Slecht drinken

Wie kan me helpen, mijn zoontje Chris van 3 drinkt puur slecht, als hij 700 cc op een dag binnenkrijgt is het veel, heb al een speciale beker gekocht maar zonder resultaat, over een pakje doet hij de gehele dag.
Ik neem al wat hij lekker vind maar ook dat helpt niet dus krijgt hij nog steeds fles mee naar bed om hem iets meer te laten drinken.
Drinken in een flesje doen helpt ook niet.
Wie heeft er nog meer ideeen.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

gelijk die fles aan de kant gooien is ontzettend slecht uit een beker laten drinken en na het tandenpoetsen alleen water geven

het ene kind drnikt meer dan het andere maar ik zou hem wel op vaste tijen drinken gaan geven .

1 pakje over de hele dag is ook ontzetten d slecht slecht voor de tanden

is het een babyfles of zo’n ewone die je in de winkel kunt kopen?

Gewijzigd door - lieke33 op 01 Mar 2009 20:09:25

Hoi,

Wat bij ons helpt is op zeer gezette tijden drinken. Dus s’morgens bij ontbijt en dan samen een beker melk drinken. Om tien uur en dan samen een glaasje wat dan ook drinken. Lunch zelfde weer en dan rond drie vier uur weer te samen. En bij het avondeten. Voer het op van halve beker tot een hele. Spreek jezelf uit over hoe dorst je hebt en dat je echt blij bent met het drinken. Maak het drinkmoment gezellig met een snoepje en een koekje. laat hem desnoods zelf het koekje, snoepje kiezen in de winkel.

Misschien dat het bij jou ook helpt.

groetjes,

lon106

Fles mee naar bed? Au! Niet meer doen!

En 700cc aan drinken is helemaal niet zo weinig. Vergeet niet dat in fruit, avondeten en toetjes ook vocht zit. Heb je dat meegerekend?

Het ene kind drinkt meer dan het andere, dus ik zou me met die 700cc geen moment zorgen maken. En verder: hij is 3 jaar! Tuitbekers, flessen etc. in de prullenbak en alleen nog maar uit een gewone beker laten drinken. Straks is-ie 18 en drinkt-ie nog uit een fles.

Groetekes, Sje

Het op gezette tijden drinken, helpt ook niet, we drinken samen om 10 uur wat maar meneer neemt maar 2 slokken en gaat dan weer verder, het streng toespreken helpt ook niet, Hij is namelijk ook nog eens erg koppig.
Ik weet wel dat hij niks wil drinken dat uit de koelkast komt, dus het meeste staat op kamertemp.
Op de creche hebben ze er ook moeite mee, om hem te laten drinken

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Wat krijgt-ie voor eten? Veel zoet? Geef hem op brood alleen nog maar hartig beleg (kaas of vlees). Wedden dat-ie gaat drinken?!

Geef hem geen koekjes of wat dan ook maar soepstengels, rijstwafeltjes etc. Wedden dat-ie gaat drinken?

Zodra ze wat meer zout binnenkrijgen, krijgen ze vanzelf meer dorst.

Groetekes, Sje

Als hij verder goed past, lijkt mij niet veel aan de hand.

Ze zeggen ook dat een volwassene 2 liter vocht nodig heeft, maar ik drink ecxht niet zoveel!! Nu ik zwanger ben drink ik wel meer dan anders, maar gewoonlijk drink ik zo’n 2 glazen thee, misschien een glas melk en als ik echt dorst heb nog een glaasje fris. Dus dat is echt geen twee liter!

hier ook een dametje die soms slecht drinkt.
Ik merk hoe meer ik zeg van lieke doe eens drinken hoe erger het wordt en doet ze het expres niet!
Ik zet nu een beker klaar en zeg lieke je drinken staat op tafel en verder zeg ik er niks meer over.
Ze pakt het zelf en drinkt het 9 van de 10 keer op.
Als ik steeds tegen haar zeg wil ze niks of drinkt ze ook net als jou zoon een klein slokje!
En de ene dag drinkt ze meer als de andere soms 1 liter soms ook maar 600-700 maar vergeet fruit niet he en toetjes etc zit ook veel vocht in.
Als ze dorst hebben drinken ze wel. Ik ga zelf ook niet uitmeten hoeveel ik op een dag drink soms ook meer als de ander keer.

groetjes Gytha