hoi ik heb een dochtertje van 3 maanden nou gaat het slapen erg slecht ben al een tijdje bezig met inbakeren ging een paar dagen goed maar dat was snel over ze heeft de tijd tussen 17.00 /en 00.00 dat ze gewoon niet wil slapen,heb al geprobeert haar te laten huilen elke 10 min.naar haar toe lopen maar mijn meisje houd het goed vol tot haar volgende voeding begin nu een beetje wanhopig te worden want ik weet niet wat ik verkeert doe uit eindelijk haal ik haar naar beneden maar je ziet dat ze gewoon nog erg moe is ze heeft het ook wel op andere tijd stip maar deze tijdstip heeft ze het elke dag voeding krijgt ze genoeg binnen want ze laat altijd wat in de fles weet het gewoon even niet meer hoop wat tips te krijgen hier al vast bedankt.
Slapen gaat erg moeilijk
Hoi,
Goed op de moeheidsverschijnselen letten dus gapen, jengelen, oogjes wrijven.
Zie je dat, dan meteen op bed.
Je kindje mag best even huilen hoor. Wij lieten onze dochter soms wel eenhalf uur/3 kwartier huilen.
Houd vanzelf op.
Waarschijnlijk huilt je kindje van moeheid.
Van honger kan het niet zijn als ze net heeft gegeten.
Als wij er even genoeg van hadden deden wij s avonds de babyfoon een half uurtje uit en daarna weer aan.
Dan was het vaak stil.
Doe je ook alles in een zelfde volgorde.
Dus: uit bed halen, flesje geven, even knuffelen, in de box, slapen, flesje geven, even knuffelen, in de box enz.
Heb je ook een speen?
Vindt ze misschien fijn om op te sabbelen en zal zo ook snel in slaap vallen.
Heb ik je zo een beetje geholpen?
Groetjes Lisan.
hoi ik doe alles op ritme wakker uit bed voede verschonen even spelen als ik zie dat ze moe is meteen inbakeren en in bed leggen doe dit al een lange tijd ik probeer in haar ritme te blijven ga daarom ook niet veel weg ze is snel overprikkelt hoop dat het snel goed kom bedank voor de reactie
oja gebruik ook een speen maar soms is zo aan het huilen dat ze die gewoon niet wil pakken ze is als ze echt wakker is ook een heel vrolijk kind weet het even niet meer…
Lisa geeft goede tips, mijn zoontje sliep ook slecht en dit heeft m op de rails gebracht., volhouden wat je nu doet, gewoon steeds regelmaat aanbrengen. Niet opgeven meid!
Wat inbakeren betreft, hou even vol, de fysio die voor mijn dwerg kwam omdat hij zo slecht sliep zei dat er met inbakeren altijd een periode komt dat ze opeens doorhebben dat ingebakerd worden betekent dat ze zich niet meer kunnen bewegen en dan worden ze opeens wat driftig. Gewoon blijven inbakeren!
Ze geven zich tenslotte er weer aan over. Die van mij heeft een behoorlijk temperament dus dat duurde wel even.
En zoals lisan al zei, t kan idd zo zijn dat de kleine de eerste dagen gerust een half uur of drie kwartier blert. Wat je ook doet haal haar NIET eruit.
Eruit halen betekend meer onrust, meer prikkels, nog moeier raken, ten slotte over de moeheid heen raken en niet meer in slaap komen en uitgeput raken en alleen nog maar bij mama op de arm willen slapen.
Geloof me dat wil je niet. K heb ongeveer een week of 5 ELKE DAG met mijn zoontje op mijn arm rondgelopen…k was kapot! Godzijdank schudde de fysio me wakker.
Sterkte ermee meid!
Rust, ritme en regelmaat doen het m echt!!!