Slapen

Hallo, ik ben een trotse mama van een gezonde jongen van 8 maanden, we hebben alleen een groot probleem.
Hij heeft sinds zijn geboorte nog nooit een nacht door geslapen.
We hebben van alles geprobeerd, stevige voeding, laten huilen, een heel bedritueel, maar niets lijkt te werken.
Het is een snelle jongen hij heeft inmiddels al 8 tanden en er komen nog 3 aan, kruipen en staan deed hij ook heel vroeg.
Wie heeft er raad want ik ben ten einde raad.
Een vermoeide mama

och heden!! nou ik kan me voorstellen dat je vermoeid bent!! maar ik kan je hellaas geen advies geven, helemaal omdat je al schrijft dat je alles geprobeert hebt.
ik kan alleen maar aan je denken!!
misschien komt het inderdaad wel, omdat hij zo vlotjes is dat hij het niet kan verwerken en het er snachts uitkomt!!
ooo ik voel echt met je mee, ik hoop dat er moeders reageren die veel meer kunnen zeggen dan ik!!
succes ermee!!
groet janneke

Hoi Reusje,

Welkom op de site.

Wat bedoel je met “niet doorslapen”? Krijgt hij nog steeds nachtvoedingen of gebeurt het gewoon dat hij een keer in de nacht wakker wordt omdat hij dan bijvoorbeeld zijn speentje kwijt is?

Dat laatste valt namelijk wel gewoon onder doorslapen. Je wordt zelf ook weleens een of meerdere keren per nacht wakker omdat je naar het toilet moet of omdat je even in een hoestbui schiet ofzo.

Hoe ziet een gemiddelde nacht er bij jullie uit?

Groetekes, Sje

Oei, ik voel met je mee.
Mijn meiske is nu 5 maanden en heeft gister voor het eerst 7 uurtjes aaneen geslapen en ik kan je zeggen ik vond het heerlijk, ook al heb ik er maar 6 uurtjes geslapen.
het advies wat ik kreeg was 3 nachten door laten huilen en niet oppakken, pas dan kun je zeggen of het lukt.
Ook ik vond het hartverscheurend maar het was voor de goede zaak
Ik hoop dat het niet lang meer duurt want ik kan me voorstellen, dat jezelf helemaal geradbraakt ben…

Heel veel succes, en liefs Wendy

hoi hoi
en als je m op de dag wakker houdt
of is dat niet te doen???
moeilijk hoor
snap dat je doodop bent

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Nou heb ik gehoord dat je n kindje niet wakker moet houden op de dag omdat ze alles in de slaap moeten verwerken, dus is slaap erg belangrijk.
Je zou kunnen proberen om, om de 10 minuten ff een aai over de bol te geven en rustig tegen m te praten, misschien zelfs zingen(hier word ze daar alleen maar slechter van)
Maar gewooon niet uit bed halen en vooral volhouden

Liefs Wendy

nee wat ik bedoel is als hij bijvoorbeeld
tussen de middag drie uur slaapt
gewoon na ander half uur wakker maken
en de rest van de dag ophouden
hij is 8 maanden die hou je makkelijker wakker
als die pieren van ons
ik weet ook niet gelukkig ken ik dat niet
om hele nachten op te lopen (kan nog komen natuurlijk)
maar bij die andere twee in elk geval niet
nooit slaap of eet problemen gehad
en ik knijp in mijn handen nu hoor

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Mijn mannetje krijgt geen nachtvoeding meer maar wordt meestal gillend wakker, echt zielig om te horen, ik ga er dan heen en probeer hem te kalmeren maar niets werkt.
Ik heb hem al vaker nachten laten huilen het is zelfs zo erg dat hij daar van moet overgeven.
Ik heb ook geprobeerd om hem wakker te houden maar dat is geen succes en hij slaapt over de hele dag genomen maar een uurtje smorgens een keer en smiddags dus twee keer een half uurtje.

Maar bedankt in ieder geval voor jullie reactie’s

groetjes reusje