Slaapzak uittrekken en uit bed klimmen!

Hoi dames,

Er zullen waarschijnlijk al vele topics hier over gemaakt zijn, maar maak gewoon nog even een nieuwe!!
Een tijdje terug las ik ergens in een topic over dat sommige kindjes hun slaapzak uittrekken, Bo deed dit toen nog niet gelukkig.
Nu heeft Bo echter het uitslapen ontdekt!! Ja echt zo ontzettend fijn, na ik weet niet hoe lang om 500 wakker te zijn, slaapt hij nu door tot 830/900!! Heerlijk, maar toen ik hem vanmorgen om 845 hoorde (was er zelf al een tijdje uit) en naar hem toe ging, trof ik het volgende aan: Een Bo die de slaap zak helemaal had opengeritst, en dat ding dus al uit had!!! Nog nooit gezien dat hij een rits open kon maken, en nu!!! Maar dat was nog niet alles, na gezegd te hebben dat dit echt niet mocht (wat werd ontvangen met een brede grijns van bo, zo trots da hij was) Liep ik even de kamer uit om iets te pakken, ik kom terug en Bo die swingt volleerd zijn been over de rand van zijn ledikant, gaat als een cowboy recht op die rand zitten, swingt die andere er over heen, en wilde zich langzaam laten zakken!!! Dit kon ik dus voorkomen door hem op te pakken en streng te zeggen dat dit heel stout was (weer een dikke grijns van Bo). OP zich klom hij heel netjes uit bed, op deze manier valt hij er niet uit, dus geen hersenschudding of wat dan ook, maar het punt is, IK WIL DAT NIET!!!
Ik weet wel zo goed als zeker dat als bo zijn slaapzak aan heeft , hij niet eruit kan klimmen. Ik zoek dus iets waarmee ik zijn rits op een veilige manier kan vastzetten. Is daar iets voor?
Want ik ben bang dat als dat niet te realiseren is, ik Bo nu al in een ander bed moet leggen, wat ik eigenlijk ook weer niet echt zie zitten,
Hebben jullie tips?

liefs woezel

mijn zus had de slaapzak achterstevoren aan gedaan bij mn neefje… rits aan de achterkant dus.

mijn kereltje zit ook te friemelen aan de rits maar opentrekken krijgt hij nog niet voormekaar.

Ook al wil je het niet, zodra ze uit het ledikant gaan klimmen is het toch echt tijd voor een gewoon bed. Nu ging het hem netjes af, maar voor het zelfde geld kletterd hij de volgende keer hard uit zijn ledikant. Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar dat zou wel kunnen gebeuren. Slaapzakken vastzetten met allerlei dingen zou ik zelf nooit doen. Het enige wat je nog zou kunnen proberen is de slaapzak andersom aan doen, zodat hij niet goed bij de rits kan. Dit heeft Michelle van Dylano volgens mij ook gedaan. Maar nogmaals houd het goed in de gaten, want je moet er niet aan denken dat je kleine het ledikant uit kletterd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik zou zelf denk ik dan persoonlijk het ledikant vervangen voor een bed, als je dan bang bent dat hij eruit rolt, kun je er het ledikantmatrasje onderleggen dat hij zacht landt, en als je bang bent dat hij snachts gaat ronddolen, de klink omhoog zetten??? of een hekje voor de deur?

Anders om aan doen zat ik ook al aan te denken, maar lijkt mij zo niet lekker liggen!! Maar goed als het niet anders kan, is het in ieder geval een tijdelijke oplossing. Ik hoorde ook al de tip om een ring van een sleutel vast te naaien aan de slaapzak, waar je het rits lipje aan vast kan doen, maar goed, hij zou maar eensw dat ding los krijgen, zit je ook nog eens met verstikkings gevaar, dus dat is denk ik ook geen goed plan…
ZIt niks anders op dan vandaag gelijk even kijken naar een ander bed voor hem! We hebben een deur voor de trap die we op slot kunnen doen (haakje aan de boven kant) en ik maak dan ook een haakje boven zijn deur, zodat wanneer wij beneden zijn, hij niet zomaar van zijn kamer af kan. Maar jemig zeg, had niet verwacht dat dit z snel al zou gebeuren!!!

liefs woezel

Morgan doet wel der slaapzak uit maar ze klimt nog steeds niet uit bed. Zo te horen mag ik echt nog even in mijn handjes knijpen.

Groetjes,

Michèle

Voor het liggen maakt dat bij de kindjes niet uit woezel. Dylano heeft een paar maanden met zijn slaapzak achterstevoren aan geslapen. Hij slaapt nu onder omdat hij die op een gegeven moment ook los kreeg.
Dylano maakt gelukkig nog geen aanstalten om er uit te klimmen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Slaapzak binnenstebuiten aan kan evt. ook.

Evt. zou je ook het lipje van de rits vast kunnen zetten met zo’n baby-veiligheidsspeld, maar persoonlijk ben ik daar geen voorstander van aangezien kindjes altijd 1 stap verder zijn dan je denkt en je weet maar nooit hoe handig die kleine man is met zo’n veiligheidsspeld.

Groetekes, Sje

Ennuh…niet te veel laten merken dat je het niet met zijn gedrag eens bent…want die grijns van hem betekende al dat hij jou weer op de kast had weten te jagen en dat doen die kleintjes graag Zie je hem nog een keer zonder slaapzak, dan doe je alsof er niets aan de hand is en haal je hem gewoon uit bed nog voor hij er zelf uit kan klimmen…

Oh ja, een haakje op zijn deur kan beangstigend werken als hij doorkrijgt dat hij zijn kamer niet uitkan. Want dan kan hij dus ook niet bij papa en mama komen áls het echt nodig is.

Ons zoontje lag met 2 jaar in een gewoon bed en is en is er in drie maanden tijd hooguit vier keer uitgekomen omdat hij nog geen zin had om te slapen. Terugleggen zonder een woord te zeggen werkt dan het beste.

Tegen het uit bed komen 's morgens hebben wij de afspraak gemaakt dat hij pas uit zijn kamer mag komen als het licht op de gang aan is en dat doet hij netjes. Hij blijft netjes in zijn bed zitten wachten. Vanmorgen was hij al om zes uur wakker maar heeft hij liggen spelen tot kwart over zeven (eerder wilde ik de lamp niet aanzetten ). Misschien kun je met hem deze afspraak ook maken? Hier is het alleen de eerste ochtend ‘mis gegaan’ maar hij liep weer netjes zelf zijn kamer in toen hij er achter kwam dat het licht nog niet aanstond.

Ik denk dat ik eerst de slaapzak omgekeerd om doe (rits op de rug) , kijken of dat werkt. Dan kan ik vanavond even met mijn man overleggen wat we nu gaan doen. Vind het zelf namelijk ook onwijs eng dat hij er uit klimt! Het kan namleijk idd wat Sandra zegt, ook een keer goed mis gaan, en dat wil dus echt voorkomen.
Een haakje op zijn deur zou dan alleen zijn als wij beneden zijn, en hij boven slapen. Zodra wij boven zijn, kan het haakje er af, en doen we het haakje van de trapdeur dicht. Hij kan dan wel bij ons komen, wanneer we in bed liggen, maar niet als we beneden zijn. Ik kan mij voorstellen dat het heel beangstigend is voor hem als hij niet naar papa en mama kan, maar hij is nog geen 2 jaar. Hij kan dus zelf ook niet van de trap af, veel te gevaarlijk, dus om te voorkomen dat hij dat dan gaat proberen, is het niet anders dan een haak op zijn deur, totdat wij zelf ook in bed liggen.
Heb op zich wel een leuk bed gezien voor hem die niet al te duur is. Gewoon een 1 persoons bed want ik vind het zonde van mijn geld om een peuter bed te kopen. Heb bij ikea wel een mee groei bed gezien, maar als je die helemaal uitschuift, is die behoorlijk instabiel, dus dat wordt hem ook niet denk ik.

Wat vinden jullie ervan? zal de link even hieronder zetten: http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_eds%3D%c3%9f%26fh_start_index%3D12%26fh_secondid%3D11801928%26fh_lister_pos%3D20%26fh_location%3D%2f%2fnm%2fnl_NL%2fcategories%3c%7bnm_50000000%7d%2fcategories%3c%7bnm_50000000_152287267%7d%2fcategories%3c%7bnm_50000000_152287267_152288313%7d%2fcategories%3c%7bnm_50000000_152287267_152288313_152287094%7d%26fh_refview%3Dlister&welt=wonen

liefs woezel

Ik heb nog mazzel met Minke als ik dit zo lees snap dat je verbaasd was zeg!!
Ik zou de slaapzak met een babyveligheidsspeld vastzetten, knapperd als ie dat los krijgt. Dat is echt een handigheid voor “grote mensen”! En anders zit er inderdaad niets anders op dan een gewoon bed. Wel vroeg dan zo voor zijn tweede, maar ja je hebt dan geen echte keuze… Met traphekjes en de deurklinken omhoog lijkt me… maar Minke krijgt die deurklinken inmiddels ook open ( op haar teentjes en met uitgestrekte arm!) dus vergeet dat traphekje in elk geval niet.
Succes!

Hoi hoi,

ik deed bij Nikki idd ook de slaapzak omgekeerd aan. Duurde het weer even voor ze die doorhad hihi! Wat je ook kan doen, is 1 of 2 spijltjes uit het ledikantje halen, zodat hij niet hoeft te klimmen om eruit te komen, maar er toch iets is (de rest van de spijlen) om hem “tegen te houden” tijdens het slapen

Grtz Von

Rens doet hetzelfde. Ik heb toen ook de slaapzak achterste voren aan gedaan maar heb alleen maar slaapzakken waarvan de rits aan de onderkant zit met het lipje, dat haalde niets uit. Heb nu de rits vast gemaakt met een babyveiligheidsspeld en dat gaat goed. Hij denkt nu dat de rits kapot is en dat zegt hij ook elke keer bij het aan en uit doen. Hij doet nog geen pogingen om de speld los te maken. Maar goed die oplossing is ook vrij tijdelijk, duurt vaak niet lang voordat ze met slaapzak en al het bed uit klimmen. Rens krijgt trouwens na de feestdagen een nieuw bed, dan is hij 2 en dan heeft hij nog even de tijd om aan z’n nieuwe bed te wennen voordat z’n broertje/zusje komt.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers