Slaapzakje en voeten tegen eind van het bed

Hoi,

Ik heb een vraagje.
Moeten babys een slaapzakje aan met de juiste maat of is een grotere
slaapzak ook niet erg?
Ik heb geen zin om iedere keer een nieuwe aan te schaffen die dan weer
passend is.
Wij vouwen hem altijd dubbel, alleen dan is het zo dik onder de deken.
Zou een baby daar geen last van hebben? Misschien daardoor korte
slaapjes?
En moeten de voetjes van de baby helemaal tegen het eind van het bed?
Bij ons lukt dat niet helemaal want wij hebben de babyfoon met scherm
waar wij haar kunnen zien of ze wakker is bijvoorbeeld.
De babyfoon staat aan het einde van haar ledikantje en kan niet verder
naar achteren staan.
Zou Anne dit ook niet fijn vinden? zo voelt ze niet het einde van het
ledikantje.
Wie o wie heeft tips. Alvast bedankt!!!

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 jaar en 5 maand en Anne 11 week

Ik heb onze kinderen nooit met de voeten tegen het voeteneind gelegd. Altijd ietsje er vanaf.

Wat die slaapzak betreft, ik zou hem niet te groot kopen. Alleen al vanwege de grotere armsgaten in de grotere slaapzakken. Dus gewoon elke keer een nieuwe kopen. Jammer dan van het geld, maar op je kinderen moet je niet bezuinigen. (net zoals een poos geleden iemand wilde weten of gewone zonnebrand ook kon omdat die babyzonnebrand zo duur was. Zucht…).

Je kunt niet zuinig genoeg op die kleine moppen zijn en je wilt het niet op je geweten hebben dat je ze door een verkeerde maat slaapzak op een gegeven moment in een niet zo fijne houding in bed vindt met alle gevolgen van dien. En zo duur zijn slaapzakken nou ook weer niet. Bij de Zeeman of de Wibra heb je ze voor een paar euro. Misschien niet met een superleuk motiefje, maar dat is niet interessant als je in het donker ligt te slapen.

Dus “geen zin om elke keer een nieuwe aan te schaffen” lijkt mij persoonlijk geen reden om je kind gevaar te laten lopen. Als je aan kinderen begint weet je dat dat kosten met zich meebrengt.

Ik weet niet waar de babyfoon precies staat, maar als die op het matrasje in het bedje staat kan dat ook gevaarlijk zijn. Sowieso vanwege kortsluiting, oververhitting etc, maar ook als ze straks meer gaat bewegen en zich eraan kan bezeren.

Groetekes, Sje

inderdaad wij hebben ook een passende slaapzak steeds.
heb laatst een maatje groter geprobeerd omdat ik die al had, maar de armsgaten zijn inderdaad dan te groot. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ze met haar armpjes erin gaat. dus wij kopen ook steeds een passende.
ik zou de slaapzak niet dubbel slaan en er een deken nog overheen doen.
Is erg warm en als ze het te warm krijgen worden ze ook wakker. Lieke ligt alleen in haar pyama jasje zonder broek in de slaapzak en een dekentje. maar dubbel lijkt me echt te warm!

lieke ligt niet met de voeten aan het einde maar ongeveer 10 cm van de onderkant van haar ledikantje. helemaal er tegen lijkt me niet lekker liggen.

over de babyfoon, zou ik ook mee uitkijken inderdaad als deze in het ledikantje staat. moet er niet aan denken om dan kortsluiting te krijgen. dus pas er mee op.

groetjes gytha

delano heeft er eentje die was omgevouwen aan het voet einde
en toen die te klein werd heb ik de strikjes los gemaakt en had hij een groter maatje ahahahahahahaha,koste geloof ik 12 euro bij de c en a ,maar goed heb der wel oook lange tijd mee gedaan
bij de zeeman hebben ze nou hele leuke van snoopy zag ik in twee maten,kost geloof ik 5 euro ,vind ik toch niet te duur voor een slaap zak

Met omgevouwen aan het voeteneind bedoel je alleen de slaapzak denk ik he, niet de slaapzak om het matras heen vouwen, want dat mag niet. Even om misverstanden te voorkomen.

Groetekes, Sje

Hallo jeetje zeg Sje dat was ik ja van die zonnenbrandcreme en het was maar een vraagje hoor als je daar zo dom op reageerd stel ik wel geen vragen meer vragen staat toch vrij of niet en als je het echt niet weet verwacht ik niet zo n dom andwoord en bedankt.

[/url]

jazekers sje ,naturlijk niet om de matras heen he ,

en uhh britt ik vind je reactie naar sje eigenlijk niet zo terecht
zeker mag iedereen vragen,maar een domme vraag vraagt om een dom antwoord he
iedere gek weet dat kinderen en babys geen gewone zonnebrand kunnen hebben
dat is mijn menig

Britt, zo onverwacht is het niet voor je dat ik in dit topic via jouw zonnebrandvraag nog eens aanhaal dat je niet zuinig genoeg op je kind kunt zijn. Ik ben destijds in je eigen topic daarover ook al heel duidelijk en direct geweest. Er is niet voor niks speciale zonnebrand factor 50 voor kleine kinderen, dus vrij logisch dat je er niet je eigen factor 10 op smeert. Kinderhuidjes zijn extra kwetsbaar. Je kunt nooit te zuinig op je kinderen zijn.

Maar goed ik ben zo netjes geweest om in mijn berichtje hier geen naam te noemen (wist al niet eens meer dat jij het was) dus niemand had hoeven weten dat jij het was van die zonnebrand. Je hebt jezelf in dit geval bekend gemaakt.

Groetekes, Sje