Slaapzak

Hoi

Kelvin is een buik slaper maar wordt 's nachts wakker omdat ie het koud heeft. Hij kruitp namelijk altijd naar boven toe en blijft blijna nooit onder de dekens liggen. Nu wil ik hem een slaapzak aan doen misschien dat dit helpt maar nu vind ik dit eng omdat ie op z’n buik ligt en hij kruipt. Hebben jullie hier ook ervaring mee en maak ik me zorgen om niks…

gr. Petra

Ik heb hier twee buikslapers!!! En alle twee slapen ze prima in een slaapzak!
Ik weet niet hoe oud Kelvin is, maar je moet gewoon goed kijken naar de armsgaten en het gat voor het hoofd, dat deze niet te groot is. Thije slaapt gewoon in een 70cm slaapzak van prenetal.
Als je het toch niet fijn vindt, kan je het bedje anders opmaken. Zal het proberen uit te leggen. Je maakt het bedje dus hoog op, maar het lakentje leg je helemaal tot boven. Daarna vouw je hemterug en dan het dekentje. Daardoor kan Kelvin niet naar beneden kruipen, want daar zit het lakentje gevouwen. En als hij naar boven kruipt komt hij het bedje tegen. Blijft hij lekker warm liggen.
Er bestaan trouwens ook speciale lakentjes hiervoor, die vastzitten aan de hoeslaken. Zal eens gaan zoeken…
Snappie hem een beetje??

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

www.doezeltje.nl

daar heb je die speciale lakentjes. Maar je kan het dus ook zelf doen… Vergat erbij te vertellen dat ze dan op het lakentje liggen…
Succes!

MamaKim,

Ik zie dat jou jongste kindje van 1 maand en twee weken op zijn buik slaapt maar ik had begrepen dat dat helemaal nog niet mag als ze zo klein zijn omdat dat gevaarlijk kan zijn voor je kindje. Wist je dat ?

Hier hebben ze alle 3 veel op hun buik geslapen. En nu slaapt de jongste ook inn een slaapzak, die kruipt anders zijn bed door. Gaat prima hoor, zolan een slaapzak maar niet te groot is, waarin de kunnen verdwijnen zeg maar. Je hebt ze in verschillende maten. Misschien wel handi om daar naar te kijken.

lieke is geen buikslaper maar kruipt wel omhoog in bed als ze niet in een slaapzakje ligt.
Koop wel een goede maat zodat armsgaten niet te groot zijn. Ik heb ook een slaapzak waar ik de armsgaten wat dicht genaait heb.
Met haar slaapzakje blijft ze keurig liggen.

succes groetjes Gytha

he miranda!

Ja hoor, dat weet ik heel goed. Maar een hele vermoeider moeder die al van alles heeft geprobeerd en wanhopig is, is ook heel gevaarlijk
Luca was en is ook een buikslaper, net als wij.
Maar we houden het mannetje goed in de gaten, hij slaapt snachts in een wiegje naast ons bed en overdag ga ik heel vaak bij hem kijken. Maar heb er nu vertrouwen in, het is een super sterk mannetje. Verder luchten we altijd zijn kamertje, roken niet, en kleden hem niet te warm aan.
Maar in ieder geval bedankt!

Hoi,

Kelvin is nu 3 maanden. Ik ga het eerst maar eens overdag proberen. Heb nu een slaapzakje gekocht bij prenatal van 70 cm. Denk dat dat wel goed is kelvin is nu bijna 7 kg en ik denk ongeveer 64 cm misschien iets kleiner weet het niet precies.

gr petra

Hallo,

Als je je zorgen maakt over buikslapen omwille van het mogelijke ademprobleem kan je ook een beschermhoes en onderlakentjes"aero sleep" kopen. Deze hebben luchtgaatjes wat maakt dat je kleintje steeds kan blijven ademen, ook al ligt hij op zijn buik met het hoofdje tegen de matras. Hier hebben we deze gekocht om gerust te zijn.

Groetjes,

Tamar

ja die heb ik ook, heel handig. En ze kunnen fijn in de was!

quote:

Maar heb er nu vertrouwen in, het is een super sterk mannetje. Oke Kim, ja ik ben er zelf altijd alert in bij onze kinderen vandaar dat ik het onder de aandacht wou brengen. en tamara, dat wist uik niet dat dat bestond. Dat ga ik zeker aanschaffen voor als Amy zelf gaat draaien in haar bedje. Bedankt voor de tip.

Hoi Ik ben niet bang dat stikt want hij slaapt al 7 wk op z’n buik en doet onwijs goed… Maar ben wel bang dat de slaapzak nietgaat als ie gaat kruipen. Maar dat ding lijkt me handig waar koop je zo iets…

hallo petra

onze kleine slaapt ook al vanaf zijn 6 weken op zijn buik en kroop ook idd helemaal door zijn bed in op den duur draaide hij zijn eigen helemaal om en lag met zijn hoofd naar t voeteneind en hebbe een slaapzakje voor hem gekocht zelf de armsgaten kleiner gemaakt want reno is nogal klein en hadden zijn maat niet en hij doet t prima hoor kruipt niet meer in zijn bed en zodra we hem een keer zonder leggen is meneer alweer weg haha
dus gewoon doen zou ik zeggen en even kijken hoe hij erop reageerd

groetjes mirelle

Hoi Petra,

Zoë slaapt ook sinds ze 3 maanden is op haar buik en al vanaf dat ze 7 weken was in een slaapzak. Ze was sterk genoeg in haar nek zeiden ze op het CB om haar hoofdje zelf opzij te draaien.
Nu ligt ze meestal op haar kniën met haar kontje in de lucht en gewoon met slaapzak, die hindert haar helemaal niet. Ze heeft nu wel een winterslaapzak aan zonder mouwen want onder haar dekentje ligt ze echt nooit.

Succes.
Inge