Slapen

hallo allemaal,

mijn zoontje van 9,5 maand heeft momenteel een periode van slecht slapen s avonds en vooral s nachts.
soms word je er moedeloos van maar dat het periodes zijn met kids houdt je op de been.
als je hem een slokje drinken geeft slaapt ie wel weer even stil maar een paar uur later is hij er gewoon weer.
wie deelt deze ervaring en heeft eventueel tips

moeder van 2 kids

Hoi Georgette.

Ik denk dat het even een fase is waar je zoontje even doorheen moet.
Ook hier was mijn zoon rond die leeftijd s’nachts aan het spoken soms kwam hij een nachtje niet en soms kon ik er weer 3x op een nacht uit, erg vermoeiend.
Maar houd moed ook deze periode gaat weer voorbij.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Hoi,

Mijn zoontje zit op dit moment in deze fase. Gek word ik er van!
Bijna elk uur moet ik naar zijn kamertje om te zien dat hij met z’n oogjes dicht ligt te huilen.
Geef ik z’n speentje en het is weer goed. (voor een uur)
En dit terwijl hij normaal gesproken sávonds om 8 uur naar bed gaat tot volgende morgen 7 uur, zonder wakker te worden.
Zijn er nog tips? Zo nee, gaat het over??

hoi, nou zo als je leest heb ik deze fase nu ook bij mijn zoon maar heb wel het idee dat het met zn tanden te maken heeft. hij heeft er inmiddels 5 en de zesde is op komst(zit een hele bult op t tandvlees) maar zijn na mijn idee allemaal periodes. maar wat ik wil vragen is hoe oud jou zoontje nu is? het is namelijk wel vaak op ongeveer dezelfde leeftijd. georgette
Hoi,

Mijn zoontje zit op dit moment in deze fase. Gek word ik er van!
Bijna elk uur moet ik naar zijn kamertje om te zien dat hij met z’n oogjes dicht ligt te huilen.
Geef ik z’n speentje en het is weer goed. (voor een uur)
En dit terwijl hij normaal gesproken sávonds om 8 uur naar bed gaat tot volgende morgen 7 uur, zonder wakker te worden.
Zijn er nog tips? Zo nee, gaat het over??

[/quote]

Ook Senna zit in deze periode. Zij is 7 maanden. Ze sliep om 19.15…20.30 wakker. FF bij me gezeten en om 20.55 sliep ze weer. 21.30 weer wakker. FF eruit en bij me gezeten en toen een klein flesje van 120cc. Daarna doorgeslapen tot 04.45, maar om 00.30 ff een huiltje… om 02.00 ff een huiltje… om 02.45 ff een huiltje en toen kwam ze om 04.45 en heeft ze de fles gehad, dronk 240cc zo leeg!
Daarna weer geslapen tot 07.45.
Al met al toch 11 uur geslapen, maar door dat zij onrustig slaapt wordt ook ik steeds wakker… mijn man niet die ligt 's nachts in coma, die hoort niks.

Ach ja, ook aan dit sprongetje zal wel weer een eind komen.

Groet Vanessa mama van Senna.

Hoi georgette,
Mijn zoontje is nu 8 maanden. Ze zitten inderdaad wel allemal rond dezelfde leeftijd.
Nu gaat het de laatste paar nachten wel beter, 2x er uit i.p.v 12x.
Maar nu wil hij z’n opvolgmelk niet meer hebben. Blijf wel bezig zo.
Z’n fruit en groente, water, thee alles gaat er in behalve zijn melk.
Heb hem gisteravond maar beetje yoghurt gegeven. Kan hem ook niet met lege maag in bed leggen.
Misschien moet ik maar ander melk proberen, of pyamapapje ofzo. help?