Slecht eten...afvallen

Hallo,

Heel veel topics gaan ondertussen over eten. Er kon wel wat in de lucht hangen.

Hier het volgende probleem, onze peuterpuber is net ziek geweest. Overgeven, koorts enz enz.
Vanaf maandag is ze weer helemaal beter, het eten blijft er allemaal weer in en ze is weer goed van humeur.
Dus je zou denken dat ze wel weer wil eten, maar nee! Het brood eten gaat ondertussen weer redelijk…maar het warm eten is ruk! Ze wil niks hebben, ze ligt nu voor de 3de avond op rij zonder eten op bed.
En als onze meid nu een dikkertje was. Maar dat is ze ook niet. Met haar 95,7 cm en ondertussen nog 13 kilo is ze alles behalve dik.

Wat moet ik nu doen…elke avond haar eten aanbieden. Als ze niks eet zonder eten op bed of moet ik haar wat anders aanbieden.
Wil er niet aan toegeven om haar, haar zin te geven. Want zodra het eten op tafel komt begint ze al te roepen. Nee! Ikke brood en Ikke toetje.

Negeren?? Hopen dat ze snel weer honger krijgt en weer goed mee eet? Wat is in deze fase van haar leven een oplossing??

Hoi,

kijk net in het groeiboekje, maar dat valt nog best mee hoor@!
Ons zoontje was met 2 jaar 11.4 kilo en 90.5 cm
Dan is ze met 95 cm wel erg lang (klopt dit>?)
en 13 kilo toch nog 1.5 kilo boven dat van mijn zoontje,
overigens hij is nu 3.5 jaar en weegt 14.5 kilo een lichtgewichtje dus.

Komt echt wel goed, zolang ze al weer brood eet, warm eten komt echt wel.

Je wilt graag als ouder zijnde dat ze goed eten, maar zul je zien zometeen maakt
ze een inhaalslag

Succes,
gr, mama van 2 kids

Ja ze is echt lang! Kan er niks aan doen. Ze wordt ook altijd ouder geschat dan dat ze is.

Dan is jou kindje idd ook een lichtgewichtje.

Jasper is ook net ziek geweest
(enorm veel groenig snot, koorts, hoesten, wateroogjes enz.)
en hij wilde ook niet eten. Zelfs nadat het weer beter leek heeft ie nog ruim een week moeilijk gegeten… Brood ging idd wel redelijk, maar van warme dingen moest ie niets weten. Met drinken net zo, koud was prima, maar ik hoefde echt niet met warme thee ofzo aan te komen. Ik heb er maar van gemaakt dat zijn keel/slijmvliezen nog wat geirriteerd waren dus hij heeft die periode grotendeels brood, fruit en water/sap, waterijsjes gehad. Ik heb er niet echt iets speciaals voor gedaan, wel elke avond eten aangeboden en het is eigenlijk vanzelf weer over gegaan. Nu gaat het weer prima met het eten en vraag ik me wel eens af waar ie het allemaal laat!

Succes ermee!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers