2 jaar en 3 maanden en niet meer willen slapen…
Sinds een tijdje wil Kyra smiddags niet meer naar bed en de enkele keer dat ze wel naar bed gaat en dan ook echt slaapt, wil ze savonds niet meer naar bed.
Ook als ze de hele dag wakker is en savonds om 19.00 uur naar bed gaar wil ze soms niet slapen. Ze blijft uit bed komen tot vervelends toe.
Zijn er meer die dit hebben meegemaakt of meemaken?
En wat kan ik er aan doen, want ik merk dat ze de slaap wel nodig heeft.
Slapen
Dylano liep vanaf zijn 2 's middags niet meer en gaat al en jaar om half 7 naar bed. Hij heeft ook een tijd gehad dat hij er iedere keer uitkwam, en af en toe nog is volhouden, iedere keer zonder iets te zeggen terug leggen. (ik word ook wel eens boos hoor, ben ook maar een mens
) En verder werkte hier het beloningsysteem met stickers goed. maar toen was hij wel wat ouder als jou meisje, weet niet of ze dat al snapt.
Als hij hier 's middags wel is in slaap viel dan kreeg ik hem 's avonds ook met geen mogelijkheid naar bed, nouja wel naar bed natuurlijk maar wle met dramatische gevolgen, dan kon ik blijven lopen.
Liefs Michelle
Hier ook een meisje wat al een maand niet meer slaapt smiddags. Ik ga het niet forceren want dat gevecht gaat zij toch winnen.
Hier ligt ze dus smiddags een half uurtje op de bank voor de tv zodat ze even haar prikkels van de dag kan verwerken. S’avonds gaat ze zonder problemen slapen om half zeven. Als ze eruit komt dan leg ik haar terug, de eerste keer zeg ik dan nog wel iets (kom het is bedtijd, je gaat slapen), de tweede en volgend keer zeg ik niks meer.
Als jou dochter savonds niet slaapt als ze smiddags een dutje doet zou ik haar overdag niet in bed leggen, maar een rustmoment in proberen te bouwen.
Succes!
Groetjes Nancy