Slaapzakje voor de winter

Hallo,

Ik zoek een slaapzakje voor mijn zoontje van 7 maanden. Hij blijft nog geen vijf minuten onder de dekens liggen, dus ik zoek er een die warm is en vooral veilig is! Heeft iemand tips en ervaringen? Er is zoveel te koop dat ik door de bomen het bos (of de slaapzakken) niet meer zie…

groetjes Sylvia

alle slaapzakjes zijn tegenwoordig veilig hoor bij baby speciaal zaken verkopen ze prenatal hema

Onze meiden sliepen in een gewone mouwloze winterslaapzak (inderdaad Hema ofzo), pyama lange mouwen en een rompertjes lange mouwen eronder. Verder niks in bed, geen dekentjes, lakentjes. Warm zat.

Groetekes, Sje

ik ben helemaal fan van de comi sleeper

De Combisleeper bestaat uit twee zakken: een binnen- en een buitenzak. Wanneer het koud is, gebruik je beide zakken en wanneer het warm is kun je de binnen- of buitenzak achterwege laten (afhankelijk van hoe warm het is. De buitenzak is dikker). De mouwtjes maken het weer warmer. In de praktijk betekent dit dat je waarschijnlijk in de warme zomermaanden alleen de binnenzak zult gebruiken. Is het wat koeler, dan gebruik je alleen de buitenzak. Is het best koud, dan gebruik je ze allebei en is het erg koud, dan zet je ook de mouwen erop.

Het maakt nog al een verschil of je een rompertje eronder aantrekt of een volledige pyama in velours! Dat laatste kun je doen als het echt echt koud is. Normaal gesproken is een gewone dunnen pyama, broek en top, prima. Is het wat warmer en heb je geen zin om zakken uit elkaar te ritsen, dan gebruik je een rompertje (met lange mouwen).

het voordeel van de combi sleeper is dat je er lang mee kunt doen met de CombiSleeper. Van 0 tot 12 maanden en van 12 maanden tot 4 jaar is een hele periode, met veel lengteverschil! Daarom kan de zak in het begin wat te groot zijn en tegen het einde wat te klein. Dat is niet erg. Let er wel op dat de mouwopeningen niet te groot zijn; je kindje moet niet eigenhandig zijn armpjes erdoor kunnen halen (dat is niet veilig!). Is dat wel het geval, gebruik dan een kleiner model of stik tijdelijk een stukje van de opening dicht.

En wat ik een groot voordeel vind is dat je de combi sleeper ook in je auto stoeltje kunt gebruiken.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ook gekeken naar die combi-sleeper. Hij leek me erg practisch, maar wel duur, kost geloof ik zo´n 80 euro. Ik heb er al snel twee nodig i.v.m uitwassen. Gewone slaapzakjes van de hema enz. heb ik ook, deze lijken me alleen niet dik genoeg voor de winter.

groetjes Sylvia

ik vind het echt niet waard zoveel voor een slaapzak en de kids zijn er zoweer snel uit

sylvia i heb er altijd verscheidenen gehad voor de winter die zijn dikker en voor de zomer van die dunntjes

hier ook gewoon een mauwloze wat dikkere slaapzak. pyma eronder en ze heeft het lekker warm.
Heb deze van prenatal, vorig jaar had ik er een van het kruitvat ook prima

groetjes gytha

heb ze in alle soorten en maten, luca had het nogal snel koud, en op die kamer is het ook wat frisser dan ergens anders, op de een of andere manier. Thije heeft het ook snel koud daar. Dus na het zoveelste slaapzakje (ook dikke van de Hema of prenatal, die kan je nu weer volop krijgen) hebben we toch de combi sleeper gekocht. Inderdaad duur, maar als we dat gelijk hadden gedaan, dan waren we goedkoper uitgeweest. Kijk gewoon goed naar je kindje. Heeft hij het snel koud, dan zou ik de dure kiezen, en anders gewoon van de Hema!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

ja ik ben ook helemaal fan van de combi sleeper. Julia wil ook liever niet meer in een andere slaapzak slapen.

dit zijn de redenen waarom ik toen wel heb gekozen voor deze slaapzak:

Het is veiliger dan normaal beddengoed;

Het is makkelijker dan normaal beddengoed;

Het is warmer dan normaal beddengoed;

Het is goedkoper dan normaal beddengoed: (dekentjes, lakentjes en een normale slaapzak kosten samen al snel 70 euro).

Ik heb er zelf ook 2 van marktplaats af gehaald omdat ze idd er duur zijn. Maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik ze heb gekocht.

groetjes titsia

hey joyce,

dat van dat ski pakje herken ik wel van julia hahahaha die heeft in het begin ook veel daarin liggen slapen. Op een of andere manier voelde ze zich daar veilig in.

groetjes titsia

Hoi,

Bij de prenatl zijn de winterslaapzakjes nu in de aanbieding. 15 euro. ideaal. Puck heeft het nooit koud met deze zak.

Groet Loes

Slapen in zo’n skipakje vind ik een eng idee. Die zijn er niet op gemaakt om de nacht in door te brengen. Ik vraag me af of kindjes in zo’n pakje hun warmte kwijt kunnen of dat zo’n pakje alleen maar warmte vasthoudt.

Een kindje kan oververhit raken met alle gevolgen van dien.

Groetekes, Sje