Slapen overdag

Hoi
Nynke is 10 weken oud morgen. Ik ga 1 nov weer werken voor 3 dagen. Maar ik zit nog steeds in me maag hoe ik de dagen thuis ga doen met slapen.

Ik kan gewoon niet op vaste tijden laten slapen, of zij wil niet, of we moeten weg, of de ochtend liep anders waardoor ze al veel slaap had.

Hopelijk stellen jullie me gerust.

Ons dagritme ziet beetje zo uit.

Smorgens na 5 uur slaapt ze niet meer ( nog niet)…dus dn moeten we haar echt bij ons nemen anders schreeuwt ze de longen uit haar lijfje.

6 uur voeding, daarna wil ze niet in bed, maar ik heb me rust nog nodig, dat zal naar mate mijn lichaam hersteld is weg gaan en gaan we gewoon wel om 6 uur eruit, maar nu dus nog op bed tot 10 uur, dus liggen we nog vrijlang in bed, zij slaapt dan naast mij, en ik relax.

10 uur voeding, aankleden Nynke en mama, en naar beneden…

daar stop het ritme, want ene keer dan gaan we even naar de winkels, of op bezoek, of een CB, …andere keer thuis gewoon lekker.

om 14 uur gaat ze weer eten, en ik wil proberen om haar na de voeding van 14 uur in bed te leggen tot papa thuis komt om 16.30.

maar ik moet nu ook even boodschapjes doen, wat niet vanmorgen kon, dus loopt weer het vaste slaap schema in de war.

wat kan ik nou beste doen? gewoon slapen indien lukt om 14 uur, en als niet lukt het uitstellen?

dank je wel alvast voor jullie ervaringen!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/UKcyp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Nynke op 03 Oct 2011 13:53:31

Ze is 10 weken oud, een echt ritme moet volgens mij gewoon nog komen. En zo te zien zit er al een aardig ritme in qua structuur in de dag.

Lekker meenemen boodschappen doen 's middags in de wagen, daarin valt ze echt wel in slaap hoor. En als je dan thuiskomt laat je haar lekker in de wagen liggen tot ze wakker wordt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Mriek dank je wel, ok het kan dus niet echt kwaad nog als ze niet vaste tijden slaapt. dat stelt me gerust, want ik zie soms door de bomen het bos niet meer, je wilt als mama zo graag " perfect" alles doen, zodat je een rustig en tevreden kindje krijgt, maar steeds als je denkt dat je het voor elkaar heb is er weer iets om aan twijfelen.

ik ga denk ik gewoon idd na de voeding van 14 uur, om 1430 boodchappen doen, en dan om 15 uur alsnog in bedje leggen, en als we toevallg thuis zijn na 14 uur, dan wel laten slapen

die 2 dagen bij opa en 1 dag p KDV zal ze ook weer andere tijden slapen zeker op het kDV.

miss moet ik me wat minder druk maken heb echt behoefde om dingen te bespreken met anders moeders

Ik ga voeden, dank je wel meis

Lilypie First Birthday tickers" border=0>

ZOu je haar niet om 5 uur haar voeding kunnen geven en dan direct weer in bed? En als je het “vervelend” vindt om boodschappen te doen als daarmee haar ritme in de war komt, kun ke evt ook 's avonds boodschappen doen als je man weer thuis is.

Hier begint onze dochter nu pas een klein beetje een ritme te krijgen. Ze zat wel al snel op 5 en daarna 4 flessen voeding, maar verder was het qua slapen totaal geen ritme. NU gaat het redelijk goed en is ze elke ochtend tussen 7 en 8 uur wakker en krijgt ze 's avonds tussen 19.30 en 20.30 haar laatste fles. ik probeer dan om de 4 uur te geven met fruit tussendoor, maar zoals je leest kan dat ook per dag verschillen.

Je zou haar ook in de kinderwagen kunnen laten slapen als je weg moet (en als je weer thuis bent, haar in de bak laten liggen, zodat ze blijft slapen).

Succes ermee, want een ritme komt echt vanzelf!!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Dat herken ik hoor, dat je het helemaal goed wil doen. Maar perfect zal niet lukken, want dat ben je niet Gewoon goed naar je kindje kijken, naar waar ze behoefte aan heeft. En als je daar dan op inspeelt, dan heb je het zelf het makkelijkst en ook nog eens een tevreden kindje. Een ritme komt dan ook vanzelf.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

fijn hoor als je kindje het snel op 5 voedingen kan ligt idd aan kindje want om me heen lees ik ook vaak met 10 weken al 5 voedingen, heb het dus ook geprobeerd, maar nacht znder voeding is elke 15 min speen erin en krijsen

perfect bestaat idd niet, zou miss ook saai zijn, het is nu zo leuk als je iets bereikt heb. ze wou bijv. eerst niet slapen in bed, maar door elke 5 min speen te geven slaapt ze nu savonds heel goed in, en na de voeding ook weer…tot voedingstijd dus …ze ligt nu soms wakker in bedje te lachen…dus voelt zich prettig…nou das dan zo fijn als je dat bereikt heb na paar weken ploegen.

leuk forum is dit trouwens, ziet er leuk uit en over 5 maanden hoop ik nieuwe moeders mijn slaap en voed advies te kunnen geven

ik heb haar idd meegenomen en ze heeft lekker liggen slapen in de wagenbak, en is nu weer weg gedomeld

Ja ga nu proberen om 5 uur meteen te voeden en dan te hopen dat ze rustig is, op werkdagen blijven we dan sowieso wakker, maar in weekend en de 2 “vrije” dagen hoop ik toch wel dat ze nog even wil slapen

Lilypie First Birthday tickers" border=0>

Mijn boefje is nu bijna 6 maanden en ik zie er nu pas een beetje ritme in.
Maar meestal laat ik het nog aan hem over. Ik heb wel in de gaten dat wanneer hij wakker is het ongeveer 2 uur volhoudt en dat hij dan echt naar bed moet. Maar dat verschilt ook per keer.

Soms gaat hij er om 9 uur weer in en een andere keer half 10 of 10 uur.
en dan is het weer kijken hoe lang hij slaapt. en dan maar weer na 2 uurtjes erin!!

Wij sjouwen hem gewoon overal mee naar toe. Moet ook wel met een zus op de basisschool. Nu ik weer werk, gaat hij naar een kdv en daar krijgt hij wat meer rust en ritme. En ook bij oma en opa.

mijn zoontje is nu 16w en heeft nu een goed schema.helpt wel door naar kdv te gaan.smorgens tukt hij in box en na fles tegen de middag 2u in bedje.xx

Heey hallo,

ik heb hier ook een dochtertje van 10/11 weken. En ook ik probeer er een schema in te krijgen. Hier is het als volgt.
+/- 7.00 fles en direct terug in bed (voor nu tukt ze dan nog een paar uur verder.
+/- 11.00 in bad, mee naar beneden en de fles, rond 12.00 uur weer terug in bed.
+/- 15.00 fles en in de box spelen, rond 16.00 uur weer terug naar bed.
Dit slaapje gaat altijd wat moeilijker, ook in de avonduren is mijn dochtertje wisselend.
19.00 (maar vaak wat eerder) fles en dan afhankelijk hoe ze geslapen heeft rond 19.00/19.30 uur terug naar bed. Ik moet erbij zeggen dat ze voor die tijd wel regelmatig ff in de draagzak vertoefd. Anders krijg ik dat niet gerekt.
22.00/23.00 fles, direct terug in bed
En ook hier nog op 6 voedingen, dus in de nacht meestal tussen 3.00 - 4.00 uur fles en direct terug in bed.

Over het algemeen mag ik niet klagen (niet te hard roepen) en probeer ik door consequent hetzelfde te doen er ritme in te krijgen, zodat ook mijn dochtertje op den duur dit begrijpt. We hebben hier dus voornamelijk onrust tegen het einde van de dag. Lastig soms omdat ik ook nog een kleintje heb die 22 maanden is en rond die tijd moet eten. Dit betekend dan ook dat mijn dochtertje vaak rond die tijd in de draagzak zit (omdat mijn man dan ook nog niet thuis is) en zodat ik mijn zoontje eten kan geven. Maar soms denk je het idd gevonden te hebben en dan gaat het soms weer anders. Wel zou ik proberen (ook al huilt ze) na de fles van 5.00 die jij dan hebt haar terug te stoppen in bed. Ik ben op zich niet voor laten huilen, maar zo als bij mijn dochtertje heb ik soms geen keus, vooral als haar broertje moet eten of wat anders, dan is het soms wel eens lastig.

Succes…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers