Slapen overdag

Ik vroeg me af rond welke leeftijd jullie kindjes stopten met overdag slapen?
Jasper geeft namelijk heel duidelijk aan s’middags niet meer te willen slapen, maar als ik m toch naar bed breng slaapt ie zo anderhalf tot 2 uurtjes. Lijkt me dat ie het dan toch nog nodig heeft?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hier was het met 2 jaar wel voorbij …

Damian wilde ook nier meer maar ik zet nu de wekker van mijn telefoon op 12 uur. Als die dan af gaat loopt hij zelf naar bed. We waren hiervoor altijd blij als hij anderhalf uur sliep overdag maar sinds we deze methode hebben ingevoerd slaapt hij met gemak 2 en soms zelfs 3 uur. De nachten gaan nu ook een stuk beter en hij slaapt zelfs bijna klokje rond. Als hij vroeg wakker is leg ik hem terug en zeg ik mama zet der wekker en dan mag je eruit. Dan zet ik mijn wekker op 7 uur (soms stiekem half 8) en dan blijft hij ook liggen. Gister bleef hij slapen en kwam hij zelf om 8 uur maar vanmorgen bleef hij gewoon liggen maar was wel wakker

Hier is het slapen uitzondering. En als ze al slaapt, is het een klein uurtje! Ze is nu 2 jaar en 10 maanden!

Manderijn

Als hij nog altijd slaapt als je hem toch naar bed brengt, lijkt me inderdaad dat ie het nog nodig heeft.
De methode van Mellanie vind ik wel goed! Zo is het ook gewoon duidelijk en hoort het bij de standaard dagindeling.
Helaas werken vaste tijden hier gewoon niet en breng ik haar naar bed zodra ik zie dat ze moe is.
Ze is nu natuurlijk wel in de peuterpuberteit, en protesteert dus overal tegen en huilt dan al geeuwend dat ze niet moe is. Ja hoor…
Maar slapen doet ze dus altijd nog wel heel veel.
En een andere dag, dan zeg ik dat ze nog even moet wachten met slapen omdat we bijv. nog weg moeten, en dan huilt ze weer dat ze zo moe is en naar bedje toe wil.

Echt een standaard leeftijd staat er ook niet voor. Er zit zooooveel verschil in!

Bij de oudste hier was het met 13maanden overdag helemaal gedaan met slapen. (nou moet ik er wel bij vertellen dat ie dan nachten maakte van 18.30-9.30 hoor)
En de kleine meid slaapt nu met 2,5 jaar nog zeker 4 uur per dag (als het aan haar ligt meestal nog langer, maar vaak kan dat gewoon niet…) en slaapt dan 'snachts ook nog eens van 18.15-8.15 (dan moet ik haar wakker maken… in het weekend slaapt ze meestal tot 9 uur)

Ik ken ook een meisje dat totdat ze bijna 5 was, elke dag 'smiddags nog 1,5 uur sliep.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Erik slaapt 's middags nog steeds en hij is 3,5. Niet op de 2 dagen dat hij naar het kdv gaat, daar wil hij niet slapen. Verschilt volgens mij heel erg per kind.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier net weer een goede poging gedaan, maar na een half uur vond ze zelf dat ze zo flink geslapen had, dat ze wel mee kon naar beneden! Ik maar er ook geen strijd om, er ligt namelijk nog 1 te pitten, en die wil ik niet wakker maken!

Manderijn

Ook Seth slaapt nog steeds en heeft het hard nodig. Hij slaapt minstens 1,5 uur, maar zeer regelmtaig langer. Na 3 uur slapen maken we hem wel wakker, anders is het 's avonds niets.
Hij vraagt ook regelmatig of hij naar bed mag.

Liefs, Anne

emma slaapt ook nog tussen de middag ik maak haar wakker na max 2uur.
maar moet haar wel altijd wakker maken.
ze heeft laatst 2x achter elkaar door omstandigheden niet geslapen, eigenlijk hield ze dat super goed vol, ze sliep de nachten toen wel langer (13uur)…
wij hebben net besloten dat we vanaf januari de middag slaap gaan afbouwen, eerst naar 1uur en dan niet meer.
dit ook om overdag wat meer speling te hebben,met de slaapjes van Sam en van haar kom je nergens meer!

groetjes!

Onze zoon is nog wat jonger, maar die slaapt zeker van 12 tot 15 uur. 's Avonds gaat hij dan weer om 19 uur naar bed. 's Ochtends is hij wel (voor) 7 uur wakker, dat scheelt misschien ook.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers