Slapen?

Hoeveel slaapt een kind van 14 maanden gemiddeld.
Mijn zoontje werd vanmorgen om 7 uur wakker en ging om half 9 weer slapen. Heb hem nog niet gehoord.

Geen peil op te trekken hoeveel een kindje slaapt. Elk kind is anders. Het ene kind is een wakkere baby, het andere kind een slaapbaby. Niet over nadenken en je kindje zelf het ritme aan laten geven.

Daarbij zit een kindje van rond de 14 maanden in een sprong (zie het oei-ik-groei-boek) dus dan is het slaapritme vaak ook anders dan normaal.

Groetekes, Sje

Phoe tja het verschilt een beetje per kindje Morgan zat toen nog op dik twee slaapjes, ze was om 6.00 wakker (op kdv dagen zeker) en dan sliep ze van 10.00 tot 11.00 en van 13.00 tot 15.00.

Nu is het meestal een slaapje van 12.00/12.30 tot 14.30/15.00

Groetjes,

Michèle

Dus hoef ik me geen zorgen te maken gelukkig.
Hij groeit enorm slecht ( sinds 9 maanden oud niet meer gegroeid) dus maak ik me snel druk om hem.

die van mij deed al helemaal geen slaapje meer tussen de middag das af en toe wel jammer nu 2.5 en hij heeft zo nu en dan weer wel een slaapje nodig maar nadeel is dat hij dan pas om 23.00 weer gaat slapen dus nu probeer ik hem wakker te houden.

dus hoe sje al zei echt geen peil op te trekken

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Nick sliep toen ook nog 2x. Van 10.00 tot ongeveer 11.00u en smiddags van 13.30 tot 15.30u

Nu nog maar 1 slaap van 12.30 tot 14.30/15.00.

Groetjes Bianca

Mijn zoontje slaapt zeker 3 keer op een dag.

Als hij verder 's nachts goed slaapt dan lekker laten slapen. Hij zal het nodig hebben.

Groetjes,

Michèle

Nick (20 mnd) kan nu ook nog wel eens 2 slaapjes hebben hoor. Hij kan smorgens als ik thuis ben wel weer een keer in slaap vallen om 8.00 tot 9.00. Dan laat ik hem lekker liggen. Maak er niet zo’n punt van.
Hij is nu ook sneller moe omdat er weer tanden aankomen… Soms maakt hij smiddags een ruk van wel 3 uur! Heeft ie dan gewoon nodig.

Groetjes Bianca

Hallo allemaal!

Mijn zoontje (net 1 jaar geworden) begint nu over te stappen op een keer 's middags slapen. Hij wordt meestal wakker tussen half 7 en 7 in de ochtend. Dan gaat hij tussen 10 en 11 u een uurtje slapen. En tussen 14u en 16u slaapt hij nog een uurtje of 1,5. Afhankelijk van de nachturen en ochtenduren. En om half 9 's avonds gaat hij weer naar bed (soms ook eerder/later). Sinds een paar weken heeft hij naar mijn idee minder slaap nodig en ik probeer een nieuwe rithme aan te maken met een slaapmomentje van twee/twee en half uur tussen de middag (tussen 12 en 16 u).

Ik denk wel een probleem te krijgen met 's nachts slapen. Hij slaapt namelijk sinds hij 4 weken oud was in een slaapzak omdat het dekentje al snel werd weggetrapt. Ik heb een 4-in-1 slaapzak gekocht (winter-zomer). Omdat de slaapzak veel te groot was had ik het stukje dat lager dan zijn voetjes was onder matras gestopt zodat hij met zijn hoofdje niet in het slaapzakje kon zaken.

Nou slaapt hij nog steeds in een slaapzak. Nooit anders gedaan.'s Middags wieg ik hem in slaap in mijn armen en dan leg ik hem los in zijn bedje onder een dekentje. Anders lukt het niet. Als hij wakker wordt, dan gaat hij gelijk of huilen of opstaan. Ik heb er niet bij stil gestaan dat ik hem later niet zonder slaapzak of te wiegen in slaap kan laten komen. In zijn slaapzak (vast gezet onder matrasje omdat ie te lang is) en nog met een dekentje erop ligt mijn zoontje goed vast en valt makkelijk in slaap. Zonder slaapzak kan ik hem niet in slaap krijgen in zijn bedje. In een slaapzak zonder dekentje draait hij nu ook al om. Hij heeft altijd op zijn rug geslapen dus kan niet op zijn buik makkelijk in slaap vallen. Als ik hem neerleg gaat hij gelijk opstaan. Vandaag nog geprobeerd hem erg moe te laten worden zodat hij vanzelf gaat slapen. Nee hoor! Meneertje bleef wakker en in zijn bedje ging gelijk op zijn buik draaien en opstaan.
Afgelopen zomer was het niet al te heet geweest en het viel best wel mee met het slapen. Komende zomer (ben ik bang) kan best wel heet worden. Ik kan mijn zoontje dan niet in een slaapzak en onder een lakentje laten slapen. Dan is het veel te warm voor. Ik maak me zorgen over de warmte en over de middagslaapje (wiegen).

Heeft iemand een advies voor mij? Iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt/gezien/gehoord? Wanneer zal mijn zoontje zo ver zijn om te begrijpen dat hij moet gaan liggen en slapen?

Groetjes,
Natasja