Slapen baby ruim 2 maanden

Hallo,

Het is wel zoeken hoor zo met een eerste kindje. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij, wat opzich wel prettig zou zijn…
Wanneer kregen jullie kindjes een ritme in de dag? Onze dochter is nu ruim 2 maanden en het ritme is iedere dag nog anders. Ligt er aan hoelaat ze 's morgens wakker wordt en of ze 's nachts nog komt. Hebben jullie tips om dit wat meer lijn te geven? Straks als ik weer moet gaan werken zou dat wel prettig zijn.
En wat deden/doen jullie als jullie kindje veel te vroeg wakker is voor een voeding? Geven jullie dan eerder of gaan jullie rekken? (en dan hebben we het over een uur of meer te vroeg)

Groetjes Ikkies

De eerste weken had ik met mijn zoon ook geen ritme en regelmaat, al wou k dat wel heeeeeellll graag.
op een gegeven moment ben ik elke dag gaan bij houden hoe hij sliep, en als hij dan veel te vroeg wakker wert bijvoorbeeld dan liet ik hem gewoon een kwartiertje bleren, net zolang tot een kwartiertje later kwam en dan weer een kwartiertje laten gaan en ga zo maar door, na 4 maanden hadden wij hier een regelmaat te pakken.
en huilde hij niet meer als hij wakker wert maar keek wat om zich heen.
dus let gewoon goed op je kindje, die verklapt je wel hoe het moet

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ik denk dat niemand een ritme heeft de 1e paar weken. Ik begin nu een ritme te krijgen sinds dat Indy ongeveer 2,5 mnd is. Ik zei zelf ook dat kan ik me niet voorstellen dat ze straks een ritme krijgt maar Indy hefet het zelf aangegeven eigenlijk. Ineens was het er. ik hou de tijden van het eten bij op een bord in de keuken en zo zag ik er steeds meer structuur inkomen. Ik had er ook een hard hoofd in. Maar sta er ook niet van te kijken als je kleine het besluit ineens allemaal om te gooien.
wat het rekken betreft, wij hebben het wel eens een half uur kunnen rekken met een speentje, maar veel langer niet. Misschien dat je haar een beetje kan afleiden, wandelen wil ook wel eens helpen.

Suc6
Annemarie

Ik heb altijd gevoed op vraag, ik eet immers ook als ik honger heb hihihihi. Maar goed. Hier was een ritme de eerste weken ook ver te zoeken, tot we het eens op gingen schrijven en daaruit bleek dat er toch wel degelijk een soort ritme inzat. Zo had Jessin bv elke dag rond 10.30u een moeilijk momentje, geen honger, geen slaap of zoiets maar dus gewoon even een moeilijk momentje hihihi dat heeft hij nu nog. Schrijf alles eens een paar dagen op en zoek de overeenkomsten van die dagen op. Daarbij moet ik ook zeggen dat het ritme wat je net had, vaak ineens weer foetsie is met de regeldaagjes ed. Ik heb nooit echt geprobeerd om het voeden uit te stellen, wel eens geprobeerd om het badje tussendoor te doen als ze echt heel vroeg waren, maar een hongerig kleintje in bad doen is ook geen pretje hahahaha.

Succes !

Ik zou niet onnodig gaan rekken wat die voedingen betreft. Als het echt niet meer te houden is, zou ik gewoon eerder geven als de baby aangeeft honger te hebben.

Het zal ook weleens een keertje voorkomen dat die kleine mop een half uur later pas wakker wordt om te eten, dus dat compenseert elkaar vanzelf.

Ik heb de jongste destijds wat meer ritme bijgebracht door haar sowieso na de tussen-de-middag-voeding in haar bedje te leggen bij wijze van middagslaapje. De rest van de dag was ze beneden bij mij en haar zusje (en bij papa natuurlijk 's avonds en in het weekend) en dan verschilde haar slaapritme per dag.

Maar ze zat in elk geval al vrij snel op een echt middagslaapje.

Groetekes, Sje