Slapen na niet thuis eten

Wij eten 1 keer per week bij mijn ouders, schoonouders oid.
Nu is het zo dat hij al een tijdje half 7 naar bed gaat, omdat hij dan echt moe is.
Als we ergens anders eten, dan lukt dat niet, en ligt hij er pas op zijn vroegst half 8 in.
Hij vindt het heel gezellig ergens anders, maar valt altijd in de auto terug al in slaap. Als we thuis komen moet hij dan nog zijn pyjama aan en slaapzak ed, en lrijgt hij nog een fles. Hij gaat vaak wel gelijk weer slapen, maar vaak is het wel echt brullen!!
Dit vind ik eigenlijk eenbeetje zielig!
Hoe doen jullie dit? Of eten jullie gewoon alijd thuis?

Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Mijn zoontje is al wat ouder dus wij hebben dat probleem niet vaak, of we moeten echt een ver familiebezoek doen en dan in de avond gaan terug rijden.
Misschien is het een idee om je zoontje daar waar je eet al een fles te geven en om te kleden voor de nacht. Dan kun je hem thuis zo over leggen. Ik zorg altijd dat zijn slaapzak al open in zijn bedje ligt zodat je hem er zo in kan schuiven
Weet niet of hij nog in badje gaat in de avond, dat zou je ook bij je eetadres kunnen doen als je er erg aan gehecht bent, maar dat mag je ook wel eens overslaan hoor.

PS; ik vind het het prettigst om gewoon thuis te zijn en zijn eigen “ritueel” aan te houden, maar het mag ook heus wel eens een keer zo zijn dat je er iets van afwijkt, door bijvoorbeeld bij iemand anders te eten.

Groetjes van Christa

Je zou even moeten bedenken of die laatste fles
(in elk geval op die dagen) wel nodig is.

Ik zou proberen die fles weg te laten.
Pyama meenemen, en voor vertrek aantrekken.
De slaapzak is wat lastig in de autostoel.
Ook tandenpoetsen kun je voor vertrek bij opa en oma doen.

Als je het zo doet kun je hem zó uit de auto naar z’n bed dragen,
daar in de slaapzak stoppen, en rustig laten slapen.
Eventueel een dekentje in de auto klaarleggen,
zodat je m (zeker nu het kouder wordt) lekker warm uit de auto naar
binnen kunt dragen.

Voor de meelezers: standaard een deken in de auto hebben is sowieso
een goed idee. Stel dat je op een gure avond langs de kant staat met een
kapotte auto…

M.

Ik ben het helemaal eens met boven gezegde.
Als wij ergens heen gaat en niet voor bedtijd thuis zijn neem ik zijn pyama e.d. mee. Net als een standaard ritueel…
Thuis gewoon overleggen en dat is geen probleem.

Hoi hoi
Er zijn zelfs slaapzakken bij de bekende paarse winkel die wel in de auto kunnen .
Je kunt er twee soort van broekspijpjes van maken .
Die geef ik mijn zoon in zo’n geval aan .
Dan kan ie als we thuis komen gewoon door slapen .
Ik geef hem die ook aan als we hem ergens in bed leggen maar wel snachts mee naar huis nemen .
Ik zou proberen om de fles te geven voor je gaat.
Succes en Groetjes Dorethe

Zou inderdaad al zijn pyama aan doen voor dat je naar huis gaat. Wij hebben hier gelukkig geen problemen mee. Rens word wel wakker maar gaat zonder huilen weer slapen. Mijn schoonzus had voor haar zoontje trouwens een slaapzak aangepast.
Ze had er openingen ingemaakt voor de riempjes van de autostoel. en dan geen jasje aan maar gewoon een deken om hem heen doen als je naar buiten gaat. is misschien een idee.
Die laatste fles zou ik ook proberen te laten vallen. Na 9 maanden hebben ze deze eigenlijk niet meer nodig. Dan moet je wel een toetje geven na het eten en per dag aan min 300cc zuivel(incl toetje)komen.(was 500cc maar dat is naar beneden bijgesteld)
Wij proberen wel of Rens nog iets wil drinken voor hij gaat slapen, dan krijgt hij water.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Bedankt voor de reacties!!
Ik denk dat we het inderdaad zo maar eens aan gaan pakken…
Slaapzak al aan, en fles al gegeven, dan kan hij zo in bed!
Hij gaat toch nooit in bad 's avonds.
Verder heeft hij de laatste fles (120 cc) wel nodig, als toetje, omdat hij geen koemelk mag, is dat zijn toetje.
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Hier wordt morgan thuis wel in der pyjama gehesen, maar vaak slaan we het tandenpoesten maar even over.

Groetjes,

Michèle

Wij eten ook altijd 1 keer per week bij mijn schoonouders. Dani gaat dan meestal ook later naar bed dan normaal. Maar wij doen altijd nog wel het slapengaan ritueel thuis. Dus laatste flesje, pyama aan etc.
Ik heb wel het idee dat het voor Dani opzich niet heel veel uit als hij iets later naar bed gaat. Hij is daar nog nooit echt overstuur van geraakt.

Op zich lijkt het me wel prettig voor een kindje om thuis nog even in alle rust flesje en pyama ritueel te doen zeg maar. Maar je zou het de volgende keer idd is kunnen doen zoals jij beschreven hebt. Misschien gaat dat wel beter?

Ik denk dat het ook goed zou kunnen dat Seth gewoon te moe is en dus overstuur is omdat hij eigenlijk heel graag wil slapen?

als we savonds ergens heen gaan en we zijn niet op tijd thuis bijv bij schoonmoeder eten of id dan neem ik pyama mee en leg ik ze daar te bed en haal ze eruit als we gaan (later op de avond) zet ze in auto en als we thuis komen weer hup gelijk bed in en ze slapen allebei heerlijk door.
Ze hebben er geen last van!

Groetjes Gytha