Slapen overdag met 1 jaar

Ben even benieuwd: ik merk dat Alex (11 maanden) een beetje verandert wat slapen betreft. Hij wordt eerder wakker 's ochtends (om 06.30 en blijft dan nog een uur liggen “spelen/babbelen” in bed).

Zijn ritme:
Ongeveer om 7 uur op

• 10.00 naar bed voor 1 1/2 uur
  • 14.00 naar bed voor 1 1/2 uur
  • 19.00 naar bed

Hoe veel slaapjes doen jullie babies overdag en op welke tijden?

Kan het er aan liggen dat hij 's ochtends te vroeg weer terug in bed gaat? Is hij klaar om over te gaan naar 1 slaap? Alvast bedankt weer!!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Hoihoi, onze dochter is net 1 en slaapt al sinds ze 8 maand is ong. nog maar 2 uurtjes per dag. Meestal van 10 tot 12. Snachts slaapt ze van 18.30 tot 7 uur.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hoi hoi

Mijn dochtertje Isis slaapt al een aantal maanden 1x per dag ongeveer 2 1/2 uur.
Meestal is zij rond 08.00u wakker en ligt dan een beetje in haar bedje te spelen, rond 08.30u haal ik haar eruit. Dan gaat ze ongeveer om 12.00u weer slapen en is om 14.30u weer uit bed. Niet echt een gunstig tijdstip, maar ok. En dan s avonds om 19.30u gaat ze weer haar bedje in.

Groetjes Veronique

Rond die leeftijd ging H.ayley ook over naar 1 slaapje.
Na de boterham rond 12.30 en dan slaapt ze anderhalf tot 2 uur.
Soms een uitzondering naar 3 uur en vandaag maar een half uurtje :S

`s Avonds gaat ze er om 18.30/19.00 in en slaapt ze tot 06.00/07.00

Rens ging rond die tijd ook over naar 1 slaapje. Alleen die haalde 12.30 niet. Vaak zat hij al om 11.15 aan zijn boterham en dat is langzaam opgeschoven naar 12.00. Vaak sliep hij dan 3 uurtjes achter elkaar.

groetjes ramona

pippy ging rond die tijd ook over op 1 slaapje, alleen bleef die altijd tot een uur of 10.00 in de morgen slapen…ze ging dan altijd gewoon weer om 12.00 uur naar bed en sliep dan tot 14.00 uur…

nu word ze meestal wat eerder wakker , soms haalt ze 12.00 uur soms niet, gisteren heeft ze van 11.45 uur tot 15.30 uur geslapen (en we hadden alleen maar boodschappies gedaan) ik heb de slaapjes altijd maar zo genomen zoals ze kwamen, soms viel ze om 16.30 uur om, dan legde ik haar gewoon nog een uurtje op bed… eigenlijk beginnen ze dan vanzelf wel aan te geven…

Pippy is geboren 17.07.2009

Tim sliep op die leeftijd ook nog 2 keer. Van 10 tot 11 uur en van 13.00 uur tot 15.00 uur. Met 13 maanden ging hij over naar 1 slaap per dag. Maar we gingen pas over op 1 slaap toen we merkte dat hij om 10.00 uur totaal niet moe was en ook niet meer sliep.

Zolang je zoontje nog lekker slaapt op deze tijden zou ik het zo laten. Pas overgaan op een slaap als je merkt dat hij het 1e slaapje niet meer nodig heeft en niet meer slaapt.

Net als Ramona werd ook hier dat ene slaapje steeds later gedaan. Eerst rond half 12 al, maar dat werd steeds later. Totdat hij het prima volhield tot 13.00 uur.

Groetjes,
Sandra

Luka heeft tot hij 11 maanden was 2x op een dag geslapen, toen wilde hij ineens 's ochtends niet meer slapen en hield hij het prima vol tot 12.30 uur.

Dus nu slaapt hij altijd van 12.45 uur tot 15.00 uur, soms zelfs tot 15.30 uur.
Maar als we een keer weg willen kunnen we ook weg hoor, dan slaapt hij of in de auto of niet…
Maar dat doen we niet vaak.

Tessa is nu net 12 maanden en wordt 's ochtends om 7 uur wakker. Ze gaat er dan weer rond half 10 tot half 11 en vervolgens slaapt ze van 13.00-15.30 uur. Als ze 's ochtends nou wat langer zou "uitslapen"dan denk ik dat het slaapje wel weg kan.

Ze heeft het nog wel nodig ook al slaapt ze soms maar 20 minuten. Kijk naar je kind. Elke kindje is weer anders alleen het zal wel lekker zijn als het ochtend slaapje er af kan, weer even wat meer “vrijheid”

Tessa is geboren op 25 maart 2010

Mandy is nu net 1 geworden en die slaapt overdag als ik heel veel geluk heb 1 uurtje. Heerlijk lijkt het me, als Mandy wat meer uurtjes zou slapen, zodat mama even tijd voor haarzelf heeft. Helaas sliep ze al vanaf dat ze 2 maanden is bijna niet meer overdag!! En energie dat ze heeft, niet te geloven.
Ik heb dus geen idee hoeveel een kindje normaal gesproken slaapt

Liefs Sandra

Bedankt voor al jullie reacties. Ik merk dat het best uiteenlopend is.
Maar er is me iets opgevallen bij alex, en ik weet niet of het komt de de (best wel heftige) 11 maanden sprong?

Hij sliep altijd lekker door tot in ieder geval tot 7 uur. Nu is hij dagelijks rond 06.10 wakker!
Komt dit door de sprong, of omdat hij over moet op 1 slaapje per dag? Gisteren had ik hem in bed gelegd 's middags, en wilde hij voor het eerst niet slapen. Dus 's middags niet geslapen, maar de volgende ochtend wel gewoon om 06.20 wakker…

Lauren & Alex (05-05-2010)