Slecht drinken

Hallo dames,

Onze Lieke is nog nooit een echt geweldige melkdrinkster geweest maar nu maakt ze er echt een potje van. Lieke is bijna 8,5 maand en melk drinken is het ergste wat je maar kan doen op een dag. Brood, fruit, groente en yochurt gaan gelukkig wel goed maar melk is gewoon niet haar ding. Kan mij iemand vertellen of dit slechte drinken bij een sprong hoort of dat ze er misschien gewoon genoeg van heeft. Nu krijgt ze na haar avondeten nog een flesje melk maar vanavond had ze er weer eens geen zin in en heb ik haar maar zonder flesje melk naar bed gebracht. Ze wordt namelijk echt boos als ik haar dan toch probeer te laten drinken! Al met al drinkt ze denk ik zo’m 350 /400 ml opvolgmelk per dag en dan nog yochurt (+/- 100 ml).

Alvast bedankt.

Gr. Vivian

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ja, middenin sprong. Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

lusten alle lieke’s geen melk?? haha
onze lieke was er ook zo een. maar dat werd helemaal pas erg toen ze over ging op gewone melk.
drinkt ze nu trouwens nog niet!
Maar ach ze krijgt nog voldoende melk binnen hoor! En je geeft toch ook diksap of id. Dan is het helemaal prima.
En ik gaf met het jaar ook vit D druppels bij maar dat duurt nog even bij jullie.

groetjes gytha

hallo, dank je wel voor jullie reacties. Ik heb ook het oei ik groei boek maar daar lees ik overal in dat ze dan meer honger hebben en dat is bij Lieke nog nooit het geval geweest. Maar gelukkig hebben jullie hier ook ervaring mee, ik begon me echt een beetje zorgen te maken. als baby’s constant honger hebben is volgens mij ook niet leuk maar die van mij heeft NOOIT honger. Lieke heb ik vanaf het begin echt op tijd moeten voeden want anders vroeg ze bijna nooit om melk. Ze ziet er voor de rest erg gezond uit, ze woog met 7,5 maand bijna 9 kg en is 74 cm lang. Voor de rest is het een erg vrolijke dame en lacht de hele dag (ook tijdens de sprongen is ze gewoon vrolijk) dus daar ben ik natuurlijk wel erg blij mee.
Nou ik ga maar eens proberen of ik er wat te eten in krijg en dan maar weer eens werken. Prettige dag. Gr. Vivian

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi
Ik heb hier precies het zelfde! slechte melk drinker (emma heeft ook nog nooit aangegevn dat ze honger heeft)… maar met 6mnd en 8+ mnd was het echt een drama, ik gaf haar vaak 's avonds een beetje pap, zodat ze toch wat melk weer binnen had. Het is hie nu nog steeds niet goed hoor. ze drinkt nu;
1ste fles 100cc
2de fles 80cc
laatste fles 150cc
maar de rest eet ze heel goed, en ze drinkt tussen door ook water en sap.
Kom net van het CB en de atrs maakte zich er niet zo’n zorgen over… Omdat ze erg vitaal en vrolijk is en goede volle luiers heeft.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als je onder de 500cc opvolgmelk per dag komt, beginnen met bijgeven van vitamine D. Even een ongevraagd advies…

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

dank je! hoeveel moet ik haar dan geven, of staat dat allemaal op het flesje?
Dat had het CB trouwens ook wel kunnen zeggen dan!

groetjes Gidget

Eén keer per dag tien druppeltjes. Davitamon bijvoorbeeld. Als je het 's ochtends geeft en je vergeet het (wat in het begin nog wel eens wil gebeuren…) dan heb je de rest van de dag nog om eraan te denken.

En je weet toch dat het CB wel eens dingen vergeet of verkeerd adviseert?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

HAHA ja dat weet ik inmiddels! daarom heb ik jullie toch ook hier! kan ik niks vergeten/overslaan.

dank je
Gidget

Precies…haha. Graag gedaan!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker