Slapen met 9 maanden

Hoi Dames,

Hoe veel en hoe vaak slapen/sliepen jullie kindjes bij de leeftijd van 9 maanden?
Ik weet dat het bij ieder kind anders is maar ben toch benieuwd.
Meike slaapt op het moment niet veel overdag, 's-nachts gaat het wel goed.
Ze slaapt van 20.00 tot 08.00 uur en overdag meestal 2 slaapjes maar als dat 2x een uurtje is dan is het veel.
Is dit genoeg voor een kleintje van 9 maanden?

Groetjes Danielle

GLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik zou niet teveel twijfelen meisie,
weet je wat het is, rond die leeftijd geven ze heel goed aan wat ze nodig hebben.
vaak tijdens een sprong dan slapen ze wat minder, maar dat halen ze na hun sprong dan vaak ook weer in.
Rico sliep met 9 maanden 2 of 3 slaapjes.
dan sliep ie na zn fles nog door tot half 10. dan sliep ie na zn eten van 12 uur nog 2 uurtjes, en dan tegen 4 uur, OF 6 uur ook nog een uur of anderhalf.
nu is hij 14 maanden en slaapt 1 a 2 x.
op het moment (sprong haha) slaapt hij 1x. van 1 tot 3 ongeveer.
en als we uit logeren zijn van 1 tot 2 of tot half 3, maar er is geen pijl op te trekken.
ik ga dat ok niet meer schematisch doen, tenzij hij om 7 uur s’avonds aan het gapen is, dan laat ik m gewoon op tot dat ie zijn pyjama papje krijgt. tis maar een half uur, om 8 uur ligt ie er ook in. (en slaapt tot ongeveer 7 a 8 uur. soms vroeger soms later)

Elk kind is anders, het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere. Dus niet gaan nadenken of een bepaald aantal uren slaap genoeg is voor je kindje. Laat je kind het slaapritme en de slaaphoeveelheid aangeven en dan is het goed.

Groetekes, Sje

Hoi Danielle,

Je ritme is precies zoals dat van mijn kleine meid met 9 maanden was!
Ze is nu ietsje ouder, 10 maanden, en ze slaapt nu van 20 uur tot 7 a 8 uur, met overdag 2 slaapjes. Als het meezit is een van die slaapjes langer dan een uur. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat ze er twee van minder dan een uur heeft.
Het 2e slaapje probeer ik altijd zo laat mogelijk (rond 15:00 uur) te laten ingaan, want anders wordt ze erg sjaggie 's avonds…

Tamarah

idd hoeveel heid slaap geven ze zelf wel aan. Rond die tijd sliep mijn zoon overdag alleen van 12 tot 2 (slaapt 's avonds vanaf 18.30 tot 7.00 ;s ochtens) Is nu 11 maanden en slaapt nu van 12.00 tot 15.30. Vandaag had hij een slaapdag heeft van 9 tot 12 geslapen en van 2 tot 4. Je hebt dus best kans dat ze straks wat meer gaat slapen weer.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet dat ieder kindje anders is en ik maakte me ook geen zorgen of ze wel genoeg sliep, maar ik was gewoon benieuwd hoe dat bij jullie kindjes gaat of ging zo rond de leeftijd van 9 maanden.
Eigenlijk zo’n beetje ervaringen uitwisselen.

Groetjes Danielle

GLilypie Eerste Verjaardag Ticker