Slaapzak of niet?

Hallo

Mijn zoontje Djayden is 22 maand en hij slaapt overdag en s’nacht gewoon in een zomerslaapzak en indien het koel is dan een dun dekentje over.
Nu wil het geval dat we in een huis wonen waar alles vrijwel nog van hout is en minder geïsoleerd,met als gevolg dat het in de warme dagen ook heel warm is op zijn kamertje.
We hebben al van die rolluiken voor de buitenkant van de ramen geplaatst en al helpt het wel iets,het is er nog steeds warm.
Als hij wakker is zet ik een 1,5 uur voor het slapen gaan de airco boven aan en dan is het lekker koel op zijn kamertje maar als ik hem dan op bed breng en de airco uitzet stijgt de temp.al weer gauw.
Ik vraag me af of ik hem zonder slaapzakje te slapen moet leggen omdat het zo warm is op zijn kamertje,maar ik ben zo bang dat dat onveilig is.
Hij klimt nu niet uit zijn ledikantje maar het is wel een heerlijk ondernemend kereltje met weinig angst voor het uitproberen.
Hoe warm is het bij jullie kleintjes op de kamer en wie kan mij een antwoord geven of advies?

gr diana

hier is het ook erg warm boven ondanks de rolluiken!
Ik houdt de rolluiken goed dicht en lekker aan het einde van de middag-avond en smorgens de raam open.
Lieke slaapt niet in slaapzak heb haar dekbed eruit gehaald dus lekker dun laken nu. Meer kun je niet doen.
het zal wel nog even aanhouden de warmte teminste deze week nog hoorde ik.
de vooruitzichten zijn erg warm!

groetjes Gytha

Hoi

altijd fijn dat je reageert,dank je
maar durf ik dat wel te doen?zonder slaapzak?
hij ligt wel alleen met luier en rompertje in een slaapzak maar met die onwijze hitte is dat ook wel warm,zo’n slaapzak

gr diana

Misschien smiddag’s eens proberen en paar keer gaan kijken hoe het gaat!
Hij ligt dus nog in ledikantje? Lieke ligt in peuterbed en kan er zelf uit maar doen dat gelukkig niet.
Als hij gaat klimmen uit zijn ledikantje is het misschien tijd voor een peuterbedje?

groetjes Gytha

hoi

oke dat is idd een optie,hij is nog geen twee dus hij lijkt me nog niet klaar voor een peuterbedje
mocht hij gaan klimmen dan heb ik het denk ik mis
dank je wel

gr diana

Lieke is in mei 2 geworden en hebben we afgelopen december in peuterbedje gelegd dit ook ivm de komst van de tweede en ging gelijk super goed!

succes

groetjes Gytha

Anna heb ik in een zomerslaapzakje van de Prenatal. Gisteravond echter was het ook zo warm op haar kamertje dat ik haar een dunne pyjama aan had gedaan en de plafondventilator aan.

Zo’n lamp met ventilator is ideaal! Hebben wij ook op de slaapkamer en daardoor wrdt het wel koel, maar je moet hem wel de hele tijd aan houden. Zodra hij uit is, wordt het gelijk weer warm. Ik heb hier een beter gevoel bij dan een airco, dat geeft toch andere lucht en je hoort vaak dat ze daarvan ziek worden.

Hier ook nog een mama die het moeilijk vindt hoe de kleine aan te kleden in bed. Omdat Guusje in bed ook nog een spreidbroek aanmoet, heeft ze ook altijd een broekje eronder, samen met een rompertje en de slaapzak.

Wij hebben vorig jaar trouwens warmtewerende folie op de ramen laten plakken op haar kamer. dit werkt super! En een stuk goedkoper dan screens of rolluiken.

Groet Tams

Hoi,

Ik had de oudste met 2 jaar uit de slaapzak. Zij werd in mei vorig jaar 2 en toen was het al erg warm.
Mijn zoontje is pas 1 geworden en die slaapt ook niet meer in een slaapzak.
Alleen rompertje en dekbedhoesje eroverheen.
Dekbedhoesje trappen ze van zich af in hun slaap, maar willen niet zonder.
Als wij op bed gaan liggen ze dus bloot, maar ik stop ze niet weer onder want het is erg warm op hun kamertjes. 27 graden.
Smorgens voelen de nekjes en voetjes warm aan dus dan is het goed.
Niet bezweet in ieder geval.

Groetjes Lisan.

@Diaan27, heb je echt een airco of bedoel je een ventilator die je aan zet? Als een airco 1,5 uur gekoeld heeft zou de temperatuur als het goed is niet weer heel snel moeten stijgen. Een ventilator geeft alleen maar koelte omdat-ie lucht verplaatst. Zodra je die uitzet is het weer net zo warm als voordat je hem aanzette.

Als het echt zo heel warm is op zijn kamertje zou ik hem gewoon in een rompertje laten slapen. Dat deden wij met onze meiden ook in de babytijd als het heet op de kamertjes werd.

Als hij het te koud krijgt, meldt-ie zich vanzelf. Vergeet ook niet dat hij in een ledikantje ligt met hoog hoofd- en voeteneind. Dat geeft het idee van een bak en daardoor blijft het in zijn bedje automatisch ook wat warmer ondanks de spijltjes.

Groetekes, Sje

hoi

ja ik heb een airco.
echt ijskoud maar omdat het hout van de woning en de onvoldoende isolatie de warmte van de zon vasthoudt is het echt binnen een half uur na het uitzetten weer heel warm.
De airco blijft niet aan als hij slaapt.
En een plafondventilator is idd erg mooi alleen denk ik niet dan Djayden daarvan in slaap valt,die houdt niet zo van veranderingen en ik wil geen problemen veroorzaken
In zijn kamertje is het idd ook 27 graden en ik heb hem nu alleen in rompertje op bed gelegd.
Hij is er niet uitgeklommen dus dat scheelt weer,maar ik vondt het wel eerst eng hoor
Traphekje goed dicht gedaan dus klimt hij wel uit bed dan kan er gelukkig niks gebeuren

gr diana

Natuurlijk zonder slaapzak.
Veeeeeel te warm zo’n ding.
Hylke ligt nu alleen in een dunne pyjama,
met daarover een dun lakentje, voorzover hij die er niet zelf af gooit.

Hij probeert als we er bij zijn wel eens zijn been over de rand
van het ledikant te gooien, maar verder dan de voet op de rand
komt hij nog niet. Maar dat kan nooit lang meer duren.
Zit er dus ernstig over te denken een zijkant uit het ledikant te halen,
zodat het meer op een gewoon bed lijkt.
En dan maar kijken of hij in bed gaat/blijft liggen.
De deur van zijn kamer doen we wel altijd dicht,
dus hij kan niet de rest van het huis door.

M.

Met deze dagen (hitte) slaapt mijn dochtertje van 14 maanden gewoon in een rompertje in bed. Dus zonder lakentjes en slaapzakje. Doe ik toch een slaapzakje aan of een lakentje gebruiken of een pyamaatje, dan wordt ze standaart 1x per nacht wakker en heeft ze erg veel gezweet. Nu ligt ze lekker te slapen in haar rompertje en is haar hoofje en bedje droog wanneer ze wakker wordt.
Gaat prima hier! Succes.

Judith,

werkt het echt dan zo’n ventilator als ze liggen te slapen?
ik wil er ook wel 1 nemen maar ben bang dat het lawaai maakt en djayden niet kan/wil slapen,of dat hij er heel bang voor is omdt het draait?

gr diana

Mijn zoontje Mika is ook 22 maanden oud,hij slaapt gewoon in zijn ondergoed met dit warme weer,hij vertikt het echt om een slaapzak aan te willen.

Als het weer wat kouder word doe ik hem zijn pyama weer aan.

groetjes Bianca