Slapen overdag

Hallo!
Ik had een vraag over de slaapjes overdag. Senne is nu 12 weken en slaapt 's ochtends van 8 tot 11 of 11.30. Daarna krijgt ze de fles en meestal ga ik dan lekker naar buiten met haar en de honden. Als ik thuiskom slaapt ze niet meer. Dat had ik ook al in een andere post gezet Ze gaat dan om half 3 in badje, daarna de fles en lekker naar bed. Ze slaapt dan tot 19 uur, dan moeten we haar echt wakker maken! Om 2300 precies hetzelfde. Daarna slaapt ze weer tot 7 uur.
Maar later, als ze minder slaap nodig hebben, moet ze slapen tussen 11 en 2 (of zoiets) En dat is nou juist de tijd dat ze nu niet slaapt. Regelt zich dat zelf of zou ik zachtjesaan iets aan haar ritme moeten veranderen?

Groetjes van Sascha en Senne

Hoihoi,

Ik ben van mening dat zich dat zelf wel regelt. Danique had op een gegeven moment alle slaapjes netjes tussen de voedingen in, en na een sprong was het ineens helemaal anders. Ze slaapt nu meestal in de middag… Das wel jammer, want dan kan mama dus geen boodschappen doen of de leuke winkeltjes plunderen voor kleertjes voor haar… Denk dat dit ook nog wel gaat veranderen, tenminste dat hoop ik!

HAHA… voor je portemonee is het wel prettig dat Danique in de middag slaapt. Maar slaapt ze dan de hele middag of tussen de middag?

Senne slaapt trouwens ook niet als ik niet met haar naar buiten ga om 12 uur. Ik heb ook geprobeerd om na de fles van 15 uur te gaan lopen maar ze slaapt die uurtjes na de voeding van 11 uur gewoon niet.

Dat regelt zich allemaal vanzalf wel!
Seth had op die leeftijd helemaal geen ritme, en nu trouwens weer even niet, maar ok, hij zit in een sprong.
En ik denk dat hij dan na de sprong wel van 3 naar 2 slaapjes gaat. Gaaat ook allemaal vanzelf hoef ik niets voor te doenn.
Zeker als ze nog zo jong zijn, dan vallen ze gewoon op je schoot in slaap als ze moe zijn.
Maar zo’n jonge baby kan je natuurlijk rustig een keer slapend in de maxicosi meenemen!
Liefs, Anne

@ Sascha
Het is nog wat verschillend, maar meestal slaapt ze van 1 tot 4… Dus dan kan deze mama haar portemonnee inderdaad dicht houden Soms is ze smorgens al moe en gaat ze van 11 tot een uur of 1 en dan na de voeding van 4 uur weer. Dus dan is het wel kopen geblazen :smiley: Kan het gewoon niet laten…

Onze meid is nu 9 weken en heeft hetzelfde ritme. Zij slaapt tussen 19.00 - 23.00 uur niet. Bij ons is het dan huilen en hazeslaapjes bij papa op de arm.
Huilt ze dan ook of is ze lekker vrolijk wakker?

Lilypie First Birthday tickers

Ik ben ervan overtuigd dat het zichzelf regelt, hier zijn we ook haast als vanzelf op één slaapje gekomen momenteel (inderdaad van 12.30 uur tot ongeveer 14.30 uur). Vertrouw de natuur!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Onze meid is nu 9 weken en heeft hetzelfde ritme. Zij slaapt tussen 19.00 - 23.00 uur niet. Bij ons is het dan huilen en hazeslaapjes bij papa op de arm. Huilt ze dan ook of is ze lekker vrolijk wakker?

De meeste keren is ze gewoon lekker vrolijk wakker. Ze gaat met mij mee naar buiten met de honden dus kijkt ze haar ogen uit. Soms doet ze een kort slaapje in de kinderwagen. Tegen de tijd dat we in badje gaan, rond 1415 wordt ze wat zeurderig omdat ze dan erg moe is. Dan na het flesje gelijk naar bed. Hoe laat doe jij haar in badje? Mij werd aangeraden om dat te doen om half 3. Ik deed het meestal om 7 uur maar dan was de tijd tussen 3 en 7 echt een drama met een schreeuwende Senne die oververmoeid was.

Leuk dat ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben, kunnen we ervaringen uitwisselen!