Slapen gaan

poeh poeh het is nu 22:00 en heb jimmy eindelijk in slaap…
jimmy is dus een peuter van 4 en wil maar niet gaan slapen heb al zooo veel geprobeert maar niks helpt begin mezelf echt af te vragen of hij niet gewoon een kind is wat weinig slaap hoeft te hebben want over dag merk ik niks aan hem hij komt niet moe over en op school komt hij ook goed mee.
heeft iemand tips heb al veel geprobeert dus ben benieuwd naar ideeen van jullie

alvast bedankt !!!

pauline mama van jimmy

denk gewoon conuquent blijven en dat hij gewoon om 7 uur half 8 naar bed gaat en daar moet blijven,om te slapen omdat het dan de tijd is voor hem…

heb er bij beide gelukkig geen last van als ze hun bed zien slpaen ze al

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Wat doet ie waardoor je weet dat ie niet wil slapen?
Zegt ie het zelf? Of komt ie er aldoor om een wazige reden uit?

Mijn 4-jarige kwam er ook aldoor uit, die bleek het toch wel een beetje eng te vinden in het donker. Op dit moment gaat het wel goed, we draaien het bolletje van zijn eigen lamp los zodat ie die niet zelf aan kan doen om te gaan lezen of spelen ofzo en de deur open zodat er een beetje licht van de hal beneden in valt.

4 Jaar is wel een leeftijd dat de fantasie soms aardig op hol kan slaan. Weet het toevallig van neefjes en nichtjes… Laat hem eens rustig vertellen waarom hij niet wil/durft/kan slapen en mocht hij ergens bang voor zijn. Loop dan rustig met hem de kamer door. Blijf idd wel consequent, bedtijd is bedtijd, maar neem zijn verhaal serieus!
Heel veel succes en laat je horen hoe het gaat??

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl

Ik sluit me volledig bij de vorige meningen aan.
En vraag eens waarom hij niet wil gaan slapen, en wie weet, slaap hij straks als een roosje.
ik hoop het echt voor je, want je wilt s’avonds zelf ook wel een beetje rust van een hektische dag.

groetjes