Wie heeft er ervaring met een kindje van 4 maanden, wat overdag bij elk uurtje maar een half uur slaapt? Ik kan gewoon de hele dag niets doen, omdat hij bezig gehouden móet worden.
Slapen
Heeft hij dit altijd gehad?
Ik weet niet hoe oud hij precies is, maar anders misschien een sprongetje?
En je zal een keuze moeten maken die jullie het beste ligt.
De één kiest ervoor om de baby dan ook bij zich tew houden.
(Evt. in een draagdoek)
Daar ben ik persoonlijk niet zo;n voorstander van op deze leeftijd.
Of even te laten huilen.
Maar die keus zul je zelf moeten maken…
Het kan ook een soort van frustratie zijn.
Had mijn dochter ook, ze wilde al zoveel meer dan dat ze kon.
Maar ja, ik ken je kindje niet natuurlijk.
Mijn dochter had dat ook en ik heb best wel wat geprobeerd maar het werd niet beter. Het beste is er maar aan toe te geven. Babies hebben een slaapritme van ongeveer 45 minuten, dan gaan ze lichter slapen en de meesten doen dan nog een keer 45 minuten en soms nog een keer. Onze kindjes worden dus wakker na die eerste sessie. Wat hier wel hielp was rust en regelmaat. Dat boekje van Ria Blom vond ik heel leerzaam. Ik heb alleen dat laten huilen met een kookwekker nooit toegepast. Laten huilen werkte echt niet met mijn dochter. Door de rust en regelmaat wist mijn dochter beter wat er ging komen en kon daar dan in ontspannen. Je kunt er dus maar het beste in mee gaan en na een uurtje weer op bed leggen. Bij de 1e tekenen van vermoeidheid zeg maar. Helaas is het hier niet heel veel beter geworden, het werd wel 1,5 uur op een gegeven moment dus dat was al winst toch .
Succes!
groetjes,
Wendy
Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Nov 2011 10:07:00