Slapen met 3 maanden

Hallo ik zal mij even voorstellen
Ik ben Anoek Veijer en sinds 3 maanden (bijna) de troste moeder van Justin.
Wij hebben allebei niet zo’n leuke start gehad. Justin deed niet anders dan huilen . Ben toen met hem naar de therapeut geweest. Die heeft ondekt dat zijn nekje + zijn heupjes vast zaten. Maar met 2 maanden was het over. Toen ging het slapen ook weer beter. Maar nu is hij bijna 3 maanden en wil overdag niet meer slapen.
Wat was het ritme bij jullie met 3 maanden.
En volgens mij lust hij ook wel wat meer in de fles. Krijgt nu 5 x 150 cc.

Groetjes
Anoek

de troste moeder van Justin

Hoi Anoek.
Ik heb een boekje bijgehouden, en Met drie maanden zag Ruben zijn dag er als volgt uit.

8:00 uur Fles 230 cc
9:00 uur op bed
12:00 uur Fles 220 cc
13:00 uur op bed
16:00 uur Fles 210 cc + beetje fruithap.
17:00 uur op bed
20:00 uur Fles 250 cc+ 3 schepjes nutrix
Dan meteen op bed.

En dan sliep hij s’nachts door tot de volgende morgen.
Maar Ruben heeft een een periode gehad dat hij niet op bed wou, maar hij moest gewoon van mij.
Dus dan was het huilen, meestal een half uurtje en dan nog een half uurtje jengelen en dan viel hij in slaap.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

lastig he, als ze niet willen slapen!! Ik had (en heb) er ook zo’n een, al gaat het nu wel goed. Ik heb geleerd goed naar luca te kijken. zodra ik zag dat hij moe was ging hij naar bed, en idd maar even laten huilen enzo. Je krijgt dan vanzelf een ritme. Wat vooral voor mij een valkuil was, is dat je veel leest hoeveel een kindje zou moeten slapen. Ik probeerde uit allemacht daaraan te voldoen, waardoor ik niet keek wat luca nodig had!!! Na een tijd kon ik daar afstand van doen.
Veel succes!!

[/url]

Hoi Anoek,

Mijn dochtertje Kaya is 2 weekjes ouder dan Justin
Ook zij loopt bij fysio vanwege een werveltje in haar nek dat niet goed zit (zij huilde ook erg veel etc.)
Kaya krijgt tot voor een paar dagen geleden ook 5x150 cc voeding.
Nu geef ik haar laatste fles 180 cc
Maar wat ik begrepen heb is dat ze evt. nu al 5x 180 mogen hebben hoor.
Je moet ff op je gevoel afgaan. Ik wilde namelijk ook 5x 180 gaan geven maar dat is gewoon teveel in 1x (dat gaf Kaya zelf duidelijk aan)

Succes!

O ja, ik vergat even over dat slapen
Kaya slaapt sinds een paar weken 's nachts door en daar ben ik zo dolblij mee dat het me overdag eigenlijk niks uitmaakt wanneer ze nou wel en niet slaapt
Dat wisselt gewoon erg.
Een echt ritme heeft ze overdag nog niet.
Behalve dan dat ze steevast rond 16.00 uur met haar huiluurtjes begint
En na haar voeding van 19.00 / 19.30 gaat ze altijd slapen (dan begint ze aan haar nacht zeg maar)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Gewijzigd door - Bieb op 01 Mar 2006 15:24:21

Hallo

he gelukkig ik ben niet de enige die zit te sukkelen. Ik hoop dat ik wat aan jullie tips heb. Ga het zeker uit proberen.
Bedankt allemaal.
tot de volgende keer. Dit werkt verslavend en het is gezellig om zo even te kunnen kletsen met moeders.

Groetjes Anoek

de troste moeder van Justin

Hoi Anoek, Mijn dochtertje sliep al vanaf haar geboorte heel weinig. Ook heel onregelmatig. Ik moet zeggen, naardat ze wat ouder is geworden ze iets meer gaat slapen (wel maar hooguit 2 uur per dag) en er meer regelmaat in komt. Tja… je doet er weinig aan hoor. Op een gegeven moment wen je er wel aan dat ze niet zoveel slaap nodig hebben. Meestal probeerde ik dan ook de voeding een beetje te rekken totdat ze moe werd, zodat ze met de fles in slaap viel. Succes ermee! debby

Ha dames,

Mijn Janneke is nog maar 4 weken en 3 dagen oud, dus veel ervaring heb ik nog niet. Maar ik ben het schema uit het boekje ‘de tevreden baby’ van Gina Ford gaan volgen en dat werkt als een trein. Ben nu al bezig om haar de nacht door te laten slapen (ben pas 3dagen bezig hoor). Maar een vriendin van mij heeft en 5 maanden oude baby en gebruikt dat zelfde boekje (schema wordt aangepast met de leeftijd) en heeft geen kind aan hem. Ook mijn kinderarts is er zeer te spreken over.
Het is dus een echte aanrader. Je moet het niet allemaal heel letterlijk nemen, er staan nl dingen in als perse een donkere kamer moeten hebben, maar ik ben van mening als je daaraan begint ze niet kunnen slapen als je ergens bent waar ze dat niet hebben en dan heb je een probleem. Maar het schema gaat echt heel erg goed. Maar vergeet ook niet een beetje naar je kleine te kijken.

Succes!
Miriam

Hallo Miriam,

Ik zou je heel graag willen vragen of hoe lang je het schema uit het boek van Gina ford hebt gebruikt.

Ik geef borstvoeding en ben vraag me af of ik op verzoek moet voeden of dat schema zal volgen. Ik heb het boek ook gekocht.

Wat zijn jou ervaringen geweest=

Ik hoor heel graag van je.ook van anderen als jullie ervaring of mening hierover hebben.
Bedankt

quote:
Ha dames,

Mijn Janneke is nog maar 4 weken en 3 dagen oud, dus veel ervaring heb ik nog niet. Maar ik ben het schema uit het boekje ‘de tevreden baby’ van Gina Ford gaan volgen en dat werkt als een trein. Ben nu al bezig om haar de nacht door te laten slapen (ben pas 3dagen bezig hoor). Maar een vriendin van mij heeft en 5 maanden oude baby en gebruikt dat zelfde boekje (schema wordt aangepast met de leeftijd) en heeft geen kind aan hem. Ook mijn kinderarts is er zeer te spreken over.
Het is dus een echte aanrader. Je moet het niet allemaal heel letterlijk nemen, er staan nl dingen in als perse een donkere kamer moeten hebben, maar ik ben van mening als je daaraan begint ze niet kunnen slapen als je ergens bent waar ze dat niet hebben en dan heb je een probleem. Maar het schema gaat echt heel erg goed. Maar vergeet ook niet een beetje naar je kleine te kijken.

Succes!
Miriam

Hallo Vartien,

Welkom bij ikkeben!
Ik heb ook borstvoeding gegeven aan ons meisje en idd op verzoek gevoed. Het is te zeggen, op verzoek overdag, maar altijd met minstens 3 uur tussen en 's nachts de laatste voeding rond middernacht. Dan terug de eerste rond 4 u als ze nog heel kleintjes was. Vanaf dat ze een maand was ben ik de nachtvoeding gaan verleggen met elke keer 5 minuutjes. Ik nam ze wel bij mij als ze huilde en trooste ze dan even. Als ik rond half 6 zat ben ik zo blijven voeden tot ze 2,5 maand was. Toen at ze de laatste rond 23 u en de eerstvolgende dus rond half 6. Ze is zelf opgeschoven tot 7 uur. Nu met flesvoeding slaapt ze van 20 u 30 tot 8 u-8u30, maar nu is ze ook bijna 8 maanden.
Dus gevoed op verzoek met een beetje mijn eigen schema ertussen gemengd. Alleen op groeidaagjes, als ze echt heel veel vroeg, voedde ik enkel op verzoek.
Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

Tamara,

Heel erg bedankt voor je reactie! Ben net een maand moeder en ik vind dat je wel in het diepe wordt gegooid. Sorry als ik overdrijf. Ik begin met werken in april en wil dus vanaf maart beginnen met de flesvoeding te introduceren. Wat een goed plan van je om de voeding snachts steeds te verschuiven.

nog wel even een vraag plande je zeg maar de laatste voeding voor middennacht. Maakte je haar dan wakker ongeacht hoelaat ze de laatste keer had gedronken.

hoor graag van je.

Ik heb helaas niks meer van je gehoord tamara.

Ik hoor graag alsnog van je.

Groet,

Vartien

Our littel angel is Larissa

Haalo dames,

Ik vroeg mij af, wanneer zijn jullie ukkies van om de drie uur voeden overgegaan naar de 4 uur

Die van mij laat vooral na het badje, plan ik tussen 7 en 9 uur in de avond soms wel 4 uur ertussen. En s´nachts ook. Nou wil ik haar voor de laatste avondvoeding nog wel wakker maken, maar snachts doe ik dat uiterraard niet.

Ik vroeg me af hoe oud en of hoe zwaar jullie kindjes waren toen ze wat langer tussen de voeding lieten zitten.

Hoor van jullie

thije was geloof ik 3 maanden toen er 4 uur tussen ging zitten, maar hij kreeg toen ook de fles, dus dat is wel een groot verschil. Een vriendin van mij heeft een zoontje van 3 maanden nu en die drinkt sinds kort ook om de 4 uur. Zij is gaan rekken met een speentje, en dan gaan lopen met hem, naar buiten toe dus. Dat ging heel goed. Maar ze geven het zelf ook wel aan hoor… met borstvoeding is dat toch anders

Hallo,

ik kwam ht volgende artikel over doorslapen en borstvoeding tegen op internet wat vinden jullie ervan

http://www.luyer.nl/babyinfo/

je moet dan kijken als je op onderstaande pagina bent op s´nachts doorslapen…

Hoor graag jullie mening!

Hoi Vartien,

jou kindje is nog maar erg klein,dus zou ik maximaal om de 4 uur voeden en snachts niet meer dan 6 uur ertussen laten.
Wanneer het veranderd is voor elk babietje verschillend net zoals lengte en gewicht per baby verschilt.
Ikk an de schemas van toen mijn eerste kindje een 5 maand was en Djayden nu wel vergelijken maar het is beiden anders.
mijn ervaring is dat een schema niet bij ieder baby werkt,Djayden is als een klok en regelt het zelf.
Een baby weet zelf het beste wat hij wil,ook nachtvoeding gaat vanzelf voorbij,het is de eerste tijd,en zowiezo met deze leeftijd(1 maand)wel vroeg om zonder nachtvoeding te gaan,een baby kan dan ook last krijgen van de bloedsuikers.
Ik voedde op verzoek en dat ging best goed,iedereen is wel eens onzeker,maar door ervaring wordt je sterker.
nogmaals,je maakt uiteindelijk je eigen keus,maar toen Djayden 1 maand was vond ik het geen goed idee hem al door te laten slapen s’nachts.

Het is niet duidelijk of Mirjam borst of flesvoeding geeft,daar zit namelijk ook veel verschil in.
Vartien kijk eens op de volgende site en lees het zelf een rustig door.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen

http://www.natuurlijkouderschap.org/borstvoedingopverzoek.html

gr diana

Gewijzigd door - diaan27 op 07 Feb 2008 15:39:04

Onze dochter heeft vanaf de geboorte al meer dan vier uur ertussen gehad. Overdag dronk ze op de 3 uur en 's nachts wanneer ze erom “vroeg”. De laatste voeding gaven we om 23.00 uur. Vaak kwam ze dan tussen vier en vijf en dan om acht uur weer. In het ziekenhuis vertelden ze ons dat je overdag het beste een schema kunt aanhouden, zodat ze overdag in principe voldoende drinken voor 24 uur en indien ze 's nachts trek had, dan gaven we haar “extra”.

Ze hebben nooit verteld dat het sluecht zou zijn. En Het resulteerde in een zeer tevreden meisje dat nooit huilde en nog steeds niet huilt en al met 8 weken doorsliep zonder voeding 's nachts.

Wie weet kun je er wat mee?!

Groetjes

Ik heb ook hele goede ervaringen met het boek van Gina Ford (De tevreden baby), na weken zelf een ritme zoeken of mijn zoontje een ritme laten zoeken was ik ten einde raad en kwam ik dit boek tegen met een titel die te mooi is om waar te zijn. Mijn zoontje is nu precies 3 maanden en sliep ontzettend slecht overdag (ca 2x 45 min) had veel last van lucht, boertjes en sliep 's nachts erg onrustig en had dan ook nog 2 voedingen nodig. Sinds ik met het strakke schema uit dit boek ben begonnen ken ik m’n zoontje niet meer terug. Hij sliep haast vanaf dag 1 precies zoals werd voorgeschreven en begon langzamerhand overdag per voeding meer te drinken waardoor hij 's nacht langer sliep. Ik ben 9 dagen geleden begonnen en hij heeft de afgelopen nachten van 22:30 tot 7:00 doorgeslapen. 4 Dagen geleden heb ik hem laten slapen op z’n eigen kamertje, hij sliep in een wiegje dat je aan je eigen bed kan bevestigen, dit was ideaal maar ik vond het tijd dat hij aan z’n eigen ledikantje ging wennen en dat ik zelf ook wat meer rust kreeg 's nacht, ook deze overgang ging zonder problemen, gelijk in 1 dag was het klaar. Ook overdag gaan de slaapjes werkelijk perfect. Somt is hij een paar minuten eerder wakker maar meestal maak ik hem wakker. Dan is hij ook echt tevreden want elke keer begroet hij me dan met een stralende lach. Ik heb hem 1x 's nacht door laten huilen. Inderdaad, erg moeilijk. Met tranen in de ogen zat ik op de trap te wachten tot hij stil was en had mezelf de opdracht gegeven om hem minstens 20 minuten te laten huilen (makkelijkste is natuurlijk om gelijk te gaan troosten). Gelukkig hield hij nét daarvoor op en de nachten daarna heeft hij niet meer gehuild voor 5 uur (zoals het boek ook al voorspelde voor de eerste paar dagen dat je met het schema begint) Inderdaad wordt nu overal “voeden op verzoek” gepredikt en dat je je baby gelijk moet troosten totdat ze een maand of 9 zijn, omdat je ze voor die tijd niet kunt verwennen. Mijn ervaring is dat m’n zoontje moest leren om zelf in slaap te vallen en als ik hem steeds troostte, gaf ik hem daarvoor geen kans. Ik denk dat ze vroeger nog niet zo gek bezig waren met dit soort strakke schema’s, voor mijn zoontje werkt het in ieder geval perfect! Ik buig diep voor Gina Ford en ben superblij dat ik toevallig tegen dit boek aanliep.
Schema nu (3 mnd): slapen: 9:00 - 9:45 / 12:0 - 14:00 / 19:00 - 22:00 / 22:30 - 7:00 Voedingen: 7:15 - 11:00 - 14:15 - 18:00 - 22:15 Succes, zoekende mama’s.

Hoi hoi allemaal,

Onze dochter is nu bijna 12 weken en ze slaapt van 21.30 tot 7 uur in de morgen. Om 21.00 krijgt ze haar laatste fles en gaat dan lekker slapen. Heel soms wordt ze nog wakker rond 5 uur in de morgen maar dan wil ze graag haar fiep hebben en slaapt verder.

Ze krijgt sinds 2 weken 4 voedingen van 180 water en 6 schepjes. Ze geeft dit zelf aan om de +/- 4 uur voeden is genoeg en na de fles van 21.00 slaapt ze door.

Graag zou ik haar voor de nachtvoeding iets meer geven. Ze heeft de laatste fles snel op en het is net een visje als de fles uit haar mondje gaat.

gr.
Jolanda

Hoi Jolanda, als je dochter net een visje is na de fles (haha!) zou ik gewoon proberen of ze 30ml meer wil drinken bij de laatste voeding. Fijn dat ze zo lang slaapt hè! Mijn zoontje van bijna 14 weken krijgt 5 voedingen en drinkt dan tussen de 130 - 180 ml, dat is verschillend. Gemiddeld drinkt hij ca 800 - 900ml per dag. Succes met je kleine gup!