Slapen in eigen kamer

Ons zoontje van 4 weken, wil al 4 weken niet in zijn eigen kamer slapen.

In zijn box, in de armen van mama of papa of op de bank slaapt hij heerlijk. Als we hem oppakken daan slaapt hij gewoon door, maar zodra we hem in zijn eigen kamer neerleggen wordt hij wakker. Als we dan een paar minuten weg zijn gaat hij huilen en stopt hij niet meer. We lopen dan een keer of 10 naar boven om zijn speen erin te doen. Dan valt hij in slaap, maar 2 minuten later huilt hij weer.

Dan halen we hem maar weer naar beneden.

We hadden eerst een hangwieg van kinderkeklein, dachten dat het misschien daar aan lag, maar nu hebben we zijn bedje neergezet en dat veranderde niets.

HELP, wat moeten we hiermee??

patrick

Gewijzigd door - patrickM op 15 Jul 2008 10:23:13

heb je hem al vanaf het begin niet op zijn kamer gelegd

Jawel, vanaf het begin steeds in zijn eigen bedje gelegd. Maar ook vanaf het begin steeds ongeveer 15 keer naar boven omzijn speen erin te doen. laten huilen is ook geen optie, dat houdt hij gerust een half uur vol

Leg je hem overdag ook in zijn bedje?

Hoi,

Vervelend zeg, zo krijg je zelf ook amper rust. Misschien kun je eens proberen om het bedje op een andere plek neer te zetten. Of het bedje hoog opmaken met een laken, een matrozenbedje noemen ze dit. Zo krijgen ze meer geborgenheid schijnt. Wij doen dit al vanaf het begin bij onze dochter!

Succes!
Groet Tams

Tja jullie willen het niet geloven maar ons dochtertje slaapt bij ons op de kamer.
De ene keer in haar ledikantje en de andere keer tussen ons in op het snuggle nest.
Het gaat vanaf dag 1 perfect en ze is nu 5 1/2 maand!

Ze huilt nooit,ze slaapt zo en als ze niet meteen wilt slapen dan ligt ze lekker om dr heen te kijken en te brabbelen,gewoon een heel tevreden kindje.
Ze weet dat als ze wakker wordt dat wij er zijn omdat we dan naast haar liggen,ik denk dat dat heel veel angst van een baby weg neemt.

We kunnen haar overdag ook gewoon in haar ledikantje neer leggen en er meteen bij weglopen.Dan slaapt ze dus nog niet en nog geen 5 minuten later heeft ze haar duimpje gevonden en valt ze vredig in slaap.
Ook een van de redenen dat wij niet aan een speen zijn begonnen omdat ze deze alleen maar kunnen kwijt raken,maar dat is voor jullie nu achteraf geklets.

Tja wij zijn meer van het primitieve,hebben de indianen ook een aparte babywigwam,dacht het niet.
Lees maar eens boeken van Desmond Morris misschien dat dat helpt!

Veel liefs een trotse moeder!

X Sandy

bij ons hebben ze altijd op hun eigen kamer gelsapen ook op advies van de kraamverzorgster en cb

lieke33

onze kraamverzorgster vertelde over de rooming in methode van hun, dat wil zeggen dat een kindje bij je op de kamer moet slapen.
Ons lieke hebben we 3 weken op de kamer gehad en toen zijn we telkens 1 slaapje in haar bedje gaan proberen en ging goed.
Dus zo zie je maar weer dat elk advies anders is.

groetjes GYtha

j echt wel alles is veranderd

Hier heeft ze ook de eerste 2 maanden bij ons op de kamer geslapen, en toen ineens op haar eigen kamertje in haar nieuwe huis. Ging prima. Ik zou haar niet bij je in bed nemen, vanwege het gevaar. Als je je onbewust omdraaid kan het dekbed makkelijk over het kindje vallen en kunnen ze stikken.
Enne Sandy, het sterftecijfer onder indianen-baby’s is aanzienlijk hoger dan in Nederland hoor Daarom geven ze hun baby ook geen naam in het het eerste jaar.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Noa heeft hier ook last van gehad. Ook toen ze bij ons op de kamer sliep. Ze was de hele dag klaar wakker. Huilde met gemak de volle 3 uur van haar middagslaapje en als ik haar dan uit bed haalde, sliep ze binnen no time bij mij op de arm. Ze kon ook niet 5 minuten in de box liggen zonder te huilen.
Ten einde raad heb ik toen het cb gebeld en daar vertelden ze dat Noa oververmoeid was en daarom niet sliep. Zij raadde ons toen aan om het boekje “Rust & Regelmaat” te lezen en dit te gaan toepassen. Ook moesten we van haar Noa direct naar bed brengen zodra ze vermoeidheidsverschijnselen liet zien. Dat deden we gelijk en Noa heeft toen echt als een tierelier geslapen. De weken daarop hebben we rust en regelmaat toegepast en haar zo weinig mogelijk blootgesteld aan prikkels. Noa had echt baat bij een vast ritme van slapen, voeden, knuffelen ( of soms een liedje zingen of voorlezen), verschonen, alleen spelen in de box en als ze moe werd, weer naar bed. Nu ze een half jaar is, word het ritme wat soepeler omdat ze minder slaap nodig heeft.
Als ze huilt in haar bedje, gaan mijn man of ik na 5 minuten kijken en haar even troosten, daarna na 10 minuten en dan na een kwartier (als ze dan nog niet stil is).
Maar meestal duurt het maar een minuutje of 10 max.

Noa slaapt vanaf dat ze een week of 10 is op haar eigen kamertje. Dat gaat vanaf het begin eigenlijk prima. Sindsdien slaapt ze ook de nachten door.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden en wens jullie heel veel succes ermee.

Groetjes,
Claartje

Hoi,

Lees dat jullie hem ook vaak slapend van de ene naar de andere slaapplaats brengt. Dat vinden ze niet fijn. Probeer hem zoveel mogelijk terwijl hij wakker is maar wel slaap vertoont in zijn eigen bedje te leggen. Maak de kamer overdag niet te donker en sávonds wel. Probeer ook elke keer het zelfde ritueel met het in bed leggen. Zoals bijv. verschonen en dan naar bed even tegen hem kletsen op een zachte sussende manier. Vetel hem bijv (klinkt raar meer werkt echt) dat je zo weggaat zodat hij rustig kan slapen en dat je zijn muziekje aanzet en wens hem weltrusten geef hem nog een kusje en een aai over de bol. Zet de mobiel aan en loop langzaam maar in een keer naar de deur zeg daar zachtjes nog een welstrusten of iets van dien aard.
Sommige baby zullen huilen andere mormelen en weer ander zijn gelijk stil. Even huilen is normaal.

Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes

lon106