Nu het weer wat warmer wordt weet ik niet zo goed wat ik luca tijdens het slapen aan moet trekken. Het is nogal een koukleum, maar omdat hij op zijn buik slaapt ben ik er heel voorzichtig in dat ik hem niet te warm aankleed. Normaal heeft hij een korte mouw romper aan, een katoenen pyama en een slaapzak, maar die is niet heel dik. Hij wil graag strak ingestopt worden, dus heeft hij ook een dekentje en een laken. Lijkt heel veel, maar valt dus mee, want ik voel altijd aan zijn nekje. Maar de laatste paar keer was hij best warm. Dus ik heb een dunne slaapzak aangeschaft. Maar hij kruipt omhoog, dus midden in de nacht begint luca te piepen dat hij het koud heeft, omdat hij niet meer onder het dekentje ligt. Alleen die dikkere slaapzak, dus zonder dekentje en laken lukt niet echt, omdat hij iets over zich heen wil. Ben het wel aan het proberen. Heeft iemand een idee wat ik kan doen???
Slapen met wat aan?
PPPFFFF…ik zou het zo ook niet weten.
daar ben ik de laaste dagen ook druk mee in de weer.
Ruben heeft dan een mouwloze romper aan met een kartoenen pyjama
en dan een dikke winter slaapzak.
en daarover heen heeft hij nog een duodeken.
dit gebruik ik voor de nacht, omdat het dan nog wel redelijk koel op zijn kamertje is.
Maar overdag i.p.v de duo deken een soort van fleece dekentje over hem heen, en dan in de slaapzak zonder pyjama broekje en dat werk overdag prima.
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

kun je hem niet gewoon wat hoger leggen dan ? Jessin moet bv altijd met z`n koppie tegen de bovenkant, vind ie gewoon fijn. Dan kan ie niet nog hoger kruipen.

ja, dat zou wel kunnen, maar dan ben ik weer bang dat hij opeens naar beneden kruipt, en onder het dekentje verdwijnt!
Wat kan je er lekker mee rommelen!
Hij ligt nu met zijn dikke slaapzak onder een lakentje. Veel piepen, maar om hem er nou weer uit te halen en die dunne aan te doen en het dekentje instoppen, volgens mij is hij dan helemaal wakker! zucht…
Veel suc-6 ermee.
Ik had net ook een klein pieper op bed maar nu is het dan stil.
Dus morgen is er weer een dag om aan te rommelen
Ik denk dat ik morgen eens ga kijken om een zomerslaapzak, want die winter lijkt mij eigenlijk veel te warm nu.

Hallo!
Ik zit met hetzelfde…
Daniel’s kamertje was ongeveer 17 a 18 graden 's nachts. Hij sliep dan met een katoenen pakje (met voetjes) en daarover een fleece pakje en dan een dubbele slaapzak met mouwen, zonder dekentjes. Ging prima!
Ik heb de dekentjes afgeschaft omdat het me teveel stress opleverde, ik was telkens bang dat hij eronder zou verdwijnen omdat hij zo bewegelijk is.
Nu leg ik hem onderin zijn bed en vind hem 's morgens bovenaan, maar ik maak me geen zorgen want hij heeft alleen een dikke slaapzak aan! Aanrader dus!
Maar nu wat zijn slaapkleding betreft…
Zijn kamer is nu rond de 20 graden. Ik doe hem hetzelfde aan alleen met nu een mouwloze, iets dunnere slaapzak. Ben benieuwd…gewoon uitproberen…
Hij sliep to voor kort van 19 uur tot 7 uur, maar de laatste twee nachten wordt hij om 4.15 uur wakker, jengelt, is klaar wakker en gaat niet meer slapen…pas om 8.30 uur doet hij zijn ochtenddutje van 30 a 40 minuten…Zou het een fase zijn? Laten we het hopen! Hij is nu 6 en halve maand…klinkt dit bekend?
Groeten,
Cathelijne
Cath, mama van Daniel
Hoi Kim,
Probeer het met die dunnere slaapzak eens maar dan met een rompertje met lange mouwen onder zijn pyjama. Dat geeft net iets meer warmte maar maakt Luca niet te warm. En als hij dan omhoog kruipt, krijgt hij het waarschijnlijk toch niet te koud.
Groetekes, Sje
Ik heb vanavond ook een dekentje eraf gehaald. Joël slaapt in een romper met korte mouwen en een pyamajasje (?) geen broek dus! Dan een zomerslaapzak, een laken en een dubbele deken. Ik denk dat er snel meer af moet! Maar lekker strak ingestopt heeft inderdaad de voorkeur!
Groetjes, Mariëlle en Joël
ik heb hem toch maar iets anders aangetrokken, een zomerslaapzak, en dan alleen het dekentje, zonder laken. Zo kon ik hem lekker strak instoppen en hij sliep meteen! Ik heb hem bovenin zijn bed gelegd, zodat hij er niet ondervandaan kon kruipen. Misschien is dit dekentje ook wel te dik. Nou ja, het gaat nu goed! Bedankt allemaal!
MANON slaapt in een romper met korte mouwen of zonder mouwen en een redlijk dikke pyama an in een winterslapzak. Ze begint onder een enkele deken in een dekbedovertrek en eindigt boven in bed.
Ik weet ook niet wat goed is, gewoon naar je kind kijken denk ik en uitproberen!
En ik ben een erge koukleum en Manon heeft het gauw warm. ook erg lastig.
Tessie

Het is steeds weer uitproberen, wij hebben de neiging om Joël veel te warm weg te leggen. We hebben eerder ook wel de verwarming aangehad. Maar toen we hoorden van wiegedood zijn we direct gaan veranderen. We gaan er maar van uit dat als ze het te koud hebben, dan laten ze dat wel weten.
Nu het zoveel warmer is, heb ik alle dekens en lakens van het bedje af overdag en s nachts nog een dunne deken. Joël kruipt nu wel z’n hele bed door ook met slaapzak en gaat inderdaad ook buikslapen. Nou ja, het zal wel loslopen.
Ik laat nu weer de pyamabroek uit en een dunne slaapzak aan. Wel nog lakentje en een dekentje. Ik ga binnenkort eens opzoek naar een wat dunnere deken.
Ruben heeft nu s’nachts een dun fleece dekentje met een laken.
en nog gewoon de winterslaapzak aan.
met een truitje, hij slaapt nu stukken rustiger, en ik hoef er s’nachts dus niet meer ui!
En overdag de slaapzak aan, de rest schopt hij wel af en valt dan na een half uur spelen in slaap op zijn buik.

ik deed de jongens met rompertje in een zomerslaap zakje en dan met een lakentje
Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn
Op Joyce haar slaapkamertje wordt het met deze warme dagen erg warm. De zon staat in de loop van de middag en 's avonds op haar raam en het wordt er met gemak rond de 23-25 graden! Dat vind ik niet leuk, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen!
Momenteel slaapt ze dus in een romper met korte mouwtjes, een zomerslaapzak en dan onder een dekentje+lakentje.
De kraamverzorgster heeft me destijds verteld dat je een beetje moet kijken naar hoe je zelf gekleed bent en zo is het dan ook goed voor de baby. Ook met naar buiten gaan enzo. Daar houden we ons dan maar een beetje aan en Joyce reageert er prima op! Als ze het te warm had, begon ze meteen te piepen. In het begin wilde ik haar wel eens te warm aankleden als we naar buiten gingen en dat liet ze meteen weten!
Ik kijk ook gewoon van hoe slaap ik zelf en wat heb ik aan.
Een baby is ook gewoon een mensje wat het warm heeft met dit weer.
Wij hebben nu zelfs geen rompertje aan s’nachts alleen een pyjamatruitje en luier natuurlijk.
Dan in een dun slaapzakje en lakentje eroverheen.
Dekentje doen we er dus niet meer overheen want is veels te warm voor haar.
Met dit benauwde weer zou ik de baby’s niet te warm instoppen.
Wat doen het lakentje trouwens in de breedje zodat je het goed en ver kan instoppen aan beide kanten.
Ik wil eigenlijk nog een rompertje met lange mouwen kopen zodat ze daar alleen in kan slapen.
Succes ermee.
Momenteel slaapt Joël overdag in een romper met korte mouwen of zonder mouwen en een t-shirt met niks over. En 's nachts in romper met korte mouwen en pyama. Niet meer in slaapzak en geen lakens of dekens over. Het is overdag 25 graden en 's morgens als ik bij hem kom is het nog rond de 23 graden. Nou, koud zal hij het niet krijgen, denk ik. Het gaat prima zo en het voelt ook veiliger nu hij zo aan het draaien is in bed. Nu slaapt hij op z’n rug, buik of zij. En draait makkelijk weer om!
Ik doe bij Luca nu een lange mouw romper aan en in een dunne slaapzak met een lakentje erover. Bij hem staat ook helaas de zon er smiddags en savonds op. Het duurt wel langer hoor, voordat hij savonds zijn oogjes dicht doet!! Het is ook echt warm buiten!!!