Als hij nog altijd slaapt als je hem toch naar bed brengt, lijkt me inderdaad dat ie het nog nodig heeft.
De methode van Mellanie vind ik wel goed! Zo is het ook gewoon duidelijk en hoort het bij de standaard dagindeling.
Helaas werken vaste tijden hier gewoon niet en breng ik haar naar bed zodra ik zie dat ze moe is.
Ze is nu natuurlijk wel in de peuterpuberteit, en protesteert dus overal tegen
en huilt dan al geeuwend dat ze niet moe is. Ja hoor…
Maar slapen doet ze dus altijd nog wel heel veel.
En een andere dag, dan zeg ik dat ze nog even moet wachten met slapen omdat we bijv. nog weg moeten, en dan huilt ze weer dat ze zo moe is en naar bedje toe wil.
Echt een standaard leeftijd staat er ook niet voor. Er zit zooooveel verschil in!
Bij de oudste hier was het met 13maanden overdag helemaal gedaan met slapen. (nou moet ik er wel bij vertellen dat ie dan nachten maakte van 18.30-9.30 hoor)
En de kleine meid slaapt nu met 2,5 jaar nog zeker 4 uur per dag (als het aan haar ligt meestal nog langer, maar vaak kan dat gewoon niet…) en slaapt dan 'snachts ook nog eens van 18.15-8.15 (dan moet ik haar wakker maken… in het weekend slaapt ze meestal tot 9 uur)
Ik ken ook een meisje dat totdat ze bijna 5 was, elke dag 'smiddags nog 1,5 uur sliep.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)