Slapen&drinken

Hallo,
Ik ben nieuw, dus ik stel mezelf meteen maar eventjes voor;
Ik ben Eef, 23 jaar, na vier jaar (eindelijk ) getrouwd op 12 maart 2010 met Wesley en samen hebben wij een dochter Britt, geboren 26 januari 2009, en is nu 14 maanden…

Nu is ons ‘probleem’… Britt mag nu gewoon alles eten en drinken ze lust alles behalve MELK… ze weigert echt melk te drinken. Heb al geprobeerd dat ze niks anders kreeg dan melk (op aanraden van het CB) zodat ze als ze dorst krijgt uiteindelijk toch misschien die melk op zou drinken… niet dus… op een gegeven moment toch maar een flesje sap gegeven (vond het zo zonde dat ze zo weinig gedronken had hele dag) Hoe doe ik hier goed aan? Ben ik te flauw en moet ik de hele dag doorzetten met die melk (en dan maar n hele dag niks drinken) of hoe kan ik dit nog aanpakken?

en het 2e ‘probleem’; Britt sliep tot januari 's nachts goed door. Opeens werd (wordt) ze nu 2 á 3 keer per nacht wakker en wilt een fles anders huilt ze de hele nacht door. Dit geven we dan aangezien mijn man 's ochtends om vijf uur uit bed moet… moeten we ze laten huilen?

Nou ik hoor het wel!

Groetjes Eef X

Heb je al karnemelk geprobeerd? Dat lust ze misschien wel en is een goede vervanger voor melk.

En wat dat wakker worden 's nachts betreft: ze heeft de leeftijd van uitproberen. Even checken als ze huilt en als ze niet ziek is, geen vieze luier etc. heeft, dan gewoon laten. Het zal zwaar worden, want ze is nu weer gewend aan een fles, maar ze heeft dat echt niet meer nodig op haar leeftijd. Desnoods een slokje water, maar toch echt niet meer een fles geven.

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hey Dankjewel, ga ik die karnemelk straks eens eventjes uitproberen en dat van 's nachts gewoon maar laten doen dan!
Bedankt voor je reactie!

quote:
Heb je al karnemelk geprobeerd? Dat lust ze misschien wel en is een goede vervanger voor melk.

En wat dat wakker worden 's nachts betreft: ze heeft de leeftijd van uitproberen. Even checken als ze huilt en als ze niet ziek is, geen vieze luier etc. heeft, dan gewoon laten. Het zal zwaar worden, want ze is nu weer gewend aan een fles, maar ze heeft dat echt niet meer nodig op haar leeftijd. Desnoods een slokje water, maar toch echt niet meer een fles geven.

Succes!

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/knfyp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Bye x

hoi en welkom

misschien melk met een beetje cacaupoeder?
tja mijn zoon drinkt ook gewoon snachts heb daar geen moeite mee krijg hem dr ook niet vanaf en vind het onnodig om hem te laten huilen maar lang niet iedereen is het hiermee eens maar ieder zijn ding zeg k maar

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Cacaopoeder? Lijkt me niet zo’n goed plan. Slecht voor de tandjes

liefs

das dan wel voor overdag bedoelt en als je daarna even de tandjes poetst kan het volgens mij geen kwaad hoor al had ik even over de leeftijd heen gekeken die van mij is al 2.5

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Succes! En volhouden hè 's nachts, dat slokje water moet natuurlijk kunnen, maar verder moet ze gewoon slapen. Dat heeft ze op een gegeven moment echt wel door, als jullie maar doorzetten…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

krijgt ze overdag koude melk, of warm je het op? Als ze koud krijgt kan je eens proberen het een beetje op te warmen, drinkt ze dat wel, dan hou je dat een paar dagen vol en daarna doe je het steeds korter verwarmen tot ze het helemaal koud drinkt. Ik dronk overigens ook geen melk, nog niet, vind het gewoonweg niet lekker. Tegewoordig drink ik optimel.
Als ze overigens echt niet wil, sja dan zou ik haar eens een andere zuiveldrink proberen.
Wat snachts betreft…die kleine probeert volgens mij de boel uit, ik zou haar even checken, als er echt niets aan de hand is desnoods een slokje water en daarna weer slapen. Een fles is niet meer nodig joh, die kleine moet tenslotte een grote meid worden!! Het zullen een paar zware nachten worden misschien, maa rik zou haar laten huilen, op den duur slaapt ze wel weer door.
Succes

Lfs

Hoi,

Welkom bij ikkeben!

Onze dochters waren als baby niet dol op melk en gaf het dan ook niet meer.
Ik gaf daarvoor in de plaats gewoon yoghurt met roosvisee zodat ze toch aan de kalk kwamen.
De kinderen zijn nu bijna 5 en 2 1/2 en drinken nu wel weer melk.
De oudste drinkt gewone melk en de jongste drinkt yogidrink en soms gewone melk.
Ik heb het gewoon een poosje gelaten en op een gegeven moment bij het ontbijt weer aangeboden en toen vonden ze het wel lekker.
De melk heb ik ook een tijdje warm gemaakt en vonden ze ook lekker.
Karnemelk hebben we ook wel eens in huis en vinden ze ook lekker. Ik doe daar dan wat roosvisee doorheen.

Het cb kan wel zeggen dat je niks anders dan melk moet aanbieden, maar denk dat je dan helemaal niks meer binnenkrijgt.
Ik zou gewoon even de melk weglaten en gewoon sap geven. En dan daarvoor in de plaats yoghurt geven. Als je kindje wat ouder is kun je het weer een keer proberen.
Misschien lukt het je dan wel.

Groetjes Lisan.