Slapen overdag

Ik lees allerlei berichten over gebroken nachten. Kan me voorstellen hoe vermoeiend dat is. Ik heb het ook nog met mijn tweede dochter van 11 weken. Maar goed, ik denk dan maar, het hoort erbij die nachten. Mijn eerste dochter Floortje sliep na 3 maanden door. We zien wel.

Ik zit met een andere probleem en zie hier nog geen topics over. Floortje deed dit ook en Pim lijkt er nu ook een gewoonte van te gaan maken. Overdag maar slaapjes doen van 45 minuten!!! Op zich prima hoor als dat zo is, maar ik kom op die manier nooit uit met de voedingen. Ik geef nog borstvoeding (ga een dezer dagen over op fles) en voed als ze vraagt. Maar ik probeer er wel zo 3 uur tussen te laten zitten. Als ze dus 45 minuten slaapt en soms maar een uurtje wakker kan zijn, weet ik niet wanneer ik haar moet voeden. De ene keer heeft ze helemaal geen honger, maar zodra het bedtijd is wel, dan is ze weer te moe om te drinken. Vervolgens heeft ze dan na 2 uur weer honger, wat het doorslapen ook niet bevordert natuurlijk. Soms geef ik maar gewoon wanneer ik dat wil, terwijl ik dan vermoed dat ze best 4 uur zonder voeding kan, maar ja… ze is nu wakker.
Herkent iemand dit? Tips???
Ik probeer haar trouwens wel te laten liggen hoor na die 45 min: laten huilen, hand op haar buikje, laten huilen. Maar vaak helt het niet. Na twee keer 15 min huilen vind ik het wel mooi geweest. Ik kan ook geen uren met haar weigen (ben ik ook geen voorstander van), want ik heb nog een peuter rondlopen die aandacht wil.

Ik krijg op deze manier absoluut geen ritme erin! Dat frustreert me vooral.

mijne had daar ook moeite mee…je verhaal komt me erg bekend voor. toen hebben we hem ingebakerd inmiddels is hij er vanaf daar doen we niet meer aan. inbakeren hielp perfect. ik weet niet of je dat al doet? verder kan het zijn dat ze niet genoeg aan je melk heeft omdat je zelf al zegt dat ze zo moe is om te drinken. misschien krijgt ze maar 70cc binnen je kunt er niet in kijken natuurlijk maar bij mij was dat het geval. misschien kan je beter bijvoeden ipv stoppen met borstvoeding had ik later erg spijt van. denk daar ook maar eens over na. heeft ze verder een voorkeurshouding of reflux? misschien dat ze daar last van heeft? mijn had dat ook (hij had alles in huis hij heeft last van kiss-syndroom na een paar bezoekjes bij de osteopaat was het over…en reflux hebben we opgelost door Zantac te gebruiken en nutriton door zijn voeding te doen…doen we nog steeds en het helpt prima tegen reflux. je hebt ook verborgen reflux dan geven ze niet over maar herkauwen ze de voeding dit is erg zuur en verbrand de slokdarm waardoor ze niet goed kunnen slapen of zich vermaken. dit zijn enkele tips die ik je kan geven, wat zegt de cb hierover? zo hebben wij een hoop problemen ontdekt aan het niet slapen en gebrek aan ritme nu gaat het prima hij is 4 maanden oud en slaapt overdag zo een 2 tot 3 uur achter elkaar nu het juist minder mag zijn…en krijgt zijn laatste voeding om 18.00 uur en slaapt door tot 3 uur snachts…een stevige ruk dus heb niet zo een moeite met snachts de speen geven zolang hij de rest van de dag maar vrolijk is en goed groeit. de rest gaat vanzelf wel een keer goed.

hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt misschien is het wel heel wat anders maar kijk maar even of je er wat mee kunt. succes!

Je verhaal komt me heel herkenbaar voor,mijn zoontje is 3,5 maand en deed precies hetzelfde. Tot 2 weken geleden… Hij had veel last van verborgen reflux, met medicatie en dergelijke, hielp allemaal niet zoveel. Op advies van de kinderarts op 3 maanden begonnen met warm eten (is niet zo zuur als fruit, dit ivm reflux) en sindsdien gaat t veeeeeel beter, zowel overdag als 's nachts. Overdag slaapt ie nu meestal 2u na elkaar en 's nachts van ongeveer 22u tot 7. Moet er af en toe wel uit voor zijn speen, maar heeft dan altijd zijn ogen nog dicht. Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal, maar ik weet dat ik helemaal wanhopig werd van die korte slaapjes en dan zijn hele ritme weer kwijt zijn, nog geen honger hebben maar ook niet kunnen slapen…

Bedankt dames! Jullie noemen allebei verborgen reflux en nu had ik al vanaf de geboorte het idee dat er iets was met het verwerken van de melk bij Pim. Ik ga morgen eens bellen met cb. Misschien is dat het ja. En inbakeren dacht ik vandaag inderdaad aan. Deed ik bij de eerste ook in zo’n zakje. Ik legde Floortje er altijd in haar romper in, maar kan me herinneren dat dat wel en gedoe was elke keer aan en uit kleden. Hoe deed jij dat Selma? Ik dacht altijd dat ze het anders te warm kreeg.

omdat de mijne in december geboren was en wij een verschrikkelijk koude winter hebben meegemaakt deed ik gewoon een rompertje met pyama broekje aan en dan twee van die hydrofiele luiers gebruiken voor het inbakeren. de methode kun je aan de wijkverpleegkundige vragen zij doen het erg goed voor. omdat het bij ons maar tijdelijk was hebben wij geen puckababy aangeschaft en gelukkig maar want wij hebben hem inmiddels ontbakerd. ik moet eerlijk zeggen dat het misschien toch niet zo een handig idee is om Pim nu nog in te bakeren aangezien hij binnenkort zal leren omdraaien en al en ik vind dat zelf persoonlijk een eng idee. vaak merk je dat ze er aan toe zijn om ontbakerd te worden doordat ze hun armpjes er toch weten uit te krijgen. toen was het tijd om te ontbakeren en hij deed het gelijk goed. ook zou ik nu niet inbakeren aangezien het hartstikke warm gaat worden ze mogen het niet te warm hebben. mijne had constant rode uitslag in zijn gezicht dus het was alsnog te warm. sorry dat ik je eerst een goede tip geef en dan jouw ervanaf probeer te praten hahaha maar ik kan je wel een andere tip geven! wij hebben een vier seizoenen slaapzak bij de Hema gehaald deze is wat dikker van stof waardoor ze moeilijk met hun armen kunnen maaien! en dat werkt ook uitstekend! ook omdat het zo lang is maak ik het bij de voeteneinde vast onder het matras…niet zo vast dat hij zijn benen niet meer kan bewegen maar gewoon vast zodat hij niet zo gauw schrikt en zich wakker maakt…en het bedje maak ik dan heel laag strak op. ook zal ik zeker vragen of het misschien geen reflux is je zult het herkennen aan de tranen in de (rode)ogen als ze dat vieze zuur proeven! dan komt de voeding omhoog. ook al gebruik je geen medicijnen gebruik minstens nutriton dit mag je ook zonder overleg met cb doen gewoon per 50cc een schepje nutriton erdoorheen fles moet wel wat warmer zijn zodat het niet gaat klonteren dit blijft lekker in de maag zitten. als je nog meer vragen hebt moet je ze gewoon stellen hier en bij de cb er zijn genoeg dames die hier ervaring mee hebben! succes en sterkte ermee!