Ik lees allerlei berichten over gebroken nachten. Kan me voorstellen hoe vermoeiend dat is. Ik heb het ook nog met mijn tweede dochter van 11 weken. Maar goed, ik denk dan maar, het hoort erbij die nachten. Mijn eerste dochter Floortje sliep na 3 maanden door. We zien wel.
Ik zit met een andere probleem en zie hier nog geen topics over. Floortje deed dit ook en Pim lijkt er nu ook een gewoonte van te gaan maken. Overdag maar slaapjes doen van 45 minuten!!! Op zich prima hoor als dat zo is, maar ik kom op die manier nooit uit met de voedingen. Ik geef nog borstvoeding (ga een dezer dagen over op fles) en voed als ze vraagt. Maar ik probeer er wel zo 3 uur tussen te laten zitten. Als ze dus 45 minuten slaapt en soms maar een uurtje wakker kan zijn, weet ik niet wanneer ik haar moet voeden. De ene keer heeft ze helemaal geen honger, maar zodra het bedtijd is wel, dan is ze weer te moe om te drinken. Vervolgens heeft ze dan na 2 uur weer honger, wat het doorslapen ook niet bevordert natuurlijk. Soms geef ik maar gewoon wanneer ik dat wil, terwijl ik dan vermoed dat ze best 4 uur zonder voeding kan, maar ja… ze is nu wakker.
Herkent iemand dit? Tips???
Ik probeer haar trouwens wel te laten liggen hoor na die 45 min: laten huilen, hand op haar buikje, laten huilen. Maar vaak helt het niet. Na twee keer 15 min huilen vind ik het wel mooi geweest. Ik kan ook geen uren met haar weigen (ben ik ook geen voorstander van), want ik heb nog een peuter rondlopen die aandacht wil.
Ik krijg op deze manier absoluut geen ritme erin! Dat frustreert me vooral.