Slapen bijna 10 maanden

Hi meiden,

Kunnen jullie wat voorbeelden geven van jullie kindjes ivm met slapen?
Jesse is bijna 10 maanden en doet meestal nog drie slaapjes is dit veel?

Liefs

Lilypie

Hoi Kikie,

Mijn zoontje is 7 maanden, dus nog wel iets jonger. Hij slaapt meestal ook 3 slaapjes. Soms vervalt het slaapje rond etenstijd en gaat hij iets eerder naar bed. Maar meestal trekt hij dat nog niet en gaat hij dus ook nog voor een 3de keer naar bed. Slaapjes zijn gemiddeld 1,5 uur.

Ik heb een vriendin en haar dochter is 10 maanden en die slaapt 2 keer. In de ochtend na de fruithap (rond 09.30/10.00) en 's middags rond 14.30. Haar dochter ligt dan ook al wel om 19.00 in bed.

als Jesse het nodig heeft en het gaat goed zou ik die 3 slaapjes gewoon geven. Ik denk dat slapen alleen maar goed is voor een kindje en zeker als je kindje zich daar ook goed bij voelt. Je zou ook kunnen doen wat hierboven staat. Dus Jesse wat eerder naar bed doen??

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hi Kikie,

Ik wil best een voorbeeld geven van hoe Nora het doet qua slapen, al denk ik niet zij de standaard is, ze slaapt altijd al erg weinig.

opstaan 6.30/7.00
slapen 10.00/ 10.30
wakker 11.00/ 11.30
slapen 15.00/ 15.30
wakker 16.00/16.30
slapen 19.30/ 20.00

Soms slaat ze een hele slaap over (die in de middag dan meestal) en soms slaapt ze ineens twee uur achter elkaar, maar dit is gemiddeld voor haar.

Ik denk op deze leeftijd dat ze zelf wel aangeven wat ze nodig hebben. Dit is voor Nora genoeg, ze is vrolijk als ze wakker is.

Ben benieuwd naar de andere reacties!

Lilypie - Personal pictureLilypie

Dit is een handig topic. Ik ben ook altijd wel benieuwd. Reneetje van mij is dan wel 14 weken nu maar soms zit ik echt te denken wil je nou naar bed of niet. Het is wel vaak zo dat je hem echt bezig moet houden. Anders zet hij het op een schreeuwen.

groetjes van sabrina en rené

hey meid,
Rico slaapt (over het algemeen als het niet zo heet is dan)
van half 8 tot half 10
van 12 tot 1 uur half 2
en van 16:30 tot 17:30
de laatste tijd heeft ie een slaapje laten vallen, en met heel veel warmte slaapt ie maar 1x en dat is dan meestal van 16:00 tot 17:15 /17:30 uur.
en sinds ie 1 slaapje liet vallen kijkt hij zelf wanneer hij moe is, want als hij om half 8 geen slaapje heeft gehad omdat ie dus niet kan slapen gaat ie van 12 tot half 2 ong. en als ie die wel heeft gehad dan slaapt hij van 16:30 tot 17:30.
hij kiest zelf dus
maar gisteren had ie echt alleen van half 8 tot half 10 geslapen, ohja en nog 3 kwartier s’middags maar dat wil ik niet echt een slaapje noemen want hij lag al te spelen toen ik kwam kijken dus weet niet zeker of ie geslapen heeft.
snapje een beetje?
en hij gaat s’avonds om 20:00 uur naar bed en slaapt tegen 20:30 ongeveer… tot 7 uur s’ochtends (zal wel eerder wakker zijn maar dan gaat mijn wekker en ga ik m halen hij ligt dan wat rond te kijken.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Thanx voor de reacties…

Hij slaapt nu zo:

7.00/8.00 : wakker
09.30: slapen
meestal 11.00 wakker
13.00: slapen
Soms wel drie uur soms maar anderhalf
16.45 tot 17.30 hangt er dus vanaf hoe lang hij 's middags heft geslapen.
Hoe gaat weer naar bed tussen 19.00 en 20.00 hangt ervan hoe laat we thuis zijn.
Van mij mag hij gewoon slapen als hij moe. Alleen in mijn omgeving zeiden mensen dat hij veel slaapt dus was een beetje onzeker…

Liefs

Lilypie

Morgan slaapt ook 3 keer per dag en met dit warme weer zelfs heel lang. Slapen en drinken is het op het moment.

Groetjes,

Michèle

Niet te druk maken om al die opmerkingen!

je gaat toch ook niet een kind van 9 of 10 maanden wakker houden tegen zn zin. Worden ze heel sjago van en ze zullen het wel even nodug hebben, denk ik dan. Andersom kan ik Nora ook niet dwingen om te gaan slapen als ze niet moe is. Soms leg ik haar wel even boven dan, als ze 's ochtends helemaal niet heeft geslapen en om 13.00 uur geen aanstalten maakt. De ene keer valt ze dan in slaap, de andere keer gaat ze heel hard huilen en dan neem ik haar weer mee na een minuutje of 10, dan is ze gewoon niet moe. Komt ook wel eens voor dat ze boven even lekker speelt en kletst. Dan laat ik haar gewoon, heeft ze ook even wat minder prikkels.

Je weet als moeder echt wel goed is voor je kind!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

ach meissie ik zou me idd echt niet druk maken om dat soort opmerkingen. wanneer ze slapen verwerken ze een hoop en zijn ze dus (over het algemeen en muv sprongen) makkelijker wanneer ze weer wakker zijn. dus lekker laten pitten dat kleintje van je, moe is moe tenslotte. Lindsey slaapt momenteel over het algemeen nog maar 1 keer per dag ('s middags van ca. 13.30 tot 16.00 uur) dus gelijk 1 lange ruk, zij heeft hier blijkbaar voldoende aan want 's ochtends hoef ik t echt niet meer te proberen. heel soms is ze 's ochtends wel echt moe en leg ik ze ook nog even op bed maar ze slaapt dan hooguit een uurtje. maar dat zegt echt helemaal niks over andere kindjes, ook hierbij scheelt t weer per kindje.
dus vooral luisteren naar je eigen gevoel en niet naar opmerkingen dat hij wel erg veel slaapt, lekker toch juist? ook voor jou.

liefs,
Rinske

Maar één advies: niets aantrekken van opmerkingen van anderen en naar jouw kindjes kijken en wat hij nodig heeft!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jesse is gewoon een slaapkoppie! Dat mag toch! Ieder kindje heeft een eigen rite, dat lees je zelf al. Eva slaapt zo:

-07.30 uur: wakker
-09.00-10.30/11.00 uur: slapen
-13.00-14.30/15.00 uur: slapen

• 19.00/19.30 uur: naar bed

Twee slaapjes dus, vrij lang. Tegenwoordig speelt ze nog best lang in bed voor ze gaat slapen en dan laat ik haar langer liggen als ik haar niet hoor. Zo komt ze goed tot rust. Ze slaapt eindelijk 's nachts door! Sinds een maand pas…

Lekker laten slapen hoor, zolang Jesse zich daar goed bij voelt. Wat zeuren mensen toch altijd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mijn zoontje heeft best wat slaapproblemen gehad. (Terug te lezen op dit forum).
We hebben nu een geweldig (al zich ik het zelf) ritme gevonden voor onze 10 maanden oude zoon.

's ochtends om 11:00 uur slaapt hij een uurtje.
's middags om 16:00 slaapt hij anderhalf uur
’s avonds om half 9 naar bed en dan slaapt hij ongeveer de klok rond.

3 slaapjes lijkt me prima. Het ene kind heeft ook meer slaap nodig dan de ander. Je merkt het vanzelf wanneer hij alleen maar huilt ipv slaapt, dan hij is duidelijk niet aan slapen toe. Hou er wel rekening mee dat de nachtrust wel gewoon goed is (klokje rond voor die leeftijd is normaal).

Als hij idd moe is gewoon slapen en niks van andere mensen aantrekken elk kindje is anders toch…

@ family-man: Jesse slaapt gelukkig al heel lang klokje rond Hij is alleen overdag gewoon nog heel moe.

Liefs

[img]http://lb1f.lilypie.com/ShPrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Morgan wilde gister na 14.15 op het kdv niet meer slapen. DAt hebben wij geweten 's avonds geen land mee te bezeilen meer om 18.30. Dus naar bed toe gedaan om 20.30 was ze wakker. Brullen brullen brullen. ik een keer wezen kijken en pappa een keer en om 21.15 sliep ze gelukkig weer en tot half zes vanmorgen.

Het is ook zo ontzetten bloedverziekend heet op dat kdv. Ik snap niet dat ze er niks aan doen om die slaapruimtes te verkoelen.

Groetjes,

Michèle

Dat snap ik dus ook niet. En hier op het KDV hebben ze ook nog is een plat dak dus dat helpt ook niet echt mee…

Liefs

SLaapt Jessie daar ook zo slecht?

Groetjes,

Michèle

Ja!! Vorige week maar 1 uurtje! Niet te genieten dus toen hij thuis was…

Liefs

quote:
Het is ook zo ontzetten bloedverziekend heet op dat kdv. Ik snap niet dat ze er niks aan doen om die slaapruimtes te verkoelen.

Michele, zit jij bij 2samen met Morgan? Bij de lokatie waar Nora zit, weten ze het best koel te houden. Niet airco koel, maar wel goed te doen. Het si een vrij nieuw gebouw, misschien komt het daardoor.

Wij slapen natuurlijk ook minder met die warmte, het hoort er echt bij. Wel erg vervelend als het slaapritme dan helemaal op zn gat ligt!

Nou, dames, ik taai af voor vandaag. Ga lekker naar huis om met man, kind en ouders in de tuin een gebakje te eten ter ere van mn 27ste verjaardag! hoera hoera…

[img]http://lilypie.com/pic/2009/06/17/H4IQ.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/X0hUp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Liske gefeliciteerd meid. Lang zal je leven en meer van dat gezang

Enne nee Morgan zit op een particuliere creche. Toevallig in het oude pand van mijn stiefbroer

Maar ik heb haar ingeschreven bij 2 creches van DAK want dan hoef ik pas om half zeven me bed uit in plaats van kwart voor zeven de deur uit

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi

3 slaapjes met 10 maand veel??? welnee… Jens had toen zelfs nog 4 slaapjes hahaha.
Als ze er behoefte aan hebben, gewoon lekker plat leggen, ja toch!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker