Hallo allemaal,
Ik heb een zoontje van drie en een halve maand oud. Hij krijgt 4 x 180/6 en om 23.00 uur 210/7. Ik moet m altijd om 23.00 uur wakker maken en zou willen proberen hem te laten liggen. Is dit al te vroeg om te proberen? Moet ik heb dan 4 x 210/7 geven? Vind het erg moeilijk. Ik bravo me ook wel eens af of hij niet teveel krijt. Hij is nu al 6.5 kilo zwaar. Zag gisteren een jongetje van 5 maanden, die nog kleiner was al Luuk. Op het cb hebben ze er niets van gezegd.
Slapen
Hoi,
Drinkt hij alle flessen leeg? Amy was ong. ook de leeftijd van jou kindje toen wij de laatste fles lieten vallen, omdat ze om 23.00 uur niet wakker te krijgen was en moest huilen en na een paar slokjes dronk ze niet meer verder.
Ze was geloof ik net vier maanden.
Overigens hebben wij nooit de flessen opgehoogd naar 210/7. Je gaat op een gegeven moment ook vaste voeding introduceren.
Ik denk dat je moet kijken of hij alle flessen nog leegdrinkt. Als dat niet zo is en hij is bijna niet wakker te krijgen en de laatste fles zo goed als helemaal laat staan, dan zou je een fles kunnen laten vervallen.
liefs Annelies
Happylife, hij drinkt alle flessen gewoon leeg. Ik moet m wel echt wakker maken om 23 uur maar. Ook die fles gaan er met gemak in. Maar jij adviseert dus on gewoon 180 aan te bieden? Misschien wil ik ook te snel. Ik denk vaak dat ik moet bepalen hoe het ritme is en ik moet helpen daarmee, maar gek genoeg wil hij het zelf bepalen. Hij is nu ook weer de tijden aan het gerleggen.
haha…ja wij willen als mama’s als er eenmaal een ritme is dit vasthouden, maar onze prummeltjes gaan echt hun eigen gang en probeer daar ook maar in mee te gaan, want anders wordt je dol.
Als hij alles leegdrinkt zou ik niet zo snel een fles laten vervallen, zeker nu hij nog niets anders binnen krijgt dan alleen flesvoeding. Ik weet natuurlijk niet welke voeding en of het een kindje is wat gewoon heel hongerig is…Daar heb ik geen ervaring mee, want Amy is geen grote eter en drinkt haar flessen sporadisch leeg. Overleg het anders met je eigen CB arts. Het gewicht verschilt zo veel per kindje. Amy is nu ruim 6,5 maand en weegt 6900 gram, maar het kan zijn dat jou kindje gewoon hongeriger is.
Maar alleen een fles laten vallen als hij aangeeft deze ook niet te willen hoor, anders heeft hij het gewoon nodig.
liefs Annelies
Onze jongste is 4mndn krijgt 3x 150/5 (07, 11 & 15 uur) en sinds gisteravond (19 uur) rijstebloem + 210/7.
Hij slaapt heerlijk door tot de volgende ochtend 7 uur. Ik moest hem ook altijd wakker maken om 23uur en deze dronk die altijd wel leeg (na een paar slokjes viel die altijd alweer in slaap).
Je kan het een xtje proberen, ik denk dat je zelf het beste aanvoelt of die de volgende ochtend haalt of niet. Een maand geleden was ik vroeg in slaap gevallen en de avond fles vergeten, ik werd met een mega schrik wakker om 0230 uur van oh fles vergeten en zat erg in dubio of ik 'm zou wakker maken maar niet gedaan en hij werd om 0730 uur wakker. Maar dit vond ik nog ff te vroeg omdat die toen nog maar 5 x 120/4 dronk.
Succes!
Hi onze jongste is ongeveer ook 4 maandjes oud. Ze drinkt nu sinds paar dagen 180/6. Weegt 6.2 kg bij 64 cm. Op t CB zeiden ze deze week dat ze als ze goed groente eet de laatste fles eraf mag. maar tja… elk CB is anders.
Vorig jaar zijn we bij onze andere dochter wel met 4 maanden gestopt met de laatste fles. Die dronk overigens per fles 210.
Er is laatst (2 maandjes terug?) ook een topic hierover geweest. Zou je ff terug kunnen zoeken (5 of 4 flessen was titel dacht ik). Volgens mij was toen de conclusie dat met 5 maanden de laatste fles eraf mag.
Bedankt voor de reacties… Ik heb idd die topic ook gelezen en ik weet stiekem ook dat je pad bij 5 maanden de fles eraf mag halen. Toch ben ik afgelopen nacht eigenwijs geweest, nou ja mijn vriend. Hij wilde kijken hoe luuk het zou doen als we hem lieten liggen en wonder boven wonder heeft hij van 7 tot 7 geslapen. Misschien is het eenmalig geweest. Luuk loopt tegen de 7 kilo aan, dus volgens mij kan het geen kwaad, wel neem ik voor de zekerheid nog ff contact op met het cb.
Vanaf 5 mnd of 7kilo mag het ook hoor. Onze zoon zit al vanaf 3 mnd op 4x180/6, nooit problemen me gehad maar hij woog toen al ruim 7 kilo!
Dus zolang hij zijn gewicht blijft houden en niet suf wakker wordt ivm lage suikerspiegel, lekker laten slapen!
Groetjes Nancy
Onze dochter kreeg rond de 3mnd 5x 180cc maar dit dronk ze bijna niet op.
We zijn toen overgegaan op 4x 210cc (i.p.v. 4u om de 5u) en dat ging perfect.
Haar laatste fles was dan om 20u.
Onze oudste was prematuur (35wk) en toch hebben we die gewoon laten gaan, vanaf 3mnd geen fles meer zo laat. Ging prima…hij was ook goed op gewicht. En ik ben pas met 6mnd fruit erbij gaan geven. Hij kreeg vlgs mij wel rijstebloem erdoor(elke fles). Gewoon uitproberen en naar je kindje kijken.
x Floss