Slapen bij ruim 8 maand

Hoi allemaal,

Onze zoon is nu ruim 8 maanden oud en slaapt nog 3x per dag. Ik lees dat veel kindjes al 2x slapen.

Hij is altijd om 6.30 uur wakker en wil uit bed en gaat 's avonds altijd om 19.30 uur naar bed.

Overdag heeft hij 1e slaapje van 1.5 uur, 2e van een uur en 3e 30 minuten tot een uur.

Herkenbaar slaapgedrag bij 8 maand?

Oja, was jullie kindje ook zo aan de diarree toen tanden er aan zaten te komen. Tandjes lijken er bijna door, maar nog net niet, maar meneertje is al 4 dagen aan de diarree en verder niet ziek.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

mijn zoontje Rens sliep toen hij zo oud was als Twan ook nog drie keer. nu is hij 9,5 maand en slaapt hij nog 1 keer. Kan dus snel veranderen. Ik zou zeggen lekker laten slapen als hij dat nog nodig heeft. En geniet zelf dan even van de rust die je dan hebt. Mijn zoon slaapt nu nog 1 keer 1,5 a 2 uur en dat is best druk vind ik.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Morgan sliep ook nog 3 ker per dag. En die kwam ook om 6.00/6.30. dus dan was het van 8.00 tot 9.00 en dan van 11.00 tot 13.00 en dan van 13.00 tot 15.00. De laatste kon ook wel eens wat later zijn, maar meestal toch wel zo;n 2 uur.
Inmiddels gaat ze langzaam naar 2 x 1 uur.

Enne Morgan heeft ook dunnere luiers met der tanden. En stinken dat ze doen. Ze heeft alleen nooit echt dunne luiers gehad, maar wel dunner dan gewoonlijk, We weten precies wanneer ze een tandenluier heeft want die ruik je van mijlen ver al.

Groetjes,

Michèle

Sanne heeft sinds kort 2 slaapjes al moet ik zeggen dat er soms toch een derde in zit. Als ze echt moe is leg ik haar op bed, maar dan slaap ze niet. Ze kan er vervolgens wel weer tegenaan. Het rommelt hier erg wat betreft de slaaptijden.
Vooraal op de KDV is ze langer wakker. Afleiding. Het is altijd afwachten hoe lang ze gaat slapen. Soms heeft ze echt van die slaapdagen achterelkaar en dan ineens slaapt ze superslecht overdag 2 x een half uurtje soms een uurtje. Maar op slaapdagen kan ze 1 x 2 uur en in middag 2,5 uur slapen.
Ik doe haar gewoon op bed als ze moe is.
Komt vanzelf wel. Ik kan me wel verheugen op maar 1 slaapje op een dag. Heb ik eindelijk wat meer vrijheid om met haar wat te doen.

Groetjes Carolien