Slapen met hydrofiele luier als knuffeldoekje

Hallo,

Vandaag ben ik erachter gekomen dat Naomi het fijn vindt om in slaap te vallen met een hydrofiele luier die ze vasthoudt en tegen haar gezicht houdt. Ze gebruikt het als knuffeldoekje.
Kan het kwaad als ze er 's nachts mee slaapt? Het is op zich een hele dunne stof, ze zou er toch niet in kunnen stikken als ze het op haar gezichtje trekt? Wat denken jullie?

Groetjes,

Cath, mama van Daniel en Naomi

oei… dat is lastig…!! tja lijkt mij persoonlijk wel eng want al is het nog zulk dun stof … het is wel een hele lap! dus als hij paar keer dubbel zit of om haar hoofdje oid… tja lastig … die nachtrust is ook erg belangrijk maar denk dat ik het persoonlijk haar zou afleren… en klein knuffeltje zou geven!?

Morgan slaapt op het moment alleen maar met een spuugdoekje op haar gezicht. Deze zijn natuurlijk wel een stuk kleiner dan een hydrofiele luier. Ik heb er wat kruissteken op geboruurd zodat hij echt van haar is en niet steeds in de was beland of we haar gezicht ermee afdoen.

Misschien een idee om heel voorzichtig de boel om te wisselen van die grote doek naar een klein spuugdoekje. Ik sliep er als kind ook mee (spuugdoeken).

Groetjes,

Michèle

Ik vind het erg onveilig. Veel te groot om voor knuffel door te gaan. Ik zou die luier vervangen door een hydrofiel spuugdoekje. Voelt voor haar hetzelfde en ze kan er niet in verstrikt raken.

Groetekes, Sje

Job sliep altijd met zn hoofd op een hydrofiele luier en frummelde het vaak op bij zn hoofd.
Hij slaapt nog steeds met zn hoofd op een luier, nu molton luiers/doeken die zijn wat groter en kan ik aan de zijkant van het bedje instoppen.
Ik zou zo’n doek ook niet los in haar bedje leggen.
Zou ik eerder een hydrofiele washand gebruiken.

Liefs Maaike

Dank voor de reacties!
Nadat ze gister in slaap was gevallen heb ik de doek weggehaald en ze heeft er verder niet meer naar gezocht. Ik denk dat ik haar inderdaad een klein spuugdoekje ofzo aanbied!

X

Je kunt ook van de grote doek die ze nu gebruikt een stuk afknippen,
en dat aanbieden als knuffeldoek.

M.

Ja dan knip je hem in 4-ren heb je altijd weer een reserve liggen

Groetjes Cora

Jens z’n tut is z’n slaapzak, die draagt ie nog altijd, dus is hier geen probleem (hij zuigt op middel- en ringvinger en frummelt dan aan de kraag met duim en wijsvinger, hihi).
Misschien kan je idd de doek in stukjes knippen. Maar misschien is een knoop erin ook een idee?

Succes er mee!

Veel te gevaarlijk een hydrofiele luier als tutdoekje.
Mijn zusje had altijd een stukje van een afgeknipt laken en dat omgezoomd.
Mijn moeder maakte er dan altijd een hele boel uit dat laken want het mocht niet uitgewassen worden van haar. Als het lapje vies was ging het weg en kreeg ze een nieuwe van hetzelfde laken/patroon en was het goed.

misschien is dit een iedee, is toch wat kleiner.

groetjes Gytha

Net voordat ik dit las had ik al een schaar gepakt om de doek in stukken te knippen! Tot nu toe valt ze er mee in slaap maar mist het later niet als ik de doek wegneem…

X

Hallo,

Mijn zoontje slaapt ook altijd met iets in z’n hand of tegen z’n gezicht. Heb op CB gevraagd waarom ze dit doen en het schijnt een gevoel van geborgenheid te geven.
Op een gegeven moment heb ik ook geen hydrofieleluier meer onder zijn hoofdje gelegd maar onder de hoeslaken omdat hij vaak nog een mondje eten terug geeft.
Marijn heeft nu een spuugdoekje of washandje bijzich. Ik wil niet dat hij aan één doekje gaat wennen dit om later problemen te voorkomen als het doekje weg, vies enz is.
Oh ja op een gegeven moment had hij de klamboe te pakken dus die ook maar weggehaald.

Groetjes Monique

Gewijzigd door - pranger7 op 14 Nov 2008 09:16:49