Slapen en drinken

hallo mijn dochterdje is 8 maanden
en ze slaapt zo wat de hele dag denk dat ze
maar hoog uit 3 a 4 uur op de dag wakker is,
allen om te eten eigenlijk.
cb en het ziekenhuis maken zich daar niet druk om
maar ik zelf wel hoeveel uren zijn jullie kinderen wakker???

indy weegt maar 6 kilo en heeft eetproblemen helaas en
staat al 5 weken vast in gewicht en groei.
ze heeft bv vandaag 250 cc melk gehad half bakje pap
en 4 lepeltjes fruit.

veel en veel te weinig helaas maar ze wil echt niet meer
en zelf denk ik dat ze daardoor zo slap is en daarom alleen
maar slaapt.

HELP

Oh jee wat vervelend, ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. 8 maanden is inderdaat wel een leeftijds dat ze wat meer wakker zijn. Geef je haar ook groente en brood? Of een beker drinken en een koekje? Het kan best dat ze weinig energie heeft door haar weinige eten, maar sommige kindjes hebben ook geen behoefte aan meer, en het kan ook met een sprong te maken hebben, of heeft ze dit altijd al zo gehad?

Lilypie

Lilypie

CB’s kunnen nogal verschillen eigenlijk hé. Toen Noa op 11 weken op 4 flessen van 210+7 zat, zeiden ze op het cb dat dit niet erg was, maar ze wel allemaal HELEMAAL op moesten.
Als ik dan zie dat ze bij jou op het cb zich totaal geen zorgen maken, vind ik dit toch raar. Niet dat ik zeg dat je je zorgen moet maken hoor! Ik zou ook denken dat het vele slapen komt door het weinig eten, want zonder eten, geen energie. Mijn dochter is nu 6 uur wakker op een dag.

Is ze verder vrolijk als ze wakker is? Want als dit niet zo is, zou ik toch eens naar de ka gaan.

wat al gezegd is inderdaad, als ze een heldere en vrolijke indruk maakt als ze wakker is, dan zou ik me niet zo’n zorgen maken. Zo niet, dan zou ik misschien inderdsaad even bij een kinderarts aankloppen.
Het is wel zo dat ze in hun slaap het meeste groeien. Maar misschien slaapt ze ook wel zoveel omdat ze gewoon geen energie heeft.

Seth is nu 7,5 maand. 's ochtends om 7 uur wakker en 's avonds om 8 uur naarbed. hjij slaapt tussendoor 3x 3 kwartier (maar hij zou eigenlijk iets langer moeten slapen).
Liefs, Anne

Lilypie

Kan me inderdaad ook voorstellen dat je je zorgen maak!!
Ik weet natuurlijk niet hoe haar start is geweest en hoe groot ze was. Ik denk dat je je over het slapen niet persé zorgen hoef te maken, ons dochtertje is nu bijna 6 maanden, maar heeft altijd de hele dag door geslapen, en dan bij elke voeding hooguit 1,5 uur wakker.
Maar ik denk dat je gelijk hebt als je zeg dat ze te weinig binnen krijgt. Maar hoe je dat aan moet pakken?? Ik weet t ook niet. Misschien proberen om haar er wat vaker op een dag uit te halen en dan nog es wat proberen te geven.
Want hoe verdeel je de dag precies?? En hoeveel cc geef je haar per keer?

Anne-Mirthe was bij de geboorte al ruim 9 pond, dus 4,5 kilo, dus dat was al een hele grote baby. Tot ongeveer 2 weken terug heeft ze 5 voedingen van 200 cc per dag gehad. (I.v.m. allergie in de familie nog niets erbij gegeven.) Om 7:30 'smorgens de eerste fles, dan rond half 9 weer in bed.
Tot half 1 sliep ze dan en vaak moest ik haar nog wakker maken voor de 2e fles.
dan rond 2 uur weer in bed, dan haalde ik haar er om 4 uur uit voor de 3e fles. 5 uur weer in bed. Tussen 7 en half 8 de 4e fles, 8 uur/half 9 weer in bed en om 23:00 de 5e fles waarna ze weer doorsliep tot half 8 'smorgens. (vaak wakker doordat mn man rond die tijd weg moet, in t weekend werd t zelfs weleens 9 uur voordat ze wakker was)
2 weken terug met fruit en groente begonnen. Ze is nu veel vaker wakker.
7 uur eerste fles van 200 cc (is 180 cc met 6 schepjes)
half 9 in bed tot half 11, dan fruit (meestal half potje (vanaf 4 mnd), soms een hele)
12 uur weer fles van 200 cc.
Half 1 in bed tot half 4/4 uur, dan groentehap (ongeveer 1 potje vanaf 4 mnd)
Na de groentehap wacht ik ongeveer een half uur, 3 kwartier en dan krijgt ze weer een fles van 165 cc (150cc met 5 schepjes) drinkt ze niet altijd op.
Om half 6 in bed, tot half 9, dan de laatste fles met 200 cc.
9 uur gaat ze de nacht in.
Tis nog wel een beetje zoeken hoor…

maar ik denk dat je Anne-Mirthe ook niet kunt vergelijken met Indy. ze weegt namelijk al bijna 9 kilo nu, al is ze nog geen 6 maanden. Ze heeft daarom waarschijnlijk ook veel meer voeding nodig.

De enige tip die ik je daarom kan geven is: iets vaker eruit halen en wat kleinere hoeveelheden tegelijk proberen te geven. (maar misschien heb je dat allang uitgeprobeerd)

Is ze wel vrolijk verder?? En speelt ze ook wel in de momenten die ze wakker is?

Sterkte ermee!! Ik hoop dat t gauw beter met je dochtertje gaat…

Groetjes Korline

Gewijzigd door - mama van Anne-Mirthe op 15 Aug 2009 14:29:05

Dylano is al maanden 9 uur op een dag wakker en is een behoorlijk vreetschuurtje hij woog met 8 maanden 7.5 kilo ook geen zwaargewicht maar at en eet alles op. maar verbruikt zoveel energie. Ik zou toch ff doordrammen bij cb of zh want dit lijkt mij niet goed. Misschien valt het eten niet lekker of heeft ze moeite met slikken. of het doet pijn ik zou staan op een algeheel onderzoek zeker als ze het altijd al heeft gehad. Misschien helemaal niets aa nde hand maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Mijn oudste dochter was na de flesperiode ook een slechte eter en wat bleek der keelamandelen moesten eruit, ze was er nooit ziek van jah oorontstekingen maar niet der keel, toen die eruit waren had ik een ander kind met eten ik had haar nog nooit 2 boterhammen zien eten en toen opeens wel.

Nu heeft ze al die tijd wel heel wat meer gegeten als jou dochtertje maar toch niet wat andere kindjes aten.
Maar zoal ik al zeg misschien is er wel niets aan de hand maar zou het wel willen laten checken.

sterkte ermee

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie