Slapen

Hoi Allemaal,

Hier een moeder van een prachtige dochter van 19 weken die graag met jullie ervaringen e.d. wil delen. Ik zou het graag willen hebben over het slapen van mijn dochtertje. Wij denken dat ze voor haar leeftijd (bijna 5 maanden) nog best veel slaapt. Mijn dochtertje zit sinds 3 weken op 4 voedingen en dat gaat erg goed, ze krijgt haar laatste fles om 20.30 uur en de volgende morgen om 08.30 moet ik haar vaak wakker maken. Dan is ze een uurtje op en wil ze weer naar bed en slaapt dan eigenlijk tot de volgende fles van 12.30 uur. Na deze voeding is ze anderhalf à 2 uur op en gaat dan weer naar bed en slaapt dan ook weer tot de volgende fles (16.30 uur). Ook dan is ze ongeveer anderhalf à 2 uur wakker tot de laatste fles. Is dit normaal of slaapt zij erg veel voor haar leeftijd. Hoe ervaren jullie dat bij jullie kindjes? Mijn dochtertje meldt zich ook nooit voor een voeding, ik neem aan als ze stil is dat ze het prima vind in haar bedje tot ik haar weer kom halen. Graag jullie ervaringen.

Groetjes Danielle

Er is geen peil op te trekken hoeveel een kindje slaapt. Onze oudste was een hele wakkere baby en de jongste was een slaapbaby.

Ik zou me er geen moment zorgen over maken als ik jou was, blijkbaar heeft je dochtertje het nodig om zoveel te slapen. Dus lekker haar eigen ritme aan laten geven, dan heb je het prettigste kind. Als je aan haar slaapritme gaat sleutelen, krijg je alleen maar een vervelende baby ervoor terug.

Groetekes, Sje

Hier nog een mamma met een slaapkop. Op het moment wil ze helemaal niks liever dan slapen, maar ja verkouden, tanden, sprong noem maar op dus.

Maar gewoonlijk is het hier om de 2.5 uur slapen, Dus das zo;n 3 slaapjes op de dag en dan rustig 1.5 uur per slaapje. Ik redeneer altijd zo lang ze 's nachts goed slapen lekker laten slapen, Ze zullen het nodig hebben.

Groetjes,

Michèle

Oh Jens sliep toen ook zo veel. Op een gegeven moment zo’n 18-17u op een dag, als 't niet meer was.
Hij heeft in verhouding tot andere kindjes altijd erg veel geslapen. Tot hij ong. 13mnd was had hij overdag nog 3 slaapjes ('s ochtends van 9-11, 13-15u 16.30-18u… zo ongeveer, als ik 't me goed herinner).
Met Femke weet ik het nog niet… die is 3mnd, dus nog erg aan 't zoeken naar langere slaapjes, nu is 't nog uurtje op, uurtje af, uurtje op, uurtje af…

En ja, als je haar niet zou wakker maken voor een voeding, dan krijgt ze waarschijnlijk veel te weinig op een dag? Ach, als jullie je allebei er prettig bij voelen… niks aan 't handje toch?

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Onze oudste was ook een enorme slaapkop. Die zagen we haast niet.
Net het gevoel of we geen kindje hadden.
We hadden een babyfoon met een schermpje erop en konden dan zien wanneer ze wakker was.
Erg handig ding is alleen een keer gevallen en was toen gelijk stuk.
De jongste slaapt minder en wilde vaak ook niet eens boven slapen.
Die hadden we een hele poos beneden of in de box of in de wandelwagen te slapen.
Doe je niks aan slaapkoppen.
Als je het echt niet gezellig vindt dan wakker maken en anders lekker laten slapen. Ze zullen het nodig hebben denk ik.

Groetjes lisan

Ik zou er maar van genieten!!
Er komt vanzelf een tijd dat ze minder slapen, en dan heb je je handen vol.
Bovendien, als ze lekker hebben geslapen, dan zijn ze erna gezellig

Liefs, Anne

Lilypie

Er is idd geen peil op te trekken hoeveel een baby op welke leeftijd slaapt. Tim is altijd een ontzettende slaapkop. Zo en zo sliep hij de eerste tijd bijna dag en nacht. Tot 6 maanden hebben we hem s´ochtends wakker moeten maken voor zijn voeding van 7 uur. Dan sliep hij door tot zijn volgende voeding van 11 uur en dan kwam hij pas voor het eerst zijn bed uit. Na 6 maanden werd hij langzaam aan eerder wakker dan 11 uur. Ook overdag sliep hij veel. Mijn vriendin heeft een kindje van dezelfde leeftijd als Tim. Zij slaapt weer heel weinig, dus ja echt heel wisselend. Laat je kindje lekker aangeven wanneer ze wil slapen, dan gaat het helemaal goedkomen. En het slapen wordt vanzelf wel minder. Zolang ze slaapt zal ze het gewoon nodig hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie