Slecht drinken

Hoi allemaal,

wie kan mij helpen. We hebben een dochter Réza van 11 weken. Ze is 2,5 weken te vroeg (nou ja 37,5 weken) geboren met een lengte van 43 cm en een gewicht van 2595gr. 2 dagen couveuse 1 dag couveusekamer en toen naar huis. Na een week weer terug omdat ze veel te weinig dronk. Vaak maar 30 cc per fles. In het ziekenhuis ging het vrij snel goed en na een kleine week mee naar huis. Vanaf die tijd verkouden maar dat mocht volgens de kinderarts(KI) de hele winter door wel duren en kon ze niets aan doen alleen zoutoplossing. Heb ik gedaan. Ze dronk eigenlijk wel goed deed er alleen heeeeel erg lang over. Ong een uur. De verkoudheid ging niet over en daardoor dronk ze iets moeilijker. Nog niet echt een probleem. Vorige week zondag was ze heel benauwd en deed meer als 1,1/2 uur over haar fles van 120 cc. (zolang deed ze er al een paar dagen over) Wij naar het ziekenhuis. Na wat onderzoekjes moest ze daar 24 uur blijven ter observatie. Oké ze is in goede handen. In de loop van de volgende dag zagen ze toch allemaal beetje vreemde dingen. Benauwd, slapjes, heel slordig drinken (doet ze nog steeds), overstrekken (loop al bij een oteopaat). Ze heeft de nodige onderzoeken gehad en veel uitslagen duren ong 3 maanden. Haar hersens en nieren zijn oké. Ze had het Rhinovirus. is inmiddels weer op zijn retour. Ze is (nog) niet al te sterk in haar nek. De benauwdheid hoorde bij het virus maar ik vind dat ze nog steeds raar klinkt. Men zegt dat dat door de Larings(?) spier komt, dat kuiltje bij je keel, dat is niet goed ontwikkeld maar groeit ze wel overheen, Niets ernstigs.

Komt dit alles iemand bekend voor. Ik weet zo langzamerhand niet zo goed meer wat ik moet doen. Wéér het ziekenhuis bellen??? Die zullen ook wel gek van me worden. Want dat heb ik gisteren ook gedaan. Ze mocht niet onder de 400 cc per dag komen. En dat doet ze ook niet maar als het rond de550 is is dat veel. En ze moet inmiddels 6 voedingen van ong 135 hebben.

Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken. Ze is ons 2e kind. Ons 1ste kind is Tijmen en die was en is zooooo makkelijk dat dit allemaal erg nieuw is.

Gr Sandra en een knuffel van Réza

Nee, geen ervaring mee.

Maar: Als je met vragen zit moet je die stellen.
Hier is een goede plek, en zijn veel antwoorden te krijgen.
Maar medische zaken kun je toch beter aan de betreffende instantie
neerleggen.

En dus: Ja, gewoon weer het ziekenhuis (of de huisarts natuurlijk) bellen.
Zij kennen jullie situatie, en snappen ook best dat je met vragen zit.
Ze zijn er ook om dat soort vragen te beantwoorden!

Dus: gewoon bellen!

Sterkte!!

M.