Slapen tussen hapjes door

Eindelijk krijgt Julia hapjes! En…het ziet er naar uit dat de nachtfles er af is! We slapen al drie nachten door, al moeten we af en toe wel speentjesdiensten draaien. Ze huilt in elk geval niet om de fles en gaat met speen ook meteen slapen. Haar schema is nu:

800 fles
1030 fruit
1300 fles
1530 groente
1800 fles
2230 fles

Dat loopt prima. Maar ze krijgt om de 2,5 uur iets te eten en dan denk ik heel praktisch: wanneer moet ze nu nog slapen? Ze slaapt niet zo lang meer overdag, maar ze moet natuurlijk weleens naar bed. Op het kdv is het nooit meer dan een uur, maar hier slaapt ze wel langer. Ik kan haar wakker in bed leggen, maar dat werkt niet. Stel dat ze moe wordt een half uur voor bv haar fruithap…laten jullie je kindje dan slapen en geef je die hap dan gewoon later, als ze wakker worden? Het komt denk ik nu toch niet meer zoooo nauw met die voedingstijden? Of wel?

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
...heel verhaal... Het komt denk ik nu toch niet meer zoooo nauw met die voedingstijden? Of wel?

Inderdaad, het komt niet zo precies allemaal.
Je zult ook merken dat de hoeveelheden per keer wel zullen varieren.
En ze zal af en toe ook wel wat overslaan.
Helemaal niet erg, ze krijgt genoeg binnen.

M.

Bij Morgan gaat het ook meestal tussen het slapen door. Bij haar is het schema nu zo:

6.00 fles
8.00-9.00 slapen
9.30 fruitje
10.30 fles
11.00-13.00 slapen (als ze 's heel moe is slaapt ze ook wel eens langer, soms tot de volgende fles) Als ze hier vroeger wakker is krijgt ze wel een liga soms of zo.
15.00 fles
15.30-16.30 slapen
18.00 groente
19.30 papfles

Als ze thuis is slaapt ze alleen dan wel tot 17.30 soms, maar als ze naar de creche gaat dan wordt ze dan opgehaald, ze slaapt dan wel in de wagen soms. En 's morgens is het net zo. Want in het weekend leg ik haar vaak om half acht alweer weg.

Groetjes,

Michèle

Hmm nu slaapt ze bv nog, terwijl ze al fruit had moeten hebben. Ik moet dadelijk naar de fysio en als we terug zijn mag ze haar fles weer. ze gilt niet meer om eten. Ik moet echt even kijken naar dat fruit en de groente hoor, Misschien moet het naar 0930 ofzo, zodat ze daarna kan slapen. Ze heeft geen slaapschema, soms is ze eer uur wakker en soms wel drie. Gisteren op het kdv was ze vier uur wakker, vond ik echt te veel. Ze moeten haar wel in bed leggen na verloop van tijd. Ik maak haar niet wakker om fruit te eten, dan zit alles maar wat dichter op elkaar, fruit en fles!

Ja Morgan is meestal wakker en gister bijvoorbeeld hadden we geschoven met haar flessen omdat ze naar het cb moest. En ze had me een partij honger om half zes dus die zat goed te bunkeren. Ze begint er echt aan te wennen dat ze eten krijgt dan want ze wordt ook vaak om 18.00 wakker als ik haar wil laten liggen. Maar ze mag van mij na 18.00 zo ie zo niet meer slapen want dan zit ik de halve avond op met haar dus groente is wel op een vaste tijd en elke dag. En fruitje ja daar spelen we mee, hoewel ze meestal wel wakker is dan.

Groetjes,

Michèle

rainbow jou schema is echt super vind ik.
denk dat ik het ook zo ga doen alleen ipv 8 uur de eerste fles om 7 uur (is hij gewend) en laatste fles ipv half 11 tijdelijk nog op 11 uur en dan langzaamin tijd ga afbouwen.
vind het echt een strak schema hoor!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Goed he! Nu alleen het slapen zonder doek nog, dat is nog steeds drama. Net ook weer. Ze was moe, maar zodra ze in de slaapzak lag, gimg ze snel ademen, aan haar oor krabben van de stress en maaien met haar handjes. Zielig he? Het is nu stilboven, maar voor hoe lang?

als ze slaapt terwijl ze fruit had ‘moeten’ eten… dan toch dagje geen fruit?! Dat deden wij hier tenminste… Het duurde ook best lang voor Jurian alles ging eten maar… ging hem niet voor het hapje wakker maken… wel voor de fles!

ff nog toevoeging. Dit omdat fruit extra is en fles niet. Als Jurian 2 a 3 x per week fruit eet vondt mama dit ook prima. Op een gegeven moment komt het toch wel zover dat hij elke dag fruit eet… zoals dat nu het geval is!

Succes…

ja ik twijfel tussen of jouw schema maar idd dan zit ik weer te denken wanneer hij dan moet slapen omdat ie soms ook echt 3 uur achter een stuk door slaapt.
of gewoon de fles van 7 uur weglaten en een heel potje groente geven om half 7…
het is toch lastig he die dingen…
maar had je eigelijk nog antwoord gegeven op mijn vraag over dat stug vol blijven houden want dat het soms wel een week ofzo kan duren voordat ze niet meer huilen s’nachts?? (ivm bakerdoek)

Pfoe Inge, weet ik eigenlijk al niet meer! Ik post hier veel en ik vergeet dan weer wat ik ook alweer schreef! Maar eh…ik vind dat moeilijk hoor, om stug vol te houden met de doek. Julia is zo gestresst als ze los ligt, dat ze aan haar oortje gaat trekken en het tot bloedens toe open krabt. Vanmiddag lag ze weer in haar slaapzak en dat ging redelijk. Ze sliep 1,5-2 uur en dat vind ik dan wel kunnen. Ik weet het, ik moet volhouden. Maar zelf heb ik het zo druk op mijn werk, dat ik 's avonds bek-af ben en dat ik zelf ook wil slapen. Dan is zo’n bakerdoek wel verleidelijk he, om aan te doen. Dan weet ik dat ze lekker tukt en ik dus ook. Maar ze begint nu toch echt heel erg veel pogingen te doen om om te rollen, dus we moeten echt stoppen nu. We leggen haar nu in de slaapzak, kijken wat ze doet! Duim voor me dat het goed gaat he! VOLHOUDEN!

ik begrijp je wel meid maar je kunt het ook zo bekijken, met een aantal dagen ben je er wel vanaf, en hoe langer je wacht hoe moeilijker dit gaat worden.
heb je binnekort een keer vakantie ofzo/ of je vriend/man?
dat zou dan ideaal zijn of op vrijdag beginnen (dan maar een rot weekend even.) ik denk echt dat je jezelf dadelijk teveel op je hals haalt of hoe de uitspraak ook is.
ik begrijp dat je met je werk ed. zit ik kan dat niet zeggen mijn rede waarom ik dingen niet meer uitstel is omdat ik echt oververmoeid ben. niet zomaar beetje moe. artsen hadden onderzoeken gedaan e.d. en toch dit uitgekomen. dus ik weet hoe het is als je zwaar kapot bent en dan ook nog is elke nacht continue eruit moet.
ik ga als rico het nu weer doet gewoon met mn vingers in mn oren liggen verder slapen hoe rot ik dat ook vind. ik check hem eerst even na, niks aan’t handje? jammer dan, hij moest er even doorheen maar nu doet ie het eindelijk wel goed.
alleen vanacht ging ie spoken maar hij had 2 dagen continu geslapen tussen elke voeding in. na de fles viel hij weer in slaap dus was echt kapot hij…
snap dat ie dan s’nachts ineens wakker is maar ja kan hem moeilijk wakker houden maar goed meid, idd volhouden! en dat moet je ECHT ECHT ECHT doen! voor je eigen bestwil en natuurlijk die van julia.
ik weet zeker dat je het kunt!

Jeetje wat een gedoe dat uitbakeren rainbow. Wel lekker dat je die fles eraf hebt. Maar wat inge zegt misschien inderdaad met een weekje vrij proberen. Al weet ik natuurlijk niet of je zo vrij kan nemen natuurlijk.

Groetjes,

Michèle