Slapen

Mijn zoontje Gijs is 4 augustus 1 jaar geworden.
Hij is altijd al een beetje een lastige slaper geweest. Vooral de nachten. Ook heeft hij er moeite mee ergens anders te slapen.
De laatste maanden is dit zijn ritme.
7.00 opstaan
8.30 tot ca. 10.00/10.30 slapen
13.00 tot ca. 14.30 slapen
18.30 bad
19.30 slapen. Meestal gaat hij wel meteen slapen, maar dan is hij na een uur weer wakker. Ik probeer te laten doorhuilen, maar ik vind dat erg moeilijk hij krijst echt de hele buurt bij elkaar. Ik heb dan het idee dat anderen het horen en mij een slechte moeder vinden. Ja ik weet het is stom.
Rond 21.00/21.30 slaapt hij dan in en slaapt door tot ca. 7.00/7.30
Volgende week gaan we op vakantie, hopelijk huilt hij dan minder… Zo’n stacaravan van vancancesoleil lijkt me best gehorig…
Nog tips?
P.s. hij heeft heel lang geen tandjes gehad, sinds een maand komen er 8 tegelijk door

groetjes,

Larissa (mama van Gijs)

hoi Larissa,

Het kan een sprongetje zijn met daarbij tanden die eraan komen. 1 grote mix.

Mijn zoon heeft namelijk ook in een sprongetje gezeten en tanden erbij gekregen. Huilen en gillen iedere keer als ik hem in bed stopte. DAt is rond 19.00 uur. Die werd rond 20.30 uur wakker en begon te krijsen.

Ik heb hem eerst 15 min laten huilen, ben daarna gaan kijken, vertelde hem rustig dat het bedtijd is en dat hij moet slapen. Aai over de bol en ik liep weg. Daarna als hij nog huilde kwam ik na 10 min kijken en zei niks tegen hem. Gewoon toedekken aai over de bol en weglopen. Daarna na 5 min als hij nog aan het huilen was. En zo tot hij in slaap viel. Meestal na de tweede keer viel hij uiteindelijk in slaap. Dit heeft een week lang geduurd.

Mijn zoon slaapt 1 maal per dag en is zelf ook altijd al een lastige slaper geweest.

Zijn schema is nu:

6.00 á 6.30 opstaan
11.00-11.30 tot 14.00-14.30
18.15 drinken en klaarmaken voor bed
19.00 ligt hij in bed tot 6.00 á 6.30

Het is gewoon even doorbijten. Anders duurt het alleen maar langer. Dit maakt je geen slechte moeder hoor. Een kind mag best huilen. ER zijn verschillende manieren van huilen. En huilen om je zin te krijgen tolereer ik als persoon niet. Hoe hard hij ook krijst. Als ik hem zijn zin zou geven, dat zou mij een slechte moeder maken. Een kind heeft structuur en discipline nodig. Dus maak je niet druk en bijt gewoon even door

Succes!!!

Groetekes

Bedankt voor je steun. Toch maar even doorzetten. Ik weet het ook wel, maar het blijft moeilijk. Je hoort zijn gekrijs door het hele huis. Is moeilijk afleiding te zoeken.
Hij heeft vandaag overdag in ieder geval super geslapen. Hoe oud is jouw kindje?
Je woont in het buitenland. Hoe bevalt dat?

groetjes,

Larissa (mama van Gijs)

Gewijzigd door - Larissa2 op 19 Aug 2008 17:04:31

Hoi Larissa,

Nee joh, er is vast niemand in de buurt die jou een slechte moeder vind.
Zo gaat dat met kleine kinderen soms. De ene huilt wat meer dan de ander.
hooguit zullen ze denken, och och die moeder heeft een kindje in een
moeilijk fase.

Groetjes van Miranda