Slapen overdag

Hallo allemaal,

Even een vraagje als jullie kleintjes overdag gaan slapen, hebben jullie dan de gordijnen open of dicht.
De kraamhulp vertelde mij dag is dag en nacht is nacht, dus overdag open en 's nachts dicht. Maar ik het t idee dat Senna beter slaapt met de gordijnen dicht.
Maar loop ze dan t gevaar dag en nacht ritme om te gaan draaien?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groet Vanessa mama van Senna.

[img]http://b1.lilypie.com/LOUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Ik doe de gordijnen altijd wel dicht, maar dan laten ze alsnog best veel licht door. De gordijnen zelf zijn ook erg licht van kleur. Als het straks echt zomer word dan zullen we de rolluiken waarschijnlijk de hele dag dicht laten, dan is het wel bijna donker. Maar denk je dat dat ritme nu nog kan veranderen? Na 4 mnd nog? Dat weet ik ook niet, maar het lijkt me van niet.

Gr Sandra

Wij hebben een rolgordijn en gordijnen. Overdag doe ik alleen de gordijnen dicht en 's nachts ook het rolgordijn, zodat het nog donkerder is. Als de zon op de kamer staat doe ik het rolgordijn vaak half dicht, dan wordt het wat minder warm.

Groetjes, Sandra

ik laat de gordijnen 's morgens dus na de fles van 07.00 altijd nog even dicht, maar na de fles van 11.00 uur laat ik ze wel gewoon open. Alleen als de zon schijnt gaan de rolluiken een stukje dicht. Ik denk wel dat het belangrijk is dat de gordijen open zijn overdag ivm dag/nacht ritme. 's avonds na de fles van 19.00 uur doen we ze weer dicht zodat het dan voor haar echt avond is (ook al is het nu dan nog licht buiten. Maar als je dochtertje beter slaapt met de gordijnen dicht zou ik zeggen gewoon doen, zolang ze 's avonds ook maar goed slaapt…grt…Sabine

na 4 maanden gooien ze het dag en nacht ritme echt niet meer om hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn
ze slapen toch ook korter op de dag
die van mij slaapt op de dag niet echt super, na de fles van 18.30 is het voor haar avond en gaat ze direct slapen, ook nu het nog lang licht is
ik doe wel altijd het gordijn dicht,maar bij mij staat de hele dag de zon op het huis , savond gaat het rolgordijn erbij dicht, en dan is het ook niet echt donker
dus je hoeft niet bang te zijn dat ze dat weer omgooit

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Op de kamer hangt een gordijn voor het raam. En dat is donkerblauw. Overdag of nacht. Je merkt het verschil niet. Ik heb bij Jess en Jamai overdag het gordijn ook gewoon dicht gedaan als ze gingen slapen. Heb er niks van gemerkt dat ze hun dag en nachtschema omschuiven,

liefs Diana

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Overdag sliepen ze hier beneden (in de wagenbak in de box) dus was het licht en boven tegen de avond…

Mijn ervaring was daarin goed ze sliepen wat ze nodig hadden en daarbij wenden ze aan geluiden of het daar nou aan heeft gelegen geen idee maar ze gaan hier tussen half 7 en 7 naar bed en hoor ze verder nooit tot de volgende morgen half 8, momenteel is alleen jordy de oudste bijna 6 om half 7 wakker hij zal binnen kort wat later naar bed gaan, alleen is hij gewoon erg moe om half 7 dus eerst straks even vakantie en dat zien we weer verder.

hier werkte het dus heel goed

Tries