Slapen op vaste tijden

Veel sterkte met de kleine man. Vaak komt het ook in één keer hè: tandjes, sprong, ziek. Vervelend.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

tja… bij de eerste twee kon ik van alles op vaste tijden… nu is het toch dat lex zich moet aanpassen aan de twee ouderen, ik laat hem niet alleen thuis, dus hij moet 8 keer per dag al mee naar school…

probeer daar tussendoor maar eens een schema te maken, ik vind absoluut niet da tje het verkeerd doet.! geniet van je dame!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ja volgens mij komt alles tegelijk. Hij heeft de hele nacht lopen huilen. Was niet de hele tijd wakker, maar ook in zijn slaap was hij alleen maar aan het jammeren…echt heel zielig!!!
Ik heb de halve nacht naast hem gezeten en in de kamer naast hem “geslapen”. Vanochtend was zijn temperatuur 37,55 dus wel gezakt. Ben benieuwd wat de dag brengt…

Ik denk dat het goed is om te streven naar een bepaald ritme. echter babies zijn geen wekkers en soms wijken ze gewoon wat af van het ritme wat jij hebt bedacht is mijn ervaring. Zo slaapt Minke 's morgens altijd op de zelfde tijd maar 's middags kan ze soms pas een uur later naar bed gaan, simpelweg omdat ze dan nog niet moe is. Dan kan ik haar wel in bed leggen omdat ik vind dat dat “moet”, maar als ze een uur later slaapt vind ik dat best. Als ze maar goed kan uitrusten als zij moe is. 's avonds gaat ze rond 1915 uur naar bed, dwz de ene keer zeven uur maar ook wel eens half 8. Laat je niet gek maken door goedbedoelde adviezen. Je weet zelf of je kindje lekker in haar vel zit en hoe anderen het doen is niet “de” manier. dat is gewoon weer hun keuze. Ik trek met mijn kind mijn eigen plan en dat draait om haar, niet om “gemiddelde” babies en om de slaaptijden die het CB voorschrijft of wie dan ook.
geniet van je kleine meis,
groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/gkk4p2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 14 Apr 2009 08:51:21

Dat babies zich niet laten leiden bleek vanochtend maar weer. Ze was wakker om 07.00 uur en ik wilde haar halen. Kom ik de kamer in, ligt ze weer zwaar te ademen. Was ze terug in slaap gesukkeld…Ik heb haar laten liggen tot 08.15 uur, want gisteren was het een enorm drukke dag en eergisteren ook. Nu is ze lekker uitgerust, haar buikje is rond, ze speelt nu lekker in de box. Straks weer lekker om 10.30 uur haar fruitje en de rest van de dag haar normale ritme. We gaan een paar daagjes naar een huisje en daar zal ze toch ook wel wat anders slapen in haar campingbedje…Ik probeer me toch wel te houden aan de tijden dan. Gisteren legden we haar om 13.00 uur in bed, ze was toen niet moe, maar na even gespeeld te hebben viel ze goed in slaap tot 14.00 uur. Pikte ze toch een slaapje mee. Het is altijd een beetje schipperen tussen naar je kindje kijken en toch structuur geven en dat is soms best moeilijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Omdat Eva veel prikkels krijgt (zoals bijv gister) dan komt het er later uit. Zelf ben ik een ‘zeikert’ wat betreft rust/reinheid en regelmaat… (komt mede doordat Jurian huilbaby was). Met inbakeren (heeft Eva toch ook gehad) ben je verplicht je aan die rust en regelmaat te houden waardoor je ook een ritme voor je kindje in bouwt. Het belangrijkste is dat als ze moe zijn ze naar bed kunnnen … waar ze ook zijn. En dat als ze naar bed gaan voor die tijd een kwartier niet teveel prikkels meer krijgen…

Toen wij inbakerde ging Jurian om de 2 uurtjes naar bed… en nu eigenlijk nog veel slapen. Elke ochtend een uur… en elke middag 2 uurtjes… Jurian sliep al snel de nachten ook door… maar ik ben dan ook een typ die (ook mede door het vele huilen) niet bij elke ‘piep’ bij hem sta… maar hem soms 10 minuten laat ‘piepen’ praten… en dan slaapt hij vaak weer verder. Denk dat Jurian soms ook droomt. Ik hoor het wel maar … het is niet huilen/krijsen…

okk ik heb mijn kids regelmaat gegeven ook slapen op vaste tijden

regelmaat als ze klein zijn kan ook nog niet helemaal maar heb dit wel gedaan je heb er zelf ook rust bij

rust reinheid e regelmaat als ze wat ouder zijn heb je daar gemak van

Wat kan ik het beste doen als ze weer moe wordt en het eigenlijk schemmatisch gezien nog geen bedtijd is? Soms wrijft ze na een uur weer door haar oogjes en ophouden vind ik dan zielig? Maar dan slaapt ze misschien wat veel overdag, soms 's ochtends 2 uur en 's middags ook en als we dan in de auto zitten valt ze weer in slaap. Terwijl het slaapkopje eigenlijk 's nachts moet slapen natuurlijk! En ALTIJD wakker om 3 en 5 uur, ook zo raar. Hoe leer ik dat af?

Inderdaad een ex-bakerkindje. Zonder doek gaat goed nu, al schrikt ze nog wel vaak wakker en dan MOET ze haar speen. Soms wel 6x lopen op een nacht. Hopelijk verandert dat als ik met R en R (Rust en Regelmaat) hanteer?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zou zeggen: niet wakker houden als ze moeheidssignalen laat zien. Dus oogjes wrijven is bedje toe. Waarom een ritme forceren? Door het op die manier te doen hebben we hier ‘vanzelf’ een ritme gekregen.

Groetjes!

vind je dat veel (smorgens 2 uur en smiddags 2 uur) is hier nl ook altijd zo geweest… nu wordt het ietsie minder op de ochtend… maar vaak haalt hij 1,5 uur nog wel…

Hoe meer je kindje overdag de rust krijgt hoe rustiger en beterder ze slapen in de nacht (stond volgens mij ook in de slaapgids die je van mij heb gekregen…?)

Gewijzigd door - mini-boy op 15 Apr 2009 15:42:52