Slapen bij 9 weken?

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje?
Ik heb een zoontje,Tom van 9 weken. Voorheen sliep hij altijd van voeding naar voeding maar sinds 2 weken heeft hij elke keer maar 1 uur slaap nodig en wordt dan huilend wakker
Een speentje geeft wel troost maar ik weet niet goed of ik hem uit bed moet halen. Als ik hem uit bed haal slaapt hij na drie kwartier weer maar is dan niet lekker uitgerust.
Wel/niet uit bed halen of even laten huilen???
Groetjes Bibi

Hoi Bibi,

Welkom op de site.

Als hij met een speentje nog wel rustig ligt, zou ik hem gewoon lekker met speentje laten liggen hoor. Rust hij toch nog wat extra uit al is hij wakker.

Ik had altijd als maatstaf: als een baby lekker rustig wakker om zich heen ligt te kijken, gewoon lekker laten liggen (met of zonder speen). Als ze geknuffeld willen worden, melden ze zich echt wel.

Succes met de kleine man.

Groetekes, Sje

Ik zou hem maar lekker laten liggen met een speentje zolang hij dit wil. In hun eigen bedje rusten ze toch nog altijd het beste uit niet dan.

Anouk heeft ook wel een tijdje gehad dat ze minder lang sliep na de voeding. Dit wordt vanzelf weer beter.

Grt, Sabine

hallo,

lieke is 7 weken en heeft dit nu ook na een uurtje is het huilen, alleen ze is dan niet tevreden met een speentje.
als tom dan tevreden is zou ik hem gewoon geven.

ook lieke is niet uitgerust van een uurtje slaap.
zal wel een periode zijn. of sprongetje?

succes gytha mama van lieke

Oke, bedankt voor jullie advies!
Ik hou alleen niet zo van die speen zodra dat ding er uitvalt en dat gebeurd regelmatig laat mijn ventje zich luidkeels horen.
Soms best moeilijk om de juiste manier te vinden.
Want raakt hij er dan niet aan gewend dat ik steeds die speen terug kom stoppen?

Hoi Bibi,

Soms is gewoon de zuigbehoefte van zo’n kleintje heel groot. Deze hebben ze tot 6 maanden, daarna kun je altijd kijken of je de speen weer af kunt bouwen.
Wij hebben van week 2 tot week 6 steeds met die speen heen en weer gelopen (gelukkig niet 's nachts, dan sliep ze gewoon goed door zonder speen).
Zoë is nu 4,5 maand en heeft alleen overdag in bed een speentje om even in slaap te vallen, verder nooit. Als ze er weer wat meer behoeft aan krijgt, mag ze hem van mij hebben. Het troost ook als ze bijv. buikkrampjes hebben, zuigen is voor een baby rustgevend

Succes,
Inge

hallo,

inderdaad ik stond ook steeds bij haar bedje! en met gevolg dat ze niet meer alleen in slaap kon vallen. ze zeggen dat je die kleintjes niet kunt verwennen, nou volgens mij wel.
ik heb Lieke gisteren laten huilen, had babyfoon afgezet. (want daar wordt je dan zelf gek van) ik ging steeds bij de trap luisteren. het viel niet mee wat voelde ik me een slechte moeder!!! het huilen heeft een uur geduurd!! nou dat was lang. ze is toen in slaap gevallen. en vanmiddag leg ik ze in bed en heeft nog 15 min gehuild en is in slaap gevallen. volgens mij wist ze al van als ik huil dan komen ze wel.
We moesten iets als we haar er er steeds maar uit halen komen we er nooit meer vanaf! maar het heeft wel geholpen! zonder mijn man had ik dit niet gekunt, vondt het zielig en hij zei steeds gytha ga nou niet naar boven ze houdt echt wel een keer op. en dat was ook zo. gelukkig doet ze dit niet snacht’s daar hebben we geluk van.

dus volgens mij kun je ze echt wel verwennen!

groetjes gytha

Oke, fijn te horen dat jullie dit ook allemaal ervaren.
Dan besef je dat het er bij hoort. Gisteren en vandaag slaapt hij elke keer weer wat langer. 1,5 uur of zelfs 2. Dus het zal wel een fase zijn.
Hoe lang moet Tom tussen de voedingen door slapen, weet iemand dat???

tegen mij zeiden ze 2 tot 3 uur op het cb maar dat is bij ieder kind anders. maar gemiddeld 2-3 uur. als ze dat niet doen, halen ze de slaap wel weer in.

groetjes gytha mama van lieke

Hallo!

Mijn dochtertje Ninthe van 9 weken wordt ook vaak huilend wakker na ene uurtje… ik laat haar dan liggen en na een kwartiertje of soms een half uurtje af en aan jengelen valt ze toch weer in slaap. ik zou proberen niet te snel je kindje uit bed te halen, want het kan zijn dat ze dan wat oververmoeid raken en daardoor slechter gaan slapen. Zo kom je in een vicieuze cirkel en dat is natuulijk niet de bedoeling… Gewoon het speentje geven en laten liggen, mocht het huilen alleen maar erger worden dan kun je hem alsnog eruit halen om te troosten. Dan gewoon bij de eerste tekenen van moeheid weer in zijn bedje leggen.

Succes!