Hallo wie kan mij advies geven?
Mijn dochtertje is 3 maanden oud en heeft altijd erg goed geslapen. Al vanaf 4 weken sliep zij snachts door! Ze heeft een vast dag/nacht ritme en dat vondenn wij beiden erg prettig. Haar ritme is/was:
8.00 fles
9.30 slapen
12.00 fles
13.00 slapen
15.30/16.00 fles
17.00/1730 slapen
19.00/19.30 fles
20.00/20.30 slapen
23.00 fles
hierna slaapt ze de hele nacht tot 8.00 uur
dit ging dus weken lang goed, tot nu!
Ze is nu dus 3 maanden en tot de middag gaat alles nog goed. S ochtends slaapt ze als een roosje. Maar als ik haar rond 13:00uur naar bed breng slaapt ze niet meer. Ze huilt ook niet, maar ligt gewoon een uurtje of 2 te kletsen en te brabbelen in haar bedje. Ik haal haar er niet uit, om haar toch niet uit het ritme te halen, zodat ze weet dat dit bedtijd is. En zolang ze niet huilt, rust ze toch een beetje. Dan valt ze meestal rond 15’00 uur een half uurtje in slaap en is dan rond 15’30 , voor haar volgende flesje weer klaarwakker.
Rond 17:00 uur slaapt ze dan ook maar weer een half uurtje.
Na de fles van 19:00 uur zie ik dan ook gewoon dat ze doodop is. Jengelig, oogjes wrijven etc, maar dan begint de ellende. Als ik haar dan op bed leg rond 19;30 dan begint ze echt heel hard te krijsen. Is geen huilen meer, maar helemaal over haar toeren. Even troosten en niet uit bed halen, want ze is gewoon dood op. Als ik haar op pak is het niet meteen goed, zo erg is ze overstuur en het kost me even tijd om haar rustig te krijgen. ALs ze dan in slaap is gevallen in mijn armen en ik haar terug in bed leg, begint het hele liedje weer opnieuw. Heb ook eens geprobeerd om haar even te laten, misschien valt ze dan wel in slaap, maar na 15 minuten toch weer gaan kijken, want ze kalmeert echt niet. Vervolgens neem ik haar maar weer mee naar beneden en wieg ik haar weer in slaap. Ze slaapt dan in mijn armen, maar schrikt iedere 15 minuten even wakker. Ze slaapt dan wel weer in. Na haar fles van 23.00 uur is het weer goed en slaapt ze als een roos tot 8.00 uur door in haar eigen bed. Ik maak me een beetje zorgen, omdat ze dus vanaf 11.00 ur smorgens wanneer ze wakker wordt uit haar ochtendslaap, tot 23.00 uur s avonds maar amper slaapt. Dit gedrag is van de ene op de andere dag gekomen. Wat kan dit ineens zo plotseling zijn?
Iemand hier ervaring mee? tips/adviezen?
mama1980
Gewijzigd door - mama1980 op 24 Feb 2010 10:26:10