Slapen

Hallo allemaal,

ik wil even mijn verhaal kwijt. ik probeer al een aantal keer contact te krijgen met het CB maar ze helpen met niet.

mijn dochter is nu 10 maanden oud. ze sliep vanaf haar 5 weken door. kreeg borstvoeding en kwam dus na 5 weken niet meer om een nachtvoeding. laatste voeding was 22u en eerste was weer om 8u 's ochtends. heerlijk dus!!
Tot haar 7 maanden heeft ze iedere nacht doorgeslapen en ben ik (eerlijk waar) nooit een nacht eruit gehoeven.

Tot toen…

Vanaf haar 7 maanden word ze iedere nacht zo’n 3-4 keer per nacht wakker. ik heb alles al geprobeerd. Eerst haalde ik haar eruit en troostte haar. kon haar dan lekker terug leggen totdat ze weer wakker werd.
Toen heb ik een tijdje haar laten liggen en alleen een aai over haar bol gegeven. dat ging ook nog goed.
Maar nu… Nu word ze rond 4u 's nachts wakker en ik kan er dan niks meer mee doen. ze duwt haar buik omhoog en wilt niet meer in haar bed. alles krijst ze bij elkaar.
Tja, dan maar bij ons in bed. En als ik ergens op tegen ben is dat het wel. Heb altijd geroepen dat ik mijn kind nooit bij mij zou pakken. En ja hoor, ze ligt bij ons. Ook dat is geen pretje. ze draait en keert enorm. Ik denk ook dat dat het probleem is in haar eigen bed.
Ook word ze altijd huilend wakker. Heb gewoon het idee dat ze oververmoeid is. Als ze dus 's ochtends tussen ons wakker word om half 7 is het geeuwen, geeuwen en geeuwen,

Haar slaapjes overdag zijn ook een ramp. Hoogstens een half uur in de ochtend en een half uur in de middag.
Ik weet dat dat veel te kort is, maar wat moet ik doen?? Hoe laat ik haar langer slapen?? Ook overdag word ze altijd huilend en chagrijnig wakker.

Ik weet het gewoon niet meer, en ben een beetje radeloos.
Voor de rest is het een super lief kind, maar dat slapen is zo’n groot probleem aan het worden.

wie kan mij tips geven alsjeblieft…

Groetjes Chrisje

Hoi Chrisje,

Heb je al eens geprobeerd haar bedje te verplaatsen? Dit wil om een of andere reden nog wel eens heel goed helpen. Of een keer uit logeren bij opa/oma? De truc is vaak om het patroon waar ze in zijn beland te doorbreken. Succes en sterkte Wat heerlijk en luxe trouwens dat jij er tot 7 maanden nooit uit hoefde s nachts! Denk dat ze nu die schade aan het inhalen is dan sterktje igg!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Blijkbaar gaat iedereen er aan…
Ik was ook altijd te enthousiast dat ze doorsliep. Ik hoorde al de andere verhalen en dacht… Yess die van mij doet dat niet…

Helaas heb ik ook al geprobeerd om haar bedje te verplaatsen. Staat nu inmiddels op plaats drie in haar kamer.
En bij opa en oma gaat ze geregeld slapen. Die willen ons dan eens een nacht door laten slapen. zeker 1x in de twee weken dat ze daar slaapt. En helaas daar heeft ze het ook. Tot gevolg dat ze ook tussen opa en oma in ligt. Maar die vinden dat dan weer niet zo erg. haha…
Al zit mijn moeder (oppas-oma) ook een beetje met haar handen in het haar. Zji krijgt haar natuurlijk overdag ook moeilijk op bed.

Groetjes Chrisje

hmmm… ik zou denk ik toch eens een paar nachten op mijn tanden bijten en haar niet meer eruit halen, al huilt ze de hele nacht. Die kleintjes zijn natuurlijk ook niet dom en hebben al heel snel door dat ze op die manier hun zin krijgen, in dit geval dus uit bed en lekker bij papa/mama of opa/oma.
Of een nachtlampje kan je ook nog proberen.
Weet je zeker dat het niets medisch is? omdat je zegt dat zo ook bij jullie zo ligt te draaien geen pijn of irritatie ergens?

mama1980

Het kan zijn dat ze droomt, of dat verlatingsangst gaat opspelen.

Overdag kiekeboespelletjes spelen, dat helpt bij het besef dat je niet weg bent ook al ziet ze je niet meer. Ik zou haar toch proberen te troosten op haar eigen kamer en haar terugleggen als ze weer rustig is. Ik denk net zo als jij over bij je in bed nemen, maar ook hier is het onlangs een keer voorgekomen. Maar als het even niet hoeft…ik zou het niet gelijk doen, maar eerst proberen of ze weer rustig in haar eigen bed wil slapen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

klopt jullie hebben gelijk. laten huilen vind ik op zich niet zo’n probleem, maar midden in de nacht klinkt het zo hard. En alles klinkt zo hard dan… dus ik denk dan ook een beetje aan de buren. Maar ja, beter een paar nachten niet slapen, dan een paar maanden niet slapen.

Ik ga het vannacht maar weer eens proberen… Ik zie er altijd een beetje tegenop tegen de nacht.

Groetjes Chrisje

Hallo,

Hier was er ook een periode rond zeven maanden dat het allemaal even wat minder ging (sprong en de eerste tandjes hier dan) alleen had ik al wat maanden ervaring met het snachts er even uitgaan en dat weerhoud je dan soms toch van het eruit plukken.

Probeer zoveel mogelijk consequent te zijn, het is een beetje moeilijk te geloven met die schatjes, maar ze zijn echt slimmer dan we denken . Hoewel ik zelf ook erg op mijn nachtelijke rust gesteld ben, legde ik hem regelmatig naast mij neer, maar sinds dim mij uit bed drukt snachts dat ik op het randje kom te liggen, slaapt hij maar mooi in zijn eigen bed.

Ga naar haar toe, stop haar weer lekker in (vooral nu het wat kouder wordt, worden ze sneller snachts wakker), fopspeen in, vooral niets zeggen hooguit sssst sssttt, aai over de bol en weer weg gaan. Zet ook vooral het licht niet aan als je de kamer ingaat, zijn ze in hun slaap wakker zeg maar, dan maak je ze net dat beetje extra wakker, probeer het met de licht vd overloop te doen.

Heeft ze trouwens een slaapzakje aan? is toch net iets knusser met dit weer, ik stop dim meestal ook nog een knuffel tussen zijn armpjes en hij vind het heerlijk om een dun lakentje over te hebben die hij vast kan houden. Nu met dit weer gooi ik hem ook nog een deken over, zodat de verwarming uit kan blijven.

En wil je echt niet dat ze bij je in bed slaapt, doe het dan niet, slaap je zelf ook niet lekker door, dan kan je beter haar met bedje enal/box/campeerbedjet etc. bij je op de kamer zetten, dat ze daar slaapt.

Wel jaloers hoor, hoe kom je het snelst bij van je bevalling een baby dat vanaf vijf weken doorslaapt.

Hoe is het gegaan. heb je vol kunnen houden?

Hallo,

wat vervelend voor jullie allebei. Heeft ze misschien honger?? Mijn dochter had het zelfde, alleen dan met 5 maand. Mijn borstvoeding liep in kwaliteit in eens erg achter uit. Dus had ze 's nachts honger. Wij hebben toen van de laatste voeding een fles voeding gemaakt. En ze sliep weer heerlijk door.

Soms zijn wateraders onder het huis de boosdoeners. En daar is vaak makkelijk wat aan te doen. Je zou kunnen vragen of iemand met een wichelroede door jullie huis wil gaan. Wateraders kunnen veel kwaaltjes veroorzaken en niet over willen gaan, totdat je wat aan de wateraders hebt gedaan.

groetjes Sassie

Hoi
even off-topic,
maar hoe doen jullie dat, met de baby in jullie bed slapen?
Ik ben er niet voor of tegen. En als een Sarah echt eens ziek is, mag ze naast me in slaap vallen. Maar daarna leg ik haar terug in haar bed.
Vanaf 7 maanden zit ze al uit zichzelf, en met 8 maanden begon het buikschuiven en kruipen.
Als ze dan wakker zou worden als ik nog slaap, dan ligt ze zo naast het bed.
Hebben jullie dat niet dan?

Lilypie First Birthday tickers

Hoihoi,

Net zoals velen hier al zeggen moet je inderdaad niet denken dat je baby dom is Ze snappen al zo ontzettend veel en dit is ook echt de tijd dat ze helemaal een eigen willetje gaan krijgen.
Je baby moet gewoon weten dat overdag spelen en lekker bij papa en mama zijn is en snachts gewoon slapen en niks anders.
Hier moet je inderdaad heel consequent in zijn. Dus niet meenemen en tussen je in laten slapen.
Sylvie slaapt ook al sinds 4/5 week de hele nacht door. En overdag slaapt ze heel veel, echt heerlijk.
Wat wij hebben gedaan is haar vanaf 4 weken snachts maar ook overdag alleen maar in haar eigen bedje laten slapen. Niet in de kinderwagen, niet in de box, maar steeds in bed.
En wat we ook altijd al hebben gedaan is haar in bed leggen zodra ze in haar ogen begint te wrijven of gapen of wat dan ook.
Wakker en moe in bed leggen, niet pas als ze al zo moe is dat ze huilt.
En wij hebben ook de luxe dat Sylvie op haar duimpje zuigt. Ook al zeggen ze allemaal dat de speen beter is. Sylvie zuigt duim en we hebben er dus nooit snachts uit gehoeven om de speen er weer in te doen
En ze heeft ook altijd een knuffeltje mee in bed die ze lekker in haar knuistjes kan vasthouden en tegen zich aan kan houden.
We hebben vaak genoeg dat we haar in bedje leggen en ze begint te huilen en dan geven we haar knuffeltje en dan pakt ze die in haar knuistje duim in de mond en hoppa slapen. Ideaal!
Wat we ook hebben meegemaakt, daar kun je dus ook nog even op letten, Sylvie werd op een gegeven moment vlak nadat ze in bed lag krijsend wakker. Was een uurtje later ongeveer. Ik ben gaan kijken en ze lag niet met haar voetje tussen de spijltjes of wat dan ook. Dus ik vond het al wat vreemd. Ik pakte haar uit bed en ze staarde naar de kast. Bovenop de kast stond een knuffel leeuw. Ze bleef er maar naar staren. Ik heb dat ding er meteen afgehaald en op de logeerkamer gezet. Ik heb Sylvie terug in bed gelegd en ze ging meteen weer slapen.
Ze was gewoon ontzettend bang voor de leeuw. Ze kunnen nu ook al zo veel zien en nu zien ze dus ook in het donker dingen op hun kamer die ze niet leuk vinden. Grote dingen zijn vooral eng.
Voor de rest kan je inderdaad wat ook al eerder is gezegd als laatste avondvoeding echt een speciale avondvoeding geven. Of 2 schepjes vanille pap er bij in, dat vult ook beter.
En ik weet niet hoe jij je baby laat slapen en of die zelf al kan draaien, maar Sylvie sliep ineens een heel stuk beter toen ik haar op haar buik heb laten slapen.
Veel succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt

het is een beetje lastig. Ik denk dat mijn meisje gewoon heel erg veel voor loopt. Heb vandaag afspraak op het CB gehad en daar zeggen ze ook dat ze voor loopt op haar leeftijd.
Mijn dochter kroop en zat met haar 6 maanden. sinds de dag dat ze 10 maanden is geworden is ze gaan lopen. dus het gaat gewoon veel te snel.
en op het CB denken ze dat ze dat gewoon niet goed op een rijtje krijgt 's nachts.

Ik ben ook echt wel bewust dat ik haar moet laten liggen, en de trucs en tips heb ik echt allemaal al geprobeerd. Misschien klink ik als een slappe moeder maar dat ben ik echt niet. Zoals ik al zeg; ik heb alles geprobeerd.

heb haar afgelopen zaterdag nacht gewoon laten huilen en heb de 10 minuten methode gebruikt maar na 45 minuten hield ze het niet meer. ze was helemaal overstuur en hysterisch. met het gevolg dat ze een uur later nog lag te snikken en te hoesten op mijn buik. Ja wat moet je dan??? Terug leggen?? dat gaat gewoon niet

en inderdaad, mijn dochter heeft echt een eigen willetje, maar als ze rond 3 u 's nachts blijft huilen, blijf je er dan in je nachthemdje echt boven staan totdat ze rustig word en haar buik niet meer omhoog gooit?

lichtje in de kamer heb ik ook al geprobeerd, maar heb het idee dat ze daardoor gewoon wakkerder word.

Ja ik weet het, ben aan het zeuren, maar ik vind het gewoon vervelend.

Groetjes Chrisje

Nou, ik gooi ook (mijn eigen ) goedbedoelde adviezen wel eens aan de kant hoor. Het is hier toevallig de afgelopen nachten ook flink raak (ik denk tandjes) en heb haar ook om 3 uur vannacht. even op mijn buik gelegd. Ze begon me echt helemaal te knuffelen. zo lief, en is toen zo snikkend in mijn armen in slaap gevallen. Kon haar toen weer terug in haar bedje tillen (en daarna begon het om 5 uur weer opnieuw…maargoed, voor even hielp het) Ik wil dus maar zeggen dat je zelf wel aanvoelt of het echt niet goed gaat of dat het aanstellerij is en je ze dus idd gewoon moet laten huilen. Ik ben wel van mening dat wanneer er echt wat scheelt je ze wel lekker moet troosten.

mama1980