Slapen

Ik denk dat ik gek wordt, de kleine wil maar niet in slaap komen.
Mijn ouders zijn op vakantie dus mogen wij een weekje in huis huis op "vakantie"
De hele dag leuk spelen en lachen, niks aan de hand…

Geef ik haar de laatste fles en valt ze onder het drinken in slaap (hele vaste slaap)

Breng ik haar naar bed terwijl ze ligt te slapen, een uurtje houd ze het vol en dan is ze weer klaar wakker en krijsen… niet normaal meer, zo erg, ze heeft helemaal rode vlekken in haar gezicht.
Laten liggen is geen optie want laten huilen is wat anders dan laten krijsen tot ze rood aanloopt.

Heb nu 2 keer bij mijn ouders proberen te slapen maar ben nu ook al 2 keer weer naar mijn eigen huis gereden om ze in haar eigen bedje te laten slapen.

Wat zou het kunnen zijn? Ze komt de laatste 2 weken zowiezo heel slecht in slaap.
Meestal als ik haar later op de avond nog voeding geef gaat ze daarna wel gelijk slapen want dan ik ze zo moe.
Ik dacht dus eerst dat ze gewoon honger had maar hoeveel ik ook in de fles doe, ze komt niet in slaap of ze wordt wordt na een bepaalde tijd weer wakker.

lastis hoor…

gr lennie

Van eind november is ze he? Tussen week 31,5 tm week 37,5 zit een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Kan goed zijn dat ze met dat sprongetje bezig is en dat ze daardoor wat uit haar ritme is.

Groetekes, Sje

Wat betekend nou precies een sprongetje en wat is het nut daarvan? Mischien vraag ik het een beetje verkeerd maar wat bereikt ze ermee? word alles weer net zoals voor dat sprongetje of krijgt ze nu uit zichzelf een ander ritme?

Zoek boven in beeld maar even op het woord sprongetje dan krijg je verschillende topics waarin ongetwijfeld uitleg staat.

Ze moeten tijdens zo’n sprongetje verwerken wat ze in de afgelopen periode allemaal bijgeleerd hebben. Het is allemaal niet niks voor die kleintjes wat ze leren en moeten dat een plekje zien te geven. Dat gaat gepaard met bijv. slechter slapen, slechter eten, jengelig, lusteloos, etc.

Eigenlijk zou het Oei-ik-groei-boek “verplichte” kost moeten zijn voor kersverse ouders. Zodra ik verschil merkte aan onze meiden in de babytijd, pakte ik het boek erbij en ja hoor: sprongetje!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Aug 2008 09:56:21

Hoi,

Sprongentje kan. Maar misschien is het een tip om het bed met d’r eigen laken en deken of dekbed op te maken. Misschien is het iets te onbekent voor haar en voelt ze daardoor niet op d’r gemak. Leg haar ook gewoon wakker in bed. Geef anders het flesje voor deze keer in d’r bed ipv van in de huiskamer.

Groetjes,

lon106

Bedje een kwartslag of een halve slag draaien kan ook het probleem verhelpen. Klinkt heel suf, maar vaak helpt het echt.

Groetekes, Sje

quote:
Hoi,

Sprongentje kan. Maar misschien is het een tip om het bed met d’r eigen laken en deken of dekbed op te maken. Misschien is het iets te onbekent voor haar en voelt ze daardoor niet op d’r gemak. Leg haar ook gewoon wakker in bed. Geef anders het flesje voor deze keer in d’r bed ipv van in de huiskamer.

Groetjes,

lon106

Ja, rustig die laatste fles op de slaapkamer geven, en direct in bed leggen
als ze in slaap valt.

quote:
Bedje een kwartslag of een halve slag draaien kan ook het probleem verhelpen. Klinkt heel suf, maar vaak helpt het echt.

Groetekes, Sje

Klopt. Hebben we bij Hylke ook gedaan een paar weken geleden.
Hij ligt nu een stuk rustiger in bed.
Daarvoor kroop hij onder het laken vandaan, en lag dan dwars boven in bed.

M.

Wat goed dat het bij Hylke hielp om het bedje een slag te draaien! Simpel middeltje maar het werkt super!

Groetekes, Sje