Hallo allemaal,
Ik zit met hel volgende probleem.
Vanochtend heb ik Milou (7,5 mnd ) een bordje pap gegeven 150 ml.
De eerste 3 happen gaan redelijk, ze blijft wel een vies gezicht trekken als ze een hapje krijgt. Daarna heef ze er geen zin meer in en gaat haar mondje dicht. Als ik dan een lepel of boekje of zo geef in haar hand dan eet ze wel door. Ik moet dan wel de lepel tegen haar onderlipje aandrukken en het naar binnen schuiven. Vaak gaat dit goed en eet ze 150 ml op. Nu vanochtend was het weer raak. Ze had al 2/3 van de pap op en toen kreeg ze een hoestbui…gevolg: alle pap met een grote golf er weer uit, zelfs via haar neus…Wie herkend dit???
Heb ik nu teveel zitten proppen??? Het gaat niet onder zware dwang, ze huilt niet of zo.
De flessen drinkt ze ook alleen liggend op haar rug met een bos sleutels in haar hand of zo…het lijkt wel of het steeds slechter gaat.
Ik heb al geprobeerd om 1 fles minder te geven, er meer tijd tussen te laten zitten, maar het heeft allemaal geen zin.
Bij heel veel moeders lees ik dat de kleintjes 's ochtends lekker een flesje van 180 ml wegdrinken of pap eten. Ik baal dan zo dat het bij mij altijd stress is. Volgens mij voelt Milou mijn stress en wordt het alleen maar erger…
Zijn er moeders die ook slechte eters hebben en zich daar ook druk over maken?? Ik heb het gevoel dat ik de hele dag de ml opvolgmelk aan het tellen ben. Help)
Groetjes, Femke