Slapen vanaf 1 jaar

Ja ik wil nog wel een topic plaatsen voor ik hier afscheid ga nemen

Jurian heeft nu 2 dagen (in heel zijn leven) met 1 slaapje gedaan. Toen moesten we naar kinderfeestje toe en zijn we s morgens gegaan en heeft hij brood op en is toen naar bed gegaan. De eerste keer was hij na 2 uurtjes slapen weer wakker maar de 2e keer heeft hij heel de middag liggen pitten. Hij is verder niet mopperig of shago… ben er stiekem wel trots op dat dit goed gaat. Vind het toch altijd eng vooral omdat hij zo aan structuur vast zit/zat…

Nu wat vraagjes:
*hoelaat eten jullie kindjes als ze niet naar bed gaan smorgens? Jurian had de eerste keer om half 12 zijn brood gekregen… en lag om half 1 in bed. Maar normaal eten we om half 1 pas…
*vind het wel leuk dat hij nu minder slaapt … heb je iets meer vrijheid om ergens naartoe te gaan. Maar als ik thuis ben en hij kan wel naar bed dan slaapt meneer nog geurst een dik uur … en smiddags 2 uren. Dus hij lijkt het dan wel nodig te hebben?!
*Hoeveel lang slapen jullie kindjes rond het 1ste jaar?

Mini-boy, Erik doet idd nog maar één slaapje. Heel soms twee (hangt ervan af hoe vroeg hij 's ochtends wakker is). Hij slaapt meestal alleen nog van half 1 tot een uur of 3. Jurian slaapt nog vaker, toch?

Groetjes,
M

Lekker he Mriek… en hoe vroeg ligt je mannetje in bed savonds?

Tim doet nog steeds een ochtend en een middagslaapje.

S’ochtends wordt hij tussen 7 en half 8 wakker en soms wat eerder. We laten hem dan in bed liggen tot 8 uur en dan gaat hij eruit. Om 10 uur gaat hij weer naar bed en slaapt dan een uurtje. (soms 1,5 uur)

S’middags slaapt hij van half 2 tot 15.00 uur/half 4. S’avonds gaat hij om 20.00 uur naar bed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

De laatste dagen (sinds hij weer ziek is geweest) slaapt Erik weer twee keer per dag, mini-boy. 's Ochtends weer van half negen tot half tien en 's middags van half één tot half drie ongeveer. Als hij het ochtendslaapje niet doet, dan eet 'ie z’n broodje ook iets eerder zodat hij naar bed kan. Dan maar niet met ons mee lunchen, maar dan is 'ie echt moe. Dat zal vanzelf wel beter gaan denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

HOi,

Toen onze dochter over ging op een slaap Al was dat later dan nu bij jou. Toen sliep ze rustig s’middags van half een tot half vier vier uu,. en ging ze daarna om half acht gewoon weer naar bed.

Dus zou het misschien voor hem gezien zijn inbakeren op van twaalf tot drie uur.
Zeker nu rond deze leeftijd kunnen ze nog niet tegelijk met jou eten. Hoe vervelend dat ook is. Maar ik gaf mijn dochter ook eerst haar lunch en at nadat zij op bed lag. Later ben ik dat gaan verschuiven langzaam naar twaalf uur en nog later naar een uur.

lon106

Jack ging rond 1 jaar naar een middagdutje over. Dat ging niet van de een op de andere dag kan ik je zeggen. Bah, ik had altijd echt een hekel aan die overgangsperiodes van slaap…
Hij sliep ( en nog steeds) van half 1 tot een uur of 3. Dat gaat prima. Dan gaat hij in de avond om 20 uur slapen en dan is hij smorgens tussen 7 en 8 weer wakker, meestal na half 8.
Ik zou zeggen: niks forceren als hij het er goed op doet. ALs hij nou in de avond lang wakker ligt of het duurt ook bij zijn slaapjes lang voor hij in slaap kan komen, dan kun je kijken of je iets kan schuiven.
Het is inderdaad wel fijn dat je wat meer vrijheid hebt om weg te gaan.

Groetjes van Christa

lieke sliep met het jaar van 10.00-11.00 en van 13.00-15.00
maar een paar maanden daarna ik denk dat ze toen 1,5 was sliep ze alleen smiddag’s nog van 13.00 tot 15.00
Nu is ze 2 en slaapt ze nog smiddag’s.
Soms ook dagen niet smiddag’s te bed en dan ineens weer een week wel!

groetjes gytha

ok… nou dan alleen in noodgevallen evt smorgens niet naar bed. Maar verder nog lekker 2x per dag laten slapen…

Jurian slaapt nu van 10 - ruim 11 uur, en van 14.00 tot 16.00 uur. Mijn gevoel zegt altijd dat als ik hem om 13.00 uur op bed zou leggen hij dan nog niet moe is omdat hij smorgens tot 11 slaapt. Maar op zich zou het soms wel lekker zijn… wat zouden jullie doen?

dylano slaapt ook pas om 14.00 a 14.30 en dan anderhalf uur ofzo heerlijk je zit muurvast maar ik heb altijd gezegd het eerste jaar schik me altijd naar me kids heb ik bij madelon gedaan en doe ik nu oo kbij dylano of het moet echt niet anders kunnen.
maar goed jij gaat nu natuurlijk het tweede jaar in, je zou kunnen proberen wat hij doet als je hem om 1 uur op bed legt en gaat hij het dan redden tot hij 's avonds naar bed moet?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi
Minke zit nu net op zo’n punt waar ze soms nog twee slaapjes nodig heeft en soms maar een. Ik bekijk het per dag, want ik heb geprobeerd haar wakker te houden in de ochtend maar dat resulteerde in een jengelig en zielig kind zo rond 11 uur en dat vond ik ook maar zielig! Soms heeft ze het gewoon nog nodig… Dus als ze moe is ligt ze vaak rond 09.30 er in en maak ik haar na een klein uurtje wakker en leg ik haar er rond 1300 uur weer in. Ze slaapt dan zo’n twee uur zo tot 1500 uur. Gisteren en eergisteren was ze wat later wakker ( 07.15 uur joepieie ) en redde ze het tot 12 uur. Ik heb haar toen gewoon om 11.30 uur al eten gegeven en daarna zo hup in bed. Dan slaapt ze zo 3 uur achtereen. Maar ik hoop dat het binnenkort naar een slaapje gaat hier, dan kan je in de ochtend ook eens echt wat doen! Maar wat ik dus zou zeggen; kijk naar de behoefte van je kindje.
groetjes!

Lilypie
Lilypie

Ja jullie hebben helemaal gelijk… !! Kijk naar behoefte van jullie kindje dat is iedereen tevreden én gezellig!! Maar toch leuk om effe met jullie te kijken hoe het bij iedereen gaat…

Linette: hoe is het met je buikje? Groei je goed? Voel je je goed? Heb je effe gemist of niet?

Ja ik wqs op vakantie met het hele gezin ! Vandaar een paar weken stil. Was gelukkig allemaal erg goed gegaan met Minke ( best spannend!) en ook met mij en mijn idd steeds dikker wordende buik(je )! Zwangerschap gaat tot nu toe goed dus hopen maar dat dat zo blijft!
groetjes!

Lilypie
Lilypie