Slapen op buik

Hallo weer,

Onze dochter blijft de gemoederen maar bezig houden, vandaar weer een vraagje. Zij wil tegenwoordig niet meer op haar rug slapen en draait zich dus steeds op de buik. (7 1/2 maand oud) Valt zo ook in slaap, vaak de benen opgetrokken en bibs omhoog. Ik vind dit uiteraard reuze eng, want ze ligt echt met haar hoofdje naar beneden op het matras en de knuffels er ook nog eens bij. Nu probeer ik haar telkens om te draaien op haar rug als ze slaapt, maar ze wordt hiervan steeds wakker en draait zich terug op haar buik. Ik kan hiermee toch niet eeuwig doorgaan, maar ik ben er ook niet gerustgesteld op.Trouwens de knuffels kan ik wel onopgemerkt wegpakken. Wie herkent dit en heeft advies/tips

groetjes wederom, Jolanda

Gewijzigd door - jeuly op 17 Jul 2010 00:31:25

mijn dochtertje slaapt ook op haar buik. Op deze leeftijd zijn ze sterk genoeg om hun hoofdje te draaien dus dat zullen ze dan ook echt wel doen mochten ze het om een of andere reden benauwd krijgen hoor. Niet druk om maken en haar lekker zo laten liggen als ze dat fijn vindt. Ik heb voor mijn gemoedsrust wel een aerosleep op haar matrasje liggen, misschien ook wat voor jou?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Hier hetzelfde, Julian slaapt al sinds hij 8 weken is op z’n buik. Hij vindt meer rust dan op zn rug. Ik heb inderdaad ook een aerosleep-dekje over het matras heen en ook een aerosleep hoeslaken, dus geen zorgen!
Ik neem aan dat jouw dochtertje toch wel met haar gezicht naar de zijkant ligt? Dus op een wang? Je zegt dat ze met haar hoofdje naar beneden ligt… Ik zou dan sowieso de knuffels weghalen en proberen alleen haar hoofdje naar de zijkant te draaien…
Succes! En het komt echt wel goed hoor!

Hey
toevallig, de mijne is nu bijna 7 1/2 maand en slaapt sinds twee weken ook op d’r buik of zij…zo lief.
Toen ze begon met draaien (ongeveer 4/5 maanden) heb ik hier ook een vraag over gesteld, bah wat vond ik het eng. Ze raadde me hier ook een aerosleep matrasje aan. Het kost wel wat, maar dan zijn je zorgen weg.
Ze draait nu pas in d’r bedje, en slaapt ook veel beter zo. maar ik denk dat ze met 7 1/2 maand ook wel sterk genoeg is om dr hoofd op tijd om te draaien.
Groetjes, Boukje

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/pcgGp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Boukje&Sarah op 17 Jul 2010 10:11:48

Voordat iemand met goedbedoeld advies komt: als je haar maar niet vast gaat leggen. Op geen enkele manier! Ook niet door het slaapzakje onder het matrasje door te halen. Levensgevaarlijk!

Lekker laten draaien. Kan op die leeftijd makkelijk dat ze lekker op de buik slapen. Ze zijn goed in staat om de ademweg vrij te houden.

Groetekes, Sje

Bedankt wederom voor jullie adviezen. Ja, ze slaapt soms op haar wangetje, maar vaak ook ietwat naar beneden gericht dus niet helemaal opzij. Ik denk dat die aerosleep voor op de matras wel een goed idee is. Moeten daar dan ook weer speciale lakens op, want ik heb net een hele serie katoenen lakens aangeschaft!

@sje nee hoor, ik ga haar echt niet vast leggen, vind een slaapzakje al eng aangezien ze zo’n beweeglijke is. Ze ligt onder de lakentjes. nou ja nu erbovenop dus. Kruipteronder uit.

gr, Jolanda

[img]http://b1.lilypie.com/sIVLp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik heb een aerosleep-dekje, dat is voor over het matras, vastmaken met elastieken op de hoeken van het matras.
Daar overheen hebben wij wel een aerosleep-hoeslaken. Daar zitten ook gaatjes in, kost 15euro per hoeslaken. Of het MOET, weet ik niet. Ik vind het een prettig idee in ieder geval.

Tim is vanaf 7 maanden ook op zijn buik gaan slapen. In het begin legde ik hem ook iedere keer terug, maar daar ben ik al snel mee gestopt. Ik kwam er achter dat hij toch het liefst op zijn buik sliep, dus terugleggen had geen zin. Hij ligt precies zoals jij beschrijft. Op de buik, knietjes opgetrokken en gezichtje naar een van de zijkanten. Hij is nu 2 jaar, maar slaapt nog altijd op die manier. Ik heb me er niet druk om gemaakt, want op die leeftijd kunnen ze makkelijk hun nekje optillen en draaien. Wel hadden wij vanaf het moment dat Tim van de wieg naar het ledikant ging een aerosleep hoes om zijn matras gedaan. Best prijzige dingen, geloof 60 eur. En de hoeslakentjes 10 of 15 eur per stuk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

ALs je de aerosleep hoeslakentjes te duur vind, dan is er 1 andere soort die er ook op kan. Ben de naam even kwijt,maar bij iedere baby-speciaalzaak kunnen ze je dat vertellen. Die zijn igg stukken goedkoper. De katoenen lakentjes heb je helaas niks aan, want dan is het effect van de aerosleep weg… Maarja, die kan je bewaren toch?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

hallo!
joey slaapt nu al weer een maandje op z’n buik…
hij is nu 5 en een halve maand…
heb m eerst steeds terug gelegt maar 2 sec later lag ie weer op z’n buik idd op knietje en billetjes omhoog…
en hij ziet alle hoeken van z’n bedje maar slaapt heerlijk op z’n buikje…
heb geen aerosleep maar wel veel over gehoord

succes!

groetjes ons