Slapen


#1

hallo ik ben moeder van de dochtertje van twee maanden .

nu wil ik gaan beginnen om een slaap ritme voor haar s ochtends om 6 uur komt ze voor de eerste fles en dan probeer ik haar weer terug te leggen in haar bedje maar zonder succes .rond negen uur gaat ze in bad en daar naar krijgt ze weer de fles meestal speelt ze dan even in de box en valt ongeveer half elf uur in slaap .rond 13 uur krijgt ze weer een fles en dan wil ik graag dat ze even in haar bed gaat slapen maar dat is een ramp dat wil ze echt niet en schreeuwt dus alles aan elkaar .en als ik haar op pak is ze stil en slaapt ze in me arm maar zodra ik haar weer terug leg in bed is  het weer raak .dus laat ik haar even huilen ongeveer 10 minuten en als ze dan nog niet stil is neem ik haar mee naar beneden vervolgens tien minuten later slaapt ze in de box of schommel stoel .

Wat kan ik doen dat ze dat ritme een beetje door krijgt?
Is 2 maand niet te vroeg om dat van een baby te vragen ?
Wie weet een oplossing voor mij?


#2

OOk met twee maanden kan een kind leren om te slapen, net zoals Joyce al schreef moet een kindje leren om te slapen. Ik weet het uit ervaring mijn zoontje moest dit ook en ik vertel nu aan iedereen in de kraam week al waar ze op moeten letten wat de tekenen zijn dat je kindje moe is en dan naar bed ook al liggen ze wakker en huilen ze een beetje soms een beetje boel maar het werkt wel.

Joyce heeft het goed beschreven in haar verhaal en o,ja tegen woordig gaan ook bij elk slaapje de overgordijnen dicht of iets dicht. en maak je een schijding tussen spelen en slapen.

 


#3

ik denk dat een kind van twee maanden nog geen schema aangeleerd kan krijgen,maar ik zou toch proberen de prikkels voor je kind te verminderen.en zelf zeker houden aan je schema wat je in gedachten hebt.Alles is nog zo pril en nieuw


#4

Momenteel lees ik het boek slapen zonder huilen vanElizabeth Pantley ISBN 9055944313

ER staan nutigge tips in zoals als hij huilt niet de baby uit bed pakken maar bij hem/haar blijven zitten en voorlezen of een eigenboek voor lezen. ik ben er nog mee bezig maar mocht ik nog meer goede tips hebben deel ik deze mede op de site

 


#5

onze dochter wilde ook niet in haar eigen bed slapen.

we hebben gewoon doorgezet en de eerste dag was een drama.ze huilde alleen maar en toen ze eindelijk sliep was ze na 15 min.alweer wakker.maar we hebben haar gewoon laten liggen en met resultaat.

de tweede dag ging al een stuk beter.

1 tip:leg haar wakker in haar bed,dus niet als ze al slaapt.

 


#6

hallo

ons zoontje heeft sinds hij 3mnd ( daarvoor leek het werkelijk nergens op dat ik dacht dit komt nooit goed)is een ritme dus eigenlijk is 2mnd nog wel jong wat wij hebben gedaan op advies van cb is dat als hij aangaf dat hij moe was meteen in bed hij ging nog even spelen en als hij wilde slapen ging hij huilen dan draaide ik hem op zijn zij zodoende heeft hij nu ritme dat hij weet als hij moe is naar bed gaat ook heb ik geleerd dat je een kind beter voor kan zijn dan dat je hem te moe in bed legt als ze te moe zijn lukt slapen niet en geloof me als je goed naar ze kijkt geven ze alles aan wat ook helpt is in bed troosten niet eruithalen ook gaf ik wel is beetje water voor de dorst als hij veel huilde moet zeggen werkt goed en hij weet waar hij aan toe is.

 

nou succes ben benieuwd

gr Nur


#7

hallo harriet.

ik heb hetzelfde probleem gehad als jou!

hoe je dit kunt oplossen is een vast ritme aan te nemen.

beginnen met uit bedje pakken, verschonen , flesje geven, boertje laten ef laten spelen in de box (alleen) en bij de eerste teken van moeheid ( bleekjes worden ,oogjes wrijven , gapen , onrustig rondkijken) wakker in haar bedje leggen.

als je kindje dan begint te  huilen kijk dan als alles in orde is misschien zit een boertje dwars , vieze luier, enz enz zoniet pak haar niet uit haar bedje hoeveel ze ook huild maar troos haar door over haar hoofdje te wrijven eventweel speentje het is maar wat u baby fijn vind immers iedere baby is anders!

zou je dochtertje nu de heletijd blijven huilen en is niet stil te krijgen pak haar dan uit haar bedje  en neem weer hetzelfde ritme aan (schone luier,flesje, boertje, even bij u op schoot of in de box en bij eerste teken van moeheid weer wakker in bedje leggen

ik garandeer u dat deze methode werkt al is het niet gemakkelijk altijd zo streng te blijven in die regelmaat

maar een baby moet eenmaal leren inslapen dat heeft hij van nature niet meegekregen baby's maken ook vaker geluidjes in hun slaap dat komt omdat ze in een lichte slaap zijn.

daarom is het juist zeer belangerijk u kindje wakker in  bedje te leggen!!! en apsoluut niet op de arm te slaap leggen u kindje zal dan niet meer dan een hazeslaapje doen van ongeveer een half uur terwijl de slaap uiterst belangerijk is om de dag te verwerken voor zo'n klein hummeltje!

het zou ook nog kunnen dat u kindje moeilijk slaapt omdat het lichaampje haar stoord immers weten de meeste kleintjes van 2 maanden nog niet dat handjes enzv bij haar horen en zei zichzelf daarmee wakker houd u zult hierover contact kunnen opnemen met het consentatieburo om eventweel te gaan proberen met inbakeren

het geeft een onrustig kindje  weer de rust terug en een veilig gevoel omdat het erg veel lijkt op haar plekje in de baarmoeder.

inbakeren is een oude methode dat in een nieuw jasje is gestoken. vroeger deden de mensen dit heel vaak al begint  het de laatste tijd weer helemaal terug te komen omdat het steeds vaker voor begint te komen dat een kindje onrustig of huilbaby is.

ik hoop dat mijn opmerking u zult helpen ik weet immers hoe het is als u kindje niet wil slapen en u alles geprobeerd heeft maar dan met onmacht toe kijkt naar een kindje dat maar niet de oogjes wil sluiten.

de methode regelmaat voor een baby is ook uiterst belangerijk omdat u kindje dan weet waar het aan toe is dus echt volhouden hoor, op een gegeven moment weet u kindje wat er gebeuren gaat en zal dan gerust zijn

nog een tip laat u kindje altijd op een vaste plaats slapen ook zeer belangerijk!!!!

heel veel succes

liefs joyce

 


#8

hoi

ja dat lijkt mij een vervelende situatie en je wordt er natuurlijk moe en onzeker van

zelf heb ik een zoontje van 3 maanden en een dochter van 7 jaar

hij had snel het ritme sliep al vanaf 6 weken de nacht door

hij gaat om 7 uur naar bed en slaapt tot de volgende ochten 7 uur wat ik zelf eigelijk weer wat lang vind maar ik heb wat tips voor je mischien dat ze je helpen

ik zou een slaap ritueel eens proberen bij mij was dat vrij snel gelukt

bij hem doe ik om  6 uur een badje dan verzorgen in de box leggen huilt hij dan krijgt hij tussen door wat afgekookt water of zijn speen .om 7 uur de fles ik laat hem dan drinken tot hij genoeg heeft .dan breng ik hem naar zijn bedje laat het licht uit fluister zacht tegen hem geef hem een knuffel en dan doe ik de deur langzaam dicht dit doe ik elke dag het zelfde op de zelfde tijden.het geeft je mischien even een paar vermoeiende nachten maar hij leert  het ritme

hij krijgt om 7 uur 200cc

om 11uur 200cc

om3uur 200cc

en om 7uur drinkt hij 320cc

mischien heb je een beetje onrustig kindje wat veel met zijn handjes langs zijn gezicht beweegd en daar door moeielijk in slaapkomt

ik doe mijn zoontje kleine sokjes om zijn handjes (als hij naar bed gaat)met leuke felle kleurtjes als hij onrustig is in zijn slaap en met zijn handjes beweegd komen die zachte sokjes langs zijn wangetjes en kan hij zich dus ook niet krabben hij wordt er rustig van heeft de hele nacht lekker warme handjes en smorgens als hij wakker wordt kijkt hij naar die felle kleurtjes en vermaakt zich zelf ermee

probeer het eens mischien dat het ook bij jou baby werkt

veel sucses

 

 

  

 

 


#9

hallo heb zelf een dochter van bijna 2 maanden

die is ook welleens aan het huilen

als ik er in bed lig maar je mag er wel langer laten huilen 10 minuten  is wel kort zo dacht ik ook altijd zelf

maar die van mijn huilt soms tot een kwartier lang dus kan er niet helemaal over mee praten

want meestal valt ze wel eerder in slaap

nou succes gr mariska


#10

hoi harriet,

ik heb ook een kindje van 2 maanden die al vanaf het  begin niet wilde slapen en alles bij elkaar huilde als ik hem in zijn bedje legde,volgens het consultatieburo was hij overprikkeld en moest ik hem gewoon maar laten liggen..... Na een verslik/stikincident is hij opgenomen in het ziekenhuis en toen bleek dat hij een verborgen reflux heeft,dus door de pijn kon hij niet plat liggen en had het dus helemaal niks te maken met overprikkeldheid. Achteraf heb ik mijn zoontje dus met pijn laten liggen.... mijn advies is om alseerst lichamelijke oorzaken uit te sluiten en vooral naar je eigen gevoel luisteren wat je denkt dat je kindje mankeert!!Al had ik dat gedaan dan had ik hem al eerder ingestuurd,maar met je eerste weet je het gewoon niet...

Veel succes!!!! gr carlijn.