Slapen in groot bed

Hoi allemaal,

Ik heb een dochtertje, Nina van 2,5 jaar. Sinds een aantal dagen slaapt ze in een groot bed, wat ze heel erg goed doet. Het probleem alleen is dat ze 's nachts en 's morgens helemaal boven haar dekens ligt, waardoor ze ijskoude benen en voetjes heeft. Nu doe ik haar voortaan sokjes aan en ze heeft al een warme badstofpyama, maar toch blijft ze die koude benen en voeten hebben. Heeft er iemand dezelfde ervaring gehad en daar een oplossing voor gevonden?

Mijn tweede vraag: Nu ze in een groot bed slaapt heeft ze voor het eerst een dekbedset. In haar ledikantje had ze altijd alleen een trappelzak aan, voor de veiligheid. Nu ben ik wel eens bang dat ze in haar dekbed " verzuipt" of verstrikt raakt, het is nog zo groot voor haar! Hoe kan ik haar veilig laten slapen!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Cas ligt sinds een paar maanden ook in een groot bed en hij krijgt van mij nog steeds een trappelzak aan.
Cas heeft zo’n meegroeibed, dus hij heeft een klein dekbed en klein kussentje.
Werkt perfect hier.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Welkom op de site.

Precies wat Jolanda zegt, gewoon trappelzak aan. Dat geeft wel extra warmte dus bepaal even goed of je dan wel een dekbed in de hoes doet.

Als je bijvoorbeeld een winterslaapzak aan geeft, zou ik geen dekbed in het overtrek doen, maar gewoon alleen het overtrek over haar heen leggen.

Verstrikt raken zal niet snel gebeuren hoor. Die kleine moppen wurmen zichzelf altijd naar het hoofdeind toe, dus als je het overtrek wat laag dekt (zoals bij pasgeboren baby’s in de wieg), dan kan er volgens mij weinig gebeuren.

Groetekes, Sje

Jolanda en Sje, allebei bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad zelf ook aan die trappelzak gedacht, maar ik was bang dat ze dan met trappelzak en al uit bed wil gaan klimmen en dan op de grond kletst, maar ik denk dat ik het toch ga proberen. Nina heeft geen peuterbed, maar ik had er ook aan gedacht om het bed eventueel voor een tijdje te verkleinen, zodat ze zich een beetje meer geborgen voelt en niet onderin het dekbed terecht kan komen. Ik ga jullie tips in ieder geval opvolgen.

Groetjes Judith