Slecht drinken

Hallo allemaal, wil ff wat vertellen omdat ik me er toch wel bezorgt over ben. Mees is nog steeds geen geweldige drinker, zit nog steeds met 11 weken op 6x120cc, komt goed aan (woog 5360gr) is blij en heeft goede plasluiers. Ene dag drinkt hij redelijk goed, andere dag is het pet. Vandaag was dus zo’n dag, de 1ste fles krijgt hij om 5.30, vanmorgen 120cc gedronken, maar dan de fles van9.15 daar dronk hij dus maar+/- 50cc van!!! Hij heeft dan gewoon echt geen honger en gaat op een gegeven moment lopen ballen met de speen, lachen en mijn aandacht trekken. Dan denk je nou hij heeft om 12.15 wel honger, drinkt hij 105cc!! Dan om 16.15 drinkt hij weer zeker 130cc en dan 19.15 is het weer 75cc!!! Meestal drinkt hij de fles van 23.00 wel weer ruim 135-140cc. Heb vanmorgen de kinderarts gebeld en die zegt, hij heeft er genoeg aan, dus ja wat moet je ermee. Tis toch altijd frustrerend. Wat vinden jullie?

Gr patries

genoeg is genoeg…
kailani heeft nooit genoeg hahaha…

overzichtje wat ik van kind en gezin gekregen heb staat:

1-2maanden… 6x 135 water+4 1/2 schepje
2-4 maanden… 5x 150water+5schepjes of 180+6schepjes

misschien kan je proberen om de tyd tussen de flesjes iets langer te laten en dan een flesje minder?! als mees zig meld op de tyden die je nu hebt zou ik het even zo laten…
ik heb het met kailani ook gedaan op een gegeven moment,
het is even zoeken maar wat ik al zei genoeg is genoeg als hij verder goed groeit enz…geen zorgen maken!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Merel had ook nooit genoeg, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Ook gaf ik de eerste tijd BV, dus ik weet ook niet hoe het zit met de FVschema’s van de eerste weken. Maar volgens mij geeft mijn voorganger wel goede tips. En het ene kindje drinkt nu eenmaal meer dan het andere. Zolang Mees alert is en hij voldoende plasluiers heeft, zou ik me niet al te veel zorgen maken (ik weet het: makkelijker gezegd dan gedaan).

Groetjes Natasja

Lilypie

Femke dronk met 11 weken ook superslecht… Wat bleek; een sprong (zie topic onder ‘mama’s hoekje’).

Onthou; als hij nog actief is, niet slapjes enzo, voldoende plasluiers etc. dan is er niks aan de hand.
Komt hij steeds vroeger voor z’n voeding… dan kan je wel weer verhogen. Maar femke zit nu met 14/15wkn/3mnd nog altijd op 165cc, terwijl ze wel al 200cc zou mogen hebben (gaat eigenlijk op gewicht he, niet op leeftijd). Maar ja, ze heeft er geen behoefte aan. Erin proppen is ook geen optie (zo creeer je vreters en dus kindjes met overgewicht).
Hoe moeilijk het ook is… je kindje kan nu héél goed zelf aangeven wat hij nodig heeft. Als hij echt honger heeft, meldt hij zich wel, echt, heus, waar .

succes met je ventje!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Tijdje terug hebben we geprobeert na 5x150 te gaan, maar hij moest toen van de kinderarts wel minimaal 120cc drinken. Dat deed hij toen niet. Ik dacht dus vandaag, als hij de fles van 9.15 en 19.15 (50cc en 75cc) optel dan zit hij dus op een fles van 125cc en prutst hij er mischien zelf wel een fles tussenuit, snappen jullie het nog!!! Tis lastig hoor zo’n slechte drinker, je word er zo onzeker van. Als je de dag van vandaag weer opteld en dat had hij gister dus ook komt hij toch weer uit tussen de 650-700cc, ondanks dat hij dus 2 flessen slecht drinkt, en meneer is de vrolijkheid zelf. Ohja meneer komt eigenlijk nooit voor een fles, wij maken hem wakker om 5.30 en nu zo om 23.00 ook. Heeft hij eigenlijk nooit gedaan.
Apart kind hé

Trouwens dat sprongetje zou inderdaad wel eens kunnen! Hij zat van de week heel aandachtig naar zijn handen te kijken, erg lachwekkend

Het is indd niet leuk maar zolang hij voldoende aan komt en plasluiers heeft niets aan doen komt vanzelf goed en zolang hij vrolijk is is het helemaal oke de een is nu eenmaal een groter eter dan de ander, het ijn maar richtlijnen, scheel ook vaak hoe beweeglijk is je kindje. dylano at wel veel maar kwam in principe weinig aan die was en is altijd aan het bewegen die weegt nu met 9 maanden ook nog maar 8 kilo maar is de vrolijkheid zelf en reuze actief loopt al aan de tafel enzo dus die verbrandt ontzettend veel.
Dus gewoon lekker genieten van je kleine mannetje en niet gaan lopen stressen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie