Slapen

Mijn zoontje van 10 maanden wilt nog steeds niet doorslapen.
Hij wordt gillend wakker, en ik krijg hem alleen in slaap met een fles.
En ik weet dat ik dat juist niet moet doen. Maar ik trek het na 10 maanden niet meer!!!
Heeft iemand advies voor mij?
Ik heb de baby slaapgids gedownload, en daar staat in dat ik hem in 3 nachten kan doorslapen. Maar ik kan het eigenlijk niet meer opbrengen om 3 nachten wakker te zijn!!!

Help!!!

martinevandee

Hoi,

Lastig hoor. Maar is er niemand die je de doorheen kan helpen. Of kan je hem eerst even een paar daagjes ergens anders laten slapen zodat jij de energie kan opdoen om alsnog die drie nachten/ dagen vol te houden. Ik snap dat je niet graag iemand anders ermee opzadeld maar zo als ik het nu lees is het niet te doen. En ben je aan het einde van je latijn.

Slaap hij na de die fles wel door??? Misschien heeft hij overdag meer voeding dan nodig bijvoorbeeld voor hongerige baby’s. het is natuurlijk maar voor even nog.

Wat zeggen ze er bij het cb over. Of schepen ze je daar af met mevrouwtje nog even doorbijten komt vanzelf???

Nou sterkte dit zijn mijn suggestie’s kant en klare oplossing heb ik dus niet.

Groetjes

lon106

Ik kan helaas niet mijn zoontje een paar nachtjes bij iemand anders laten slapen.
Ik geef hem al voeding voor hongerige baby’s.
Ook heb ik geprobeerd om hem in plaats van de laatste fles, een echte bordje pap te geven. Maar hij wilt echt alleen uit de fles drinken.
Ik vindt dat hij overdag ook best veel eten van mij krijgt, dus denk niet dat het daar aan ligt. Hij is gewoon gewent om van mij s’nachts die fles te krijgen.

Bij het cb zeggen ze “dat ik er geen feest van moet maken” , en dat ik hem niet die fles moet geven s’nachts. Maar tips hebben ze niet!!! Dus daar werd ik helemaal chagerijnig van!!!

Ik weet niet of ik het aankan om hem s’nachts ewoon te laten huilen. Voel me denk ik erg schuldig en onzeker. En ook al weet ik wel, dat huilen wel even mag.
Maar hij schreeuwt echt de flat bij elkaar, tot dat ik met de fles komt.

martinevandee

hoi,

en de pap uit een fles en dan wat dunner en meer maken.??? En heb je de fles al geprobeert aftebouwen. Ik bedoel steeds minder en meer waterig.
En doe geen onnodig veel licht aan geef hem de fles stilletjes zonder commentaar of gepraat van jou.
En ja het laten doorhuilen is echt misschien wel de enigste oplossing. Laat hem maar schreeuwen. Hoe moeilijk het ook is. ik heb ook zón periode gekent wel gelukkig toen ze klein was ze was namelijk een huilbaby en toen we gingen inbakeren was het binnen een week over maar dat is voor jou nu geen oplossing meer.
Wilde dat ik meer en beter kon helpen.

Succes,

Groetjes

lon106

Hij zou op die leeftijd al lang van de nachtvoedingen af moeten zijn. En hij heeft de leeftijd waarop hij kan gaan uitproberen. Dus grote kans dat-ie het eigenlijk wel lekkere verwennerij vindt zo.

Ik zou sowieso die nachtvoeding af gaan bouwen. Binnen een paar nachten steeds minder geven en op een gegeven moment helemaal niks meer 's nachts geven. Dan maar een paar nachten krijsen maar dan weet-ie wel waar-ie met mama aan toe is.

Duurt maar een paar nachten als het goed is en dan is-ie aan het idee gewend dat-ie mama niet meer 's nachts uit bed krijgt voor een lekker flesje melk. Voor de voedingsstoffen heeft-ie het niet meer nodig. Het is echt puur verwennerij.

Groetekes, Sje

Hoelang mag je een kindje laten huilen/krijsen???

martinevandee

Is geen richtlijn voor. Onze oudste heeft eens op een avond 3 uur aan een stuk gehuild. Was nergens mee te troosten. Blijkbaar was het hard nodig.

Het worden een paar extra zware nachten als je die nachtvoeding af gaat bouwen, maar ik weet vrijwel zeker als hij doorheeft dat het uit is met de pret 's nachts dat hij door gaat slapen en stopt met tussendoor huilen.

Groetekes, Sje

moet eerlijk zeggen dit is gewoon uitproberen zolang jij doorgaat met de fles doorgeven blijft ie komen 's nachts.

gewoon afbouwen dan maar krijzen hij heeft die fles niet meer nodig en het is slecht voor zijn gebit

probeer eens wat water te geven

Ja, daar heb je gelijk in, het is ook nog eens heel slecht voor het gebit!

Groetekes, Sje

kan ik aan mijn zoontje zijn gebit zien mede de oorzaak door het geven van drinken 's nachts en de vele antibiotica die die gekregen heeft

Ik ga vanavond proberen om geen fles te geven!!!
En dat ga ik dan een paar nachten volhouden.

En wat als hij geen water of thee lust???
Hij wilt alleen maar siroop. Maar dit is natuurlijk ook niet al te best voor zijn tandjes!

martinevandee

Ik denk altijd maar zo: als je dorst hebt drink je alles. Dus “niet lusten” is heel relatief!

Ik heb ook liever sap dan water als ik mag kiezen, maar als ik dorst heb vind ik water ook prima.

Groetekes, Sje

Dat is waar!!!

martinevandee

Hou dat in gedachten hè, als die kleine zeurpiet net doet of-ie geen water lust?!

Groetekes, Sje