Ik heb een vraag: Het is nogal warm (was vast nog niet opgevallen ) wat zijn jullie ervaringen: wat kan ik doen om mijn dochtertje toch een goede nachtrust te geven. Bij ons op de slaapkamer is het heel warm, 27 gr is niets. we zetten al vanalles tegen elkaar open (worden vervolgens door de muggen opgevreten) Gioia slaapt in alleen haar luier. Maar ze heeft het warm. Ze slaapt slecht in, en word snachts wakker (slaapt anders heel de nacht door) Hebben jullie tips? en: er word gezegd dat een baby bij ongeveer 18 gr het beste slaapt, maar ja dat lukt dus niet, zou het ook nog gevaarlijk kunnen zijn, die warmte?
Slapen in de warmte
een beetje verkoelen met washand water meer kan je volgens mijn niet doen messchien hebben de andere nog tips succes verder ]
groetjes marielle mama van tanja
Hoi Mo,
Zolang ze genoeg zuurstof krijgt (dus raampje open) lijkt het mij echt niet gevaarlijk. Stephan heeft het tot nu toe ook nog steeds overleefd en had zijn kamertje als baby zijnde op het zuiden (pfff). Nu heeft hij inmiddels een andere kamer op het noorden.
Maar toen hij zo klein was sliep hij gewoon in een zomerslaapzak of ook alleen in zijn luiertje.
Overdag hield ik wel steevast de gordijnen dicht om het zo koel mogelijk te houden.
O ja, wat we ook eens gedaan hebben is een ventilator op zijn kamer gezet. Maar dan niet op hem gericht uiteraard. Gewoon net naast het bedje gericht. Het hielp naar ons idee wel een beetje.
Succes!!!
Groetjes, mamma van Stephan

Wij slapen meteen onder het dak ( zwarte pannen ook nog ). Dus daar is het nu echt heet. Ondanks dat we wel zo`n ventilator hebben, moet ik echt zeggen dat het wel lijkt of Evianne er minder last van heeft als wij. Ze slaapt net zoals anders. Ze slaapt dan ook alleen in dr luier en de ventilator hebben we geeneens aan. Lekkker eerst in bad en dan naar bed. Voor de muggen hebben we horren ( ook voor de dakramen ) Dus er kan wel de hele nacht een raam open. ( niet dat we daar zoveel verschil van merken hoor )
Groetjes
mama van Evianne 03-04-2003
Wat enigzins helpt zijn lakens (dus ook hoeslakens van heel glad katoen (damast) of, wel erg kostbaar, zijde. Doe vooral geen jersey, badstof e.d. op het bedje, dat voelt nl. altijd warmer aan.
Beide jongens slapen bij ons aan de achterkant van het huis = zuidkant, dus de verduisteringsgordijnen gaat vanaf circa 12.00 uur dicht. Daarnaast laten we het lekker doortochten in huis tot het moment dat ze naar bed gaan, dan gaat hun raam dicht.
Verder slapen ze nu alleen onder het hoesje van hun beddekovertrek (gebruik voor Mats een deken daarin hoor) en Mats ligt in een t-shirt en een luier (met als gevolg dat ie met zijn vingers in zijn luier gaat zitten en ik elke dag de poeplakens moet verschonen). Ik vind een rompertje alleen nog even te fris, want vorige week had ie dat en werd ie wakker met (ik denk) koude schoudertjes.
Verder doen we de klamboe over zijn ledikant (niet eerder, want hij vindt het om een of andere reden eng) als wij naar bed gaan.
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
Leuk om jullie ervaringen hiermee te lezen, bedankt voor het meedenken.
enne: hier is het nu alweer wat koeler, dat slaapt toch een stuk beter wat een buitje al niet kan doen.
hoi
Ik heb bij Rick op zijn kamer een ventilator staan die niet direct op hem gericht is want bij Rick in zijn kamer is het bijna 30 graden. Verder slaapt Rick in een luier en een rompertje omdat als ik dat niet doet meneer heel zijn borst open krabbeld. Verder heb ik horren die ik in het raamframe heb bevestigd waardoor ik gewoon alles tegen elkaar open kan zetten en geen last van muggen heb. Voor Rick heb ik een hele leuke met beertjes die heb ik gekocht bij babywaltz.Maar de xenos en de blokker hebben ze ook voor geloof ik 3 euro of minder.
goetjes Bianca mama van Rick
wij hebben het geluk dat de vlakke zon nooit op Jonas zijn kamertje staat,
maar hij slaapt nu alleen in een bodyke…
Groetjes,
kim
fiere mama van Tibo*(°+10.12.2001) & Jonas (°09.08.2003)

nou nu was het de afgelopen nacht toch wat koeler als de afgelopen nachten, maar mijn kids hebben even slecht geslapen. pff nog steeds vaak wakker s’nachts
" border=0>